Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Lotto

Lotto

10-09-2013 om 09:13

Autoalarm in de nacht

Het was een poosje rustig, maar sinds afgelopen weekend weer iedere nacht meerdere keren raak; het autoalarm van een van de buren gaat steeds af. En die staat op het parkeerhaventje bijna onder ons raam.
Sinds zaterdag weten we ook eindelijk van wie de auto is, omdat we een andere buurman spraken die er al over geklaagd had bij de eigenaar. De eigenaar wordt er niet wakker van, want de auto staat niet voor haar deur (daar staat al de auto van haar man).
Zij is ook niet van plan er snel iets aan te doen begreep ik van de buurman, bij de volgende beurt laat ze er naar kijken.
Maar ik ben het nu zo zat, vannacht is het alarm 4x afgegaan, gisteren 3 x en de nacht ervoor ook 3, ik schrik me steeds rot. En als ik net weer inslaap gaat het weer af. En dan slaap ik niet meer in.
Oordopjes houden dit geluid niet tegen, en met het raam dicht slapen houdt het geluid ook niet tegen, en het wordt stikbenauwd in de slaapkamer.
Nu stonden we vanochtend aan de deur, maar alleen tienerzoon was nog thuis en "zal het doorgeven". We hadden natuurlijk om 3 uur of zo moeten aanbellen, maar zo onfatsoenlijk zijn we (helaas) niet.
Nu loop ik, mede door mijn gezondheid (ik ben snel erg moe), echt op mijn tandvlees. Ik heb een eigen bedrijf, maar er komt vandaag (gisteren was het ook al pet) niks uit mijn handen vrees ik.
Ik ben zo boos!
Ik wil vannacht een andere slaapplaats regelen (maar waar!?); ik moet echt slapen vannacht, heb een deadline staan voor vrijdag, en ik red het niet zo.
Ok zit nu ook mijn tijd te verdoen...
Maar ik vrees toch weer een afwijzende reactie van buurvrouw. Zij heeft er geen last van namelijk.
Ik overweeg de wijkagent in te schakelen, maar is dat gerechtvaardigd? Ik ben altijd bang dat zij ook niks kunnen doen voor je. Ik heb niet zo'n goede ervaring met politie wat daadkracht betreft.
Hebben jullie nog tips?

Koolmees

Koolmees

10-09-2013 om 10:13

politie

Oh, ik vind dat je al heel geduldig bent geweest. Dit lijkt met typisch een situatie voor de politie.
Overdag zou ik de wijkagent inlichten. Als het 's nachts weer gebeurd, zou ik dat algemene politienummer bellen. Niet 112, maar die andere.

blijven klagen

Ik zou geloof ik iedere dag aan haar deur staan, afgewisseld met je buurman die er ook last van heeft.
Blijkbaar ziet ze het probleem niet zo, maar als er allerlei buurtbewoners blijven klagen, dan komt ze misschien wat eerder in actie? Of is ze verder ook heel asociaal??
Als ze niet naar de garage wil, kan ze dan niet tenminste haar eigen auto voor de deur zetten en die van haar man voor jullie deur?

Kari1

Kari1

10-09-2013 om 13:14

help het je hopen

Hier ook een overlastsituatie meegemaakt maar hier doen de wijkagenten daar niets mee. Je krijgt simpel het advies om zelf een goed gesprek met de buren te houden, "buren moeten dat onderling oplossen".
Gaat dat alarm vanzelf weer uit? Vreemd, als een alarm afgaat moet dat toch door de eigenaar van het alarm afgezet worden? Weet je zeker dat het het alarm is van haar autel
Buurvrouw heeft er geen last van. Als de politie het je idd zelf gaat laten oplossen zou ik zou overwegen om iedere keer als dat alarm afgaat haar wakker te maken, aanbellen of opbellen. Buuf, buuf, je autoalarm gaat af! Dan is ze misschien genegen er eerder iets aan te laten doen.
Kari

Dalarna

Dalarna

10-09-2013 om 13:30

precies

Spreek met die andere buurman af dat jullie om de beurt gaan aanbellen. Hij de eerste keer, jij de tweede keer, hij de derde keer. Zo is het snel afgelopen!

Lotto

Lotto

10-09-2013 om 14:06

Okee, maar eerst maar eens de buuf zien te spreken

Wijkagent zal inderdaad willen dat je het zelf oplost (al eens eerder iets met de wijkagent meegemaakt).
Maar tot nu toe heb ik nog niet de buurvrouw zelf kunnen spreken. Zondag waren ze zo te zien niet thuis toen we aanbelden. Gisteren had ik het idee dat ze wel thuis waren, maar er deed niemand open. Puberzoon van vanochtend was ook niet erg aanspreekbaar (tja om 7.30 uur).
Deze mensen zijn heel erg op zichzelf, dus ik ken ze nauwelijks. Ze groeten ook nooit als ik ze buiten onze straat tegenkom; heel vreemd.
Verder hebben we er niet zo'n last van.
Ik ga het ook met de andere buurman bespreken. Zijn zoontje van 2 slaapt er net boven, dus zij hebben iedere keer een peuter die overstuur is.
Auto op eigen oprit is wat die buurman ook voorstelde, maar dat willen ze niet (tja waarom zo dat zijn) maar dan hoor ik het waarschijnlijk nog wel.
Bovendien hebben er dan weer anderen ook last van, dus lost het het probleem niet op.
Ik ben gelukkig nu wel iets uitgeruster, heb nog een uurtje geslapen. En ik heb de deadline een week verplaatst gekregen (was niet eens mijn idee), een mooie meevaller.
Man denkt zeker te weten dat het wel om de auto van de buren gaat, de knipperlichten gaan dan aan. Ik ken de auto wel maar dat hij bij die mensen hoorde, geen idee. Mannen lijken daar meer van bewust, welke auto er bij welke buren horen, tenminste hier wel.
En hoe dat werkt met zo'n alarm; echt geen idee. Het stopt steeds na een minuut of 2. En vannacht zag ik toch niemand die het uitdeed, het stopte vanzelf.
Sowieso gaan we natuurlijk eerst vragen of die zilvergrijze fiat van haar is...

eigen auto

Misschien een idee om tijdelijk je eigen auto op dat plekje te zetten, zodat ze gedwongen zijn hun auto dichterbij of op de eigen oprit te zetten, dan horen ze het alarm ws wel.

Lijkt misschien wat aso maar mijn andere oplossing is midden in de nacht opstaan en aanbellen ( En dan met je vinger op de bel tot er een reactie komt!)

Lotto

Lotto

10-09-2013 om 15:06

Eigen auto

De huizen hebben hier allemaal een oprit voor een auto. De rest staat in dat parkeerhaventje, dat zijn bijna allemaal 2e wagens. Wij hebben een oprit voor 2 auto's, maar hebben er maar een. Wij hebben onze oprit laten verbreden voor onze (schoon) ouders die slecht ter been zijn...
Het kan wel, maar wel wat vreemd. Bovendien is er niet erg veel plek over hier...
Overigens staat die auto er vandaag gewoon de hele dag! Dus die zal er vannacht ook wel staan
En wat zo raar is; het alarm is niet eens afgegaan, maar dat was zondag overdag ook niet; toen stond hij er ook gewoon. Maar er is zo te zien nu niemand thuis. Misschien is ze vandaag wel met de trein of carpoolen?
Nu twijfel ik toch weer over de eigenaar... Man was er zeker van.
Maar wie de eigenaar ook is, ik vermoed dat er heel wat buren hier behoorlijk balen.
Maargoed, als straks die andere buurman thuiskomt nog eens overleggen.

auto-alarmen...

...stoppen altijd na een minuut of 2 hoor! Echt waar.

Maar dat neemt niet weg dat het waardeloos is...ik zou zeker met de buren gaan praten, en als dat niet werkt...dan idd elke keer als het alarm afgaat even (aan)bellen. Dat zij er in elk geval minstens net zoveel last van hebben als jullie. Want het is wel echt a-sociaal...ik zou me doodschamen.

Volgens mij kunnen je als je wilt trouwens de meeste auto's ook alarmloos op slot zetten...hoeven ze niet eens langs de garage om het probleem op te lossen...

Sterkte ermee...

Ingird

PS...herinner me opeens dat wij jaaaaaren terug een auto hadden waarvan het alarm standaard een paar keer afging als we bij mijn broer op bezoek waren. We ontdekten de oorzaak pas toen we een keer logeerden en de baby een nachtelijk fles warme melk wilde....Zodra je de magnetron aanzette ging het auto-alarm af. Idioot!!!

Lucerna

Lucerna

10-09-2013 om 15:43

Hier in de buurt ook

Ook een alarm dat zomaar 's nachts afgaat en na een paar minuten stopt. Maar ja, dan ben je al wakker. Van wie die auto is, weten we niet. Het alarm gaat ook lang niet elke nacht af.

Wat IngridT vertelt, komt mij trouwens in andere vorm ook bekend voor. Onze vorige auto gaf af en toe een heel vreemde storingsmelding. Dat kwam alleen voor als ik op een bepaalde plaats reed en dan ook niet lang altijd. Wij hebben toen na een tijdje geconcludeerd dat daar waarschijnlijk in een huis een bepaald apparaat stond dat onze boordcomputer beïnvloedde. Misschien is dat ook wel een magnetron geweest.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

10-09-2013 om 19:36

de buurvrouw

Je schrijft dat je er helemaal doorheen zit, vreest een buurvrouw voor wie het allemaal geen probleem is, wil onze tips en adviezen en ondertussen heb je de buurvrouw zelf nog niet eens gesproken. Ik moet je eerlijk zeggen: dat snap ik dus niet. En ik snap al helemaal niets van de adviezen die je hier dat je naar de politie moet stappen. Eerst maar eens een poging doen zelf het probleem op te lossen. Dus hup, naar de buurvrouw! En is ze niet thuis, dan doe je een briefje in de brievenbus, waarin je aangeeft wat er aan de hand is en welke impact dit op jou heeft. De meeste buren zullen daar heus gevoelig voor zijn. En mocht ze er echt niets mee willen doen, dan kun je nog altijd andere stappen ondernemen. Maar zo ver is het nog helemaal niet.

Tihama

Tihama

10-09-2013 om 20:27

Oplossing

Onze eigen auto heeft/had dit probleem ook. De garage heeft diverse naspeuringen gedaan, maar geen oorzaak kunnen vinden.

Zomaar, spontaan, zonder aanleiding en bij voorkeur op de slechtste momenten (om 3 uur 's nachts op de camping als je in de tent ligt en de sleutels niet zo snel kunt vinden).

Het was niet alleen als je hem op alarm zette: gewoon op slot deed het al. En niet altijd, en niet voorspelbaar. Soms 2 maanden niet niet en dan opeens twee keer achter elkaar.

Dus wij hebben ons er bij neer gelegd: we sluiten de auto 's nachts altijd af door bij alle portieren het knopje in te drukken. De voorportier aan de bestuurderszijde sluiten we dan van binnenuit en daarna alle andere knopjes. De volgende ochtend openen we hem dan door eerst op de sleutel op slot te drukken en daarna weer op open.

Want de centrale vergrendeling werkt dus prima.

Misschien dat je deze tip mee kunt geven aan je buren, totdat ze naar de garage zijn geweest. En als de garage niets kan vinden....tja, dan moet het misschien maar zo. Ik kan me niet voorstellen dat ze het zelf niet vervelend vinden.

Lotto

Lotto

11-09-2013 om 09:14

Okee eindelijk gesproken

Tihama, het klopt dat wij haar nog niet gesproken hadden, maar die ander buurman dus wel, en die ving bot. Daarom was ik bezorgd, en terecht bleek gisteravond. Maar kreeg je dan geen klachten van de medekampeerders?
Het vervelende hier is dat deze auto dit probleem al maanden heeft, maar deze mensen zien zelf het probleem niet dus gaan er niet helemaal speciaal voor naar de garage. Dat vertelde de buurman tenminste. Wij weten ook maar sinds dit weekend om welke auto het gaat.
Mijn man is er samen met buurman naartoe gestapt. Ik was aan het koken (had liever meegegaan). Maar buurvrouw zei echt; nou ik hoor het niet, dus ik zie niet in wat ik er aan moet doen.
Man heeft dus gezegd de wijkagent in te schakelen, en toen draaide ze bij. Ze heeft haar auto voor nu in een andere parkeerhaven gezet, aan het andere eind van de straat. Ze vond het maar gezeur.
Wie weet hebben er nu anderen van wakker gelegen, dat stoort mij wel. Vannacht heb ik dus eindelijk weer eens geslapen.
In ieder geval, mocht het weer gebeuren, dan bellen we direct aan. Ook dat heeft man haar meegedeeld.

Lotto

Lotto

11-09-2013 om 09:18

IJsvogeltje

En niet Tihama, sorry
We zijn een paar dagen druk geweest om die buurvrouw überhaupt te spreken. Maandag deed er niemand open, en ik wist bijna zeker dat ze wel thuis waren. Tuurlijk heb je gelijk met "hup naar de buurvrouw" maar dat was gewoon nog niet gelukt, en ondertussen had ik al 3 nachten geen oog dichtgedaan. En tegelijkertijd een stapel werk, een verse brugklasser (die ook wakker was geworden)die nou niet erg meewerkte. Ik stond te popelen om "stappen te ondernemen" want ik wilde gewoon een rustige nacht. Vind je het dan raar dat ik alvast wat adviezen wil? Juist door hier raad te vragen heb ik mezelf ervan weerhouden om direct de wijkagent te bellen (ik was er gister toe in staat...)

Tihama! (ot)

terug uit de USA??

Ik ben zo benieuwd hoe jullie het hebben gehad, en ook zo nieuwsgierig hoe het met het eten is gegaan...

bij vakantietijd? Of buiten het forum om?

Ingrid

PS...in een notedop: wij hadden het TOP en ik woog op dag van terugkomst precies evenveel als toen ik vertrok. Maar dat zijn volgens mij vooral gelukkige genen....

Tihama

Tihama

11-09-2013 om 12:30

Medekampeerders

Wij hebben vanaf dat moment de auto steeds op die manier op slot gedaan.
En ook als we de auto ergens parkeerden als we gingen wandelen.
Het zou geen seconde in me opgekomen zijn om er niets aan te doen. Ik word er trouwens zelf ook wakker van

ijsvogeltje

ijsvogeltje

11-09-2013 om 18:28

Lotto

Natuurlijk snap ik dat je er erg mee zit!
Wat ik vooral bedoelde: het speelt eigenlijk al een paar maanden, schrijf je. Bij jou is de emotie hoog opgelopen. Pas op dat je de buurvrouw dat niet aanrekent, want ze is er blijkbaar vóór deze week nog niet op geattendeerd. Voor jou is het een groot probleem geworden, terwijl zij zich nog niet eens bewust was dat er überhaupt een probleem was. Daarnaast had je al bepaalde aannames/conclusies op basis van wat je via-via hebt gehoord. Dat kan nogal belemmerend werken ("ze zal wel niet luisteren!"), waardoor het probleem voor jou nog groter wordt.
Jouw buurvrouw onderneemt pas actie als ze zich realiseert wat het probleem is. Het eerste probleem is dat het auto-alarm spontaan afgaat. Het tweede probleem is echter veel belangrijker: het heeft een enorme impact op jou. Als ik jouw buurvrouw was, zou ik bij probleem 1 ook niet zo hard rennen. Immers: wat een gedoe, ik moet naar de garage, ik ben de auto een hele dag kwijt, het kost misschien wel veel geld, en ik ervaar het zelf helemaal niet als een probleem.
Als ik echter zou weten dat probleem 2 zou spelen, dan zou ik wél heel snel actie ondernemen. Maar dan zou ik een ander probleem oplossen, namelijk: hoe zorg ik dat mijn buurvrouw geen last heeft van mijn auto alarm?

Ik heb iets soortgelijks meegemaakt, Op enig moment kwam de buurvrouw aan de deur. Huilend. Onze douche maakte een fluitend geluid en daar werd zij wakker van, en kon dan niet meer slapen. Dat bleek al een tijdje te spelen, en bij haar waren de emoties inmiddels hoog opgelopen. Maar wij wisten gewoonweg van niets…

Volgens mij is het dus essentieel dat jouw buurvrouw zich bewust is van de impact op jou. Nu is jou man gegaan, maar ik dus toch zelf nog een keer langsgaan en uitleggen wat het met jou doet.

IJsvogeltje

Volgens mij wist Lotto pas sinds het weekend van wie de auto was, maar had de buurman al eerder bij de betreffende buurvrouw geklaagd.
Buurvrouw was dus al langer op de hoogte van het feit dat haar auto overlast veroorzaakt.
n@nny

ijsvogeltje

ijsvogeltje

13-09-2013 om 15:07

Niny

Dat is nu juist het punt. Pas sinds dit weekend is duidelijk om welke auto het gaat. De buurvrouw kun je dus niets kwalijk nemen van voor die tijd, want buurvrouw weet van niets.
En ja, er is een buurman aan de deur geweest. Maar die heeft toch niet verteld: 'jouw andere buurvrouw loopt op haar tandvlees, heeft van alles aan haar hoofd, heeft een slechte gezondheid en doet geen oog meer dicht, overweegt de politie in te schaken en een ander slaapplek voor vannacht te zoeken, wil je alsjeblieft nu iets doen"?! Want dát is het probleem van Lotto.
Natuurlijk, misschien is het een vreselijke buurvrouw. Maar dat weet je pas als je je probleem helder bij haar hebt neergelegd én dan moet concluderen dat ze niet bereid is iets te doen.
Maar ik begrijp dus dat het wel al lang duidelijk was om welke auto het ging? Maar dat je niet wist van wie die auto was? Ik zou direct een briefje onder de ruitenwisser hebben gestopt, desnoods iedere dag opnieuw. Sneller in de actiestand dus.

Lotto

Lotto

13-09-2013 om 21:08

Even mee terugbemoeien

De buurman had haar al meer dan een week geleden op het probleem geattendeerd. En zijn relaas stemde ons niet vrolijk. Die hoorde we zaterdag.
En ik wist dus niet welke auto het was. Ik heb een dikke bril, en tegen de tijd dat ik iets zie en bij het raam sta is het alarm over. Bovedien heeft de buurman een net iets beter zicht op die parkeerhaven.

Ijsvogeltje, je staat nogal klaar met je oordeel.... Speciaal voor jou die gedetailleerde uitleg dan maar.

Imiddels heb ik vernomen dat er een klacht van de mensen is gekomen die vlakbij de andere parkeerhaven wonen. Ik ben benieuwd...

Fransien

Fransien

02-10-2013 om 12:10

Lotto

Hoe gaat het nu?
Heb je weer een beetje kunnen slapen?
En zijn de andere mensen al flink bij de buurvrouw wezen klagen?

Nou je bent niet de enige vannacht 3 of 4 x ging er een autoalarm af aan de baurichter ,zo kun je niet slapen,ik weet ook niet van wie die auto is,maar ik erger er steeds aan dat ik soms al om 7 uur of 6 uur naar bed ga om maar iets van slaap te krijgen

ik word ook de hele nacht wakker door die herrie
van autoalarm  bij mij in de straat baurichter,ik ga daardoor soms om 7 uur al naar bed om maar iets van slaap te krijgen,en nu lees ik dat de eigenaar de auto zo parkeert dat hij er geen last van heeft 
ik begrijp niet hoe egoistisch het is je houd heel veel mensen uit hun slaap dat kan niet!

orthega889 schreef op 09-12-2023 om 06:57:

ik word ook de hele nacht wakker door die herrie
van autoalarm bij mij in de straat baurichter,ik ga daardoor soms om 7 uur al naar bed om maar iets van slaap te krijgen,en nu lees ik dat de eigenaar de auto zo parkeert dat hij er geen last van heeft
ik begrijp niet hoe egoistisch het is je houd heel veel mensen uit hun slaap dat kan niet!

Je reageert op een topic van 10 jaar geleden. Ik denk niet dat TO het nog leest.

Misschien eens tijd om die oude berichten te archiveren?

Nou ja op zich kan het nog wel eens handig zijn als iemand nog iets hierover wil vragen. Nu lijkt me dat bij een autoalarm niet echt nodig, maar soms stellen mensen nog wel eens vragen over een medisch onderwerp en dan kan het helpend zijn. Kan er misschien een soort melding komen bij het reageren dat het om een oud topic gaat? Dat je dat dus ziet in het reactie scherm? Dan kan de schrijver zelf nog even beoordelen of het (nog) van belang is of helemaal niet. 

1968 schreef op 09-12-2023 om 12:16:

Nou ja op zich kan het nog wel eens handig zijn als iemand nog iets hierover wil vragen. Nu lijkt me dat bij een autoalarm niet echt nodig, maar soms stellen mensen nog wel eens vragen over een medisch onderwerp en dan kan het helpend zijn. Kan er misschien een soort melding komen bij het reageren dat het om een oud topic gaat? Dat je dat dus ziet in het reactie scherm? Dan kan de schrijver zelf nog even beoordelen of het (nog) van belang is of helemaal niet.

Dat is er al

Aha, ja ik ging even kijken en heb een oude discussie aangeklikt, er staat alleen dat de laatste reactie langer dan 4 weken geleden was (was een topic van 9 jaar oud) dus ik denk dat mensen denken "ach 4 weken geleden is niet zo lang". Misschien dat dit aangepast kan worden naar de werkelijke tijd dat er niet gereageerd is (maar misschien is dat technisch heel ingewikkeld hoor)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.