Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Pelle

Pelle

22-12-2010 om 20:44

Boer zoekt vrouw-draadje


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Wilma

Wilma

03-02-2011 om 15:41

Haha, joos

Dat vind ik wel heerlijke droge humor van Richard !

Groetjes,
Wilma

Richard

Wat een heerlijke schurk is dat. Ik geniet enorm van hem. Het is niet goed wat hij doet maar wel leuk.

Leuk programma

Ik ben pas sinds een week of 6 boer zoekt vrouw aan 't kijken, had het daarvoor nooit gezien. Ik beken: ben redelijk verslaafd aan't worden geloof ik: sinds een paar dagen te ziek om de deur uit te gaan en heb al 2 seizoenen via uitzending gemist zitten kijken.....

Groet,

Angela

Uitzending gemist ja

Zalig is dat! Ik ben met wie is de mol van 2006 bezig - dat hoort dan weer hieronder zit in buitenland dus kan bzv pas later zien.. Ben benieuwd naar de posts hier !

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vic

Vic

06-02-2011 om 21:42

Leuke aflevering

Ik was helemaal voor Femke, dus het is leuk dat Gijs voor haar gekozen heeft. Schattig dat ze elkaar daarna ook zo verliefd aankeken, ze zaten helemaal te glunderen terwijl ze hun gehaktbal opaten. Waarom hadden ze daar trouwens geen aardappels en groenten bij? Bij Marcel is het ook wel duidelijk wat het wordt. Zijn moeder is trouwens best een leuke vrouw, daar heeft hij dat zijïge in ieder geval niet mee. Frank vond ik een beetje zeuren. Hij is niet van plan om nog vier jaar in zijn eentje te wonen. Tja, als hij nu noodgedwongen voor de verkeerde kiest is dat toch niet voor de lange duur. En wat heeft Annemarie een leuke broer, en wat eet hij netjes.

Chippie

Chippie

06-02-2011 om 21:58

Frank en gijs

Frank vond ik echt geitig doen. Hij wist toch dat Anita studeerde. Tja, en wat is vier/vijf jaar, je kunt elkaar toch van vrijdagmiddag tot en met zondagavond, maandagmorgen iig zien. Wil hij dan iedere avond zijn hart op de bank uitstorten? Het is ook zo ikke~ikke~ikke. Brrrr.

En Gijs deed ook een beetje schaapachtig. Hunk~af.

Tja, de keuzes waren wel voorspelbaar. Weinig spanning dus. Misschien ben ik wel een beetje boer~moe.

Beetje tam

Ik vond het in vergelijking met de vorige afleveringen een beetje tam. Maar wat stom dat Gijs voor die poetsmien kiest. Dat gaat hem opbreken hoor! Ik zie het er nog van komen dat ze lang na de afleveringen toch nog bij elkaar komen. En dat Marcel voor Xenia zou kiezen zag ik al bij de speed-dating. Pools en moeder en weduwe, tsjakka. Ik zou er ook van gaan janken als ik daar tegen op moest boksen haha.
Frank is een beetje niet logisch bezig; als je een relatie laat afknappen op het feit of ze nog gaat studeren, tja dan maak je verkeerde afwegingen vind ik dan. Of hij moet een hele negatieve ervaring hebben gehad met een lange afstands studentenrelatie. Volgens mij is ie verliefd op Anita, maar gaat ie toch voor Judith kiezen omdat het makkelijk is.
En boer Richard, vond het altijd al een vreemde vent en ik denk dat de lol er een beetje vanaf is. En dat is jammer want het begin van een relatie is vaak zo leuk. Als je nu al zo met een domper moet leven, dan vraag ik het me af.
Die boer zoekt vrouw TV show vond ik ook wel leuk. Maar dat ze zo hoog opgaven over 2 deelnemers die voor iemand anders in het programma zaten, samen iets kregen? Dat hebben we toch ook gehad? Goh, hoe heette die ook alweer? Die boer die zo boos wegstoof van tafel en zij zat bij boer Piet met z'n gulle lach. Goh wat was die boer opgeknapt nadat ze bij elkaar waren.
Annemarie is zo berekenend aan het kiezen. Daar zit geen gevoel achter. En dat er niet zomaar 1,2,3 een extra salaris uit een bedrijf gehaald kan worden snap ik wel. Maar moet dat volgende week dan al? En ze wist dat als ze boeren zou uitkiezen dat dit probleem zich zou voordoen. Ik gok nog steeds op Harry. Vanaf het begin zat ie al te stralen.
Zo nu eerst de opgenomen Larkrise to Candleford kijken. Wat heeft Dorkus nu weer aan haar fiets hangen?

Dorry

Jesse_1

Jesse_1

06-02-2011 om 23:07

Boerderijen

Annemarie: met Harrie wordt het een moeilijk verhaal, geen van beiden wil de boerderij opgeven! Ze kan dus maar beter Adriaan kiezen, die is juist op zoek naar een boerderij (zijn broer(s) hadden de boerderij van z'n ouders al overgenomen of zo?).
Ik vond het leuk voor Gijsbert en Femke.
En wat moet Frank nu met Anita? Ik vind haar zó'n schaap! Maar blijkbaar valt hij toch wel echt voor haar (anders zou hij haar vanwege de studie allang al kunnen laten vallen) en dan moet hij die jaren toch maar op de koop toe nemen. Al begrijp ik wel dat hij in eerste instantie niet had ingeschat dat hij in een leven met haar nog zo lang zou moeten 'wachten' op een leven samen. Soms komt de realiteit pas veel later bij je onder ogen. Hij wil gewoon over een jaar samen wonen en over 3 jaar kinderen, en dat gaat met Anita gewoon echt _niet_ lukken.

Gevoelloos

Het is bijna een serie van de berekening geworden. Ik vond ze allemaal zo berekend. Niet met gevoel maar met het verstand kiezen. Bijzonder.

Richard is de enige die zijn gevoel laat spreken.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

07-02-2011 om 10:38

Ik hoop

dat Frank niet voor Anita kiest. Want hij probeerde al even te peilen of ze haar studie niet wilde opgeven om met hem te gaan samenwonen. Gelukkig is ze daar nog standvastig in, maar dat gaat heel veel problemen geven straks. En dan krijgt zij straks ook nog een goeie baan, nee dat kan zijn ego niet handelen.

Ach Gijs is gewoon verliefd, ik vond dat hij het wel netjes deed allemaal. Maar ze zaten echt te wachten tot die camera weg was volgens mij, met die verliefde blikken.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-02-2011 om 14:04

Broer van annemarie

Ik was helemaal verrast door de broer van Annemarie. Leuk om te zien, betere spraakvaardigheid, volgens mij ook wat slimmer. Het kan verkeren.
Ik weet eigenlijk niet of Harrie een goede keus zou zijn voor haar. Ik vind ze allebei eigenlijk niet goed bij haar passen. Adriaan is veel te serieus voor haar, maar hij past wel beter bij haar op de boerderij. Ik denk eigenlijk dat hij op den duur gek van haar wordt.
Bij Richard vond ik het eigenlijk wel een opluchting dat ze toch samen verder proberen of het iets kan worden.
Frank vond ik vooral sneu en het moment dat hij en Anita elkaar omhelsden wel ontroerend.
Hoe het bij Gijsbert geëindigd is vind ik haast saai. Ik vind José een leuker type, pittiger, ondanks haar onzekerheden. Ik hoopte stiekem dat hij toch voor haar zou gaan.
Marcel heeft er goed aan gedaan om voor Ksenia te kiezen. Dat zat er inderdaad al vanaf het begin in. Ik werd een beetje iebel van Marita. Steeds dat gedoe over dat ze geen kans kreeg en dat alle aandacht naar Ksenia ging. Mens... pak je aandacht dan! Het moet nu eenmaal allemaal instant en snel, dan kun je niet wachten tot de man je fraaie kwaliteiten uit zichzelf gaat zien.

Vivablog

Boe, ik wil het lezen maar ik krijg het al een kwartier niet geopend, doorlezen dames en dan afsluiten, dan kan ik ook!

Roosje Katoen

Roosje Katoen

07-02-2011 om 14:35

Voor savon

BZV: Het Bowien Galama-gevoel

Superkraist, wat is Boer Zoekt Vrouw dit seizoen toch saai. Nu ze het definitieve keuzemoment hebben uitgesmeerd over drie afleveringen, krijg je helemaal het gevoel alsof je naar een aflevering van Midsummer Murders zit te kijken, maar dan zonder bloederige moord op de president van de geitenfokvereniging.

Geilig bovenop een dekhengst
Want laten we elkaar eens even diep in de ogen kijken, en de waarheid eens even op het geblokte tafelkleed smijten: we wisten allemaal al lang wie er voor wie ging kiezen. Hoezeer ik vorige week ook probeerde om Gijsbert nog op andere gedachten te brengen (ik vond het zelf best een overtuigend jankstuk over de toendra’s rondom Dokkum): het was spreekwoordelijk water naar de dito zee dragen. Gijsbert was al voor Femke gevallen toen hij alleen nog maar een foto van haar had gezien. Een foto waarop zij geilig bovenop een of andere dekhengst lag.

Hele struiken brandnetels uit de grond rukken
Voor Annemarie was het deze week ook tijd voor het befaamde ‘met je handen in het gras’-moment. Daarmee bedoel ik het moment waarop er eens stevig één op één moet worden gepraat over bijvoorbeeld liefde, seks, relaties en een dampende toekomst samen. Dat moment kennen alle boeren, en meestal worden deze gesprekken gevoerd terwijl boer en vrouw samen in het hoge gras zitten, waarbij ze van de zenuwen ongemerkt hele struiken brandnetels en hele stronken berenklauwen uit de grond rukken.

De zestien dwergen in de trui van Annemarie
Al ging het bij Annemarie natuurlijk niet over de liefde, of over gevoelens. Ben je mal. Zit er een quota aan liefde? Kun je gevoelens verkopen in je koddige kaaswinkeltje? Nee, dus wat héb je eraan. De gesprekken die Annemarie voerde gingen over ‘eigen jongvee opfok’ en wat Annemarie’s bedrijf verder te bieden heeft, wat wij kunnen samenvatten als ‘zwartbont, roodbont, pluimvee, kaas, yoghurt, mais, struisvogels, kamelen en zestien dwergen die ‘s nachts de kazen omdraaien en zich overdag schuilhouden in haar grote paarse fleecetrui’.

Een hele verantwoordelijkheid, en Annemarie wil dan ook iemand die het bedrijf verkiest boven liederlijke sloerpijperijen en obligate dingen zoals ‘gevoelens’. Gevoelens, HA! Ik heb toch helegaar geen tijd voor gevoelens! Die zesgranen pannenkoeken bakken zichzelf niet!

Koen en de broodnodige gevoelens
Welk een verademing was Koen, de broer van Annemarie, die een vorkje mee kwam prikken bij de kankerverwekkende pannenkoeken van Harrie en Adriaan. Meine gute, de roetkorst die bovenop die pannenkoeken lag, was gevaarlijker voor de volksgezondheid als een fik bij Chemie-pack.

Maar Koen sprak tenminste over gevoelens, waarbij je Annemarie weer duidelijk zag kokhalzen. Zoekt Koen nog een vrouw? Kenne we een leuke spin-off van maken. Wordt er misschien wél eens getongd.

De verveelde telefoonsekshoer die Marcel heet
We kregen deze week ook veel meer te zien van de situatie zoals die is bij Marcel, onze baarmoederknuffelende glijlimbo. Ksenia loopt daar over het erf als ware zij de schurk uit Inspector Gadget. Ze heeft misschien geen ijzeren klauw en een angorakat om te aaien, maar verder: treffende gelijkenis.

Ksenia weet ook al lang dat ze gaat winnen. Want ze is a) Poolse (en dat vind Marcel seksie) en ze heeft b) een dooie echtgenoot (en dat vind Marcel zo mogelijk nog seksier).

Ksenia probeert het gesprek regelmatig op haar dode husband te brengen, maar daar luistert Marcel naar zoals verveelde telefoonsekshoeren luisteren naar de wanhopig eenzame mannen die hen bellen voor een erotisch hoorspelletje: ‘hmmm, hmm, ja ja, supererg voor je en alles, oh echt, is dat zo nou het interesseert me niet maar ik doe net alsof.’

Marita, de Bowien Galama van dit seizoen
Marita voelt zich inmiddels als Bowien Galama die zich aan de rand van de afgrond wanhopig aan een twijgje vastklampt, maar zoetjesaan door begint te krijgen dat ze binnen luttele minuten met een theatrale ‘aaaaah’ het ravijn in zal kletteren. Haar wanhoop uitte ze op verschillende manieren.

Allereerst stond ze argwanende uit het raam te koekeloeren toen Marcel en Ksenia even een goed gesprek voerden tegen een bult aardappelen aan. Hierbij deed ze een verrassend treffende Jessica Fletcher-imitatie. Daarna moest ze huilen omdat zij niet aan de moeder van Marcel had mogen vertellen dat ze óók een motor had. Ksenia lachte in haar vuistje, bekogelde Marita met mosselen en wurmde zich een weg naar het hart van de moeder van Marcel door haar kunstig gefabriceerde rijstplakkaten te serveren.

Masseer mijn voeten, voer mij druiven
Tot slot moeten we het nog even over Frank hebben. Mijn conclusie na gisteravond: Frank, wat ben jij een lul. Lord knows dat ik het graag poëtischer had gezegd, maar wat ben jij een vervelend schijtmenneke geworden, met je gedrein over ‘ik wil gewoon nu een vriendin, en niet over vier jaar, en ik wil gewoon dat je thuis bent als ik thuiskom en dat je dan frietjes voor me bakt en mijn voeten masseert en mijn stomvervelende verhalen aanhoort over die mekkerende kutbeesten van me en dat je me daarna druiven voert en me koelte toewaait met een bananenblad.’

Godzijdank snapte Anita het meteen, waarna zij Frank knuffelde, en Frank de bezem knuffelde die hij in zijn hand hield. Ik vond het schitterende symbolisch, alleen weet ik nog niet waarvoor.

Ok, nog even volhouden mensen. Volgende week nog de keuzemomenten van Marcel en Annemarie, en dan kunnen we eindelijk de hele bups op citytrip sturen. Ik gok erop dat Annemarie en Harrie samen in de Hostel in Odessa gaan zitten. Op een slaapzaal met nog twintig anderen. Samen in een seksloos stapelbed.

Roosje!

wat lief om even de tekst te kopiëren, ik moet er altijd zo om lachen, maar ik krijg 'm maar niet geopend. Ik ga eens even lekker bijlezen!

Roosje Katoen

Roosje Katoen

07-02-2011 om 16:15

Graag gedaan

Harrie?!

En wat was dat nou met Harrie?! Had hij echt nog nooit van zijn leven boodschappen gedaan of een maaltijd bereid? Wat een loser zeg. "ik schuif gewoon elke avond aan". Pfff, hoe oud is die kleuter? Toch zeker 35+ schat ik zo in. Vreselijk wat een afknapper zeg!

Kaaskopje

Kaaskopje

08-02-2011 om 01:22

Triple

Die houding was me in eerdere edities ook opgevallen bij een aantal boeren. Nog nooit boodschappen gedaan! Dat geloof je toch niet in deze tijd?! Ik vond het ook een beetje raar dat ze met de trekker naar de supermarkt gingen. Alsof Annemarie dat zou doen.

Kaaskopje

Met de trekker naar de supermarkt is nog niet eens zo gek hoor. Naast mijn middelbare school was een MAS (middelbare agrarische school) en daar stonden zeker met glad weer wel 6 trekkers op de parkeerplaats!

Nou eh

mijn geliefde doet ook zélden boodschappen. Ik doe dat meestal en veel liever alleen.

Als hij eens erop uit wordt gestuurd, geven we tips

Samen weekendboodschappen doen, poe, dat vind ik het toppunt van burgerlijkheid.

Berber, gewoon de tractor pakken

Het lijkt me best geinig om een keertje met de tractor de weekboodschappen te halen.

Die tractor

daar kijk ik nu ook altijd overheen Maar die Marcel ik vind het niks. Snap niet dat ze daar verliefd op kunnen worden wat een engerd.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-02-2011 om 22:01

Maandag

Bromvlieg: Samen weekendboodschappen doen, poe, dat vind ik het toppunt van burgerlijkheid.
Wij doen de wekelijkse boodschappen op maandag, da's toch minder burgerlijk of niet dan? (Het stadium dat ik in termen van burgerlijk en niet-burgerlijk denk heb ik al zo'n 25 jaar achter de rug overigens.)

Kaaskopje

Kaaskopje

09-02-2011 om 22:02

Zweedse boer

Ik voorspelde al dat die boer stapels post zou krijgen. Op het eerste oog een leuke vent toch?

Kaaskopje

Kaaskopje

11-02-2011 om 00:11

Niet echt

Ten eerste zit hij niet in BZV, maar gaf Ivo Niehe hem de gelegenheid om een oproep in Nederland te doen, omdat het in Zweden op niets uitliep. Ik heb vandaag niet genoeg humor geloof ik, maar ik vind je grapje geen lekkere opmerking. En ik snap 'm heus wel hoor. Patatboer, melkboer, groenteboer... haha homoboer. Ik vind de term homoboer ook wat lastig. Nu moet ik het bij BZV steeds over die heteroboeren hebben om maar duidelijk te maken hoe de vork in de steel zit. Tot zover mijn overgevoelige moment

Emmawee

Emmawee

11-02-2011 om 09:07

Wel lekker juist!

Ha ha Lidwientje, maar dan wel met Zweedse homo's (met inbus-sleuteltje erbij)
Ik vond de opmerking erg grappig. Het woord 'boer' heeft nl. opeens een heel andere betekenis gekregen door BZV. Vroeger was een boer een agrariër of iemand die in een bepaald product handelt. Nu is 'boer' bijna synoniem aan 'ongewenst alleenstaande agrariër die op televisie een vrouw zoekt'. Daaruit volgt nu opeens een soort noodzaak om het over homo- en heteroboeren te gaan hebben, wat natuurlijk eigenlijk heel erg maf is. En dat maakt de opmerking van Lidwientje enorm geestig.
Sorrie, grappen uitleggen is eigenlijk heel stom. Maar ik vind het hele verschijnsel BZV zo ehm... vreemd en dan vind ik zo'n opmerking dus supergrappig.
Groetjes, Maw.

Sanne

Sanne

11-02-2011 om 21:06

Karin

Karin schijnt zich zelf verraden te hebben, zo ontdekte Weekend, ik weet niet wat ik daar nou weer van moet denken. Ze kan natuurlijk ook de winnaar of de verliezer zijn. Die blijven tenslotte ook tot het einde. Mijn mol blijft Soundos trouwens ondanks haar aanwijzingen tijdens het planken-spel.
Hier het stukje over Karin:
‘Wie is de Mol?’, deze vraag houdt Nederland al een paar weken bezig. Op de website van het populaire programma zijn al 1431 verdenkingen doorgeven. Maar KRO-presentatrice Karin de Groot lijkt zichzelf nu onbewust te hebben verraden. Weekblad Weekend is er achter gekomen dat ze de hele opnameperiode in het buitenland is verbleven en dat ze de reis zelfs al ver van tevoren had geboekt.

Is Karin de Mol? In de poll van het programma lijkt ze op een vijfde plek niet echt verdacht over te komen, maar een beetje speurwerk maakt haar toch ‘molliger’ dan we dachten.

Dat Karin de hele periode is gebleven toont op zijn minst aan dat de presentatrice de finale heeft gehaald. Maar dat de reis ook al lang van te voren voor de gehele opnametijd vast stond is wel erg vreemd. Tegelijkertijd meldt de Groot dat ze niet zo gauw zonder haar gezin lange tijd van huis zal gaan en zeker niet zonder haar kinderen.

Op het lekken van informatie over de identiteit van de Mol, al dan niet bewust, staat een boete van 250.000 euro. Elk twitterbericht of andere uitlating van de deelnemers zal door de redactie van het programma nauwlettend in de gaten worden gehouden, zo werd eerder bekend. Het is dus afwachten of er actie zal worden ondernomen naar aanleiding van deze informatie.

Wat een ontwikkelingen...

Frank kiest niet voor Judith, Annemarie niet voor Harry, alleen Marcel voldoet aan de verwachtingen... Nu maar wachten op de blogs!

Vic

Vic

14-02-2011 om 11:17

Bijzonder hoor

Ik vond het wel leuk dat Annemarie voor Adriaan koos. Toen Harry werd geïnterviewd viel me op dat hij wel heel erg op Annemarie lijkt, zowel qua houding als spraak. Misschien zijn ze wel verre familie? Adriaan was er stiekem ook best blij mee, hij zat behoorlijk te grijnzen.
Marcel blijft waarschijnlijk vrouwloos, na het tripje met Ksenia. Volgens de roddelbladen wonen ze al samen, maar ik geloof er niets van dat dat wat wordt. Hij is ook zo vreselijk eng, ik snap niet dat er vrouwen zijn die daarop vallen.
Volgende week gaat er eindelijk gezoend worden, door Frank en Anita in het zwembad. Voor de rest zit er nog weinig romantiek in de lucht.

kien

kien

14-02-2011 om 14:17

Annemarie

Ik heb Annemarie door. Eigenlijk heeft ze helemaal niet gekozen! Ze kiest voor Adriaan, zoals ze zelf zegt uit nieuwsgierigheid. En als dan blijkt dat hij het niet is voor haar dan heeft ze Harry gewoon achter de hand. Lekker makkelijk, om de hoek, en die is voorlopig nog wel alleen. Dus daar kan ze altijd op terug vallen. Slim!
Ik moest trouwens erg lachen om de mandjes van Femke. Als je er wat in doet dan word het snel zo troepig! Deed me denken aan die Belgische dame in Man bijt Hond, die een CD rekje in haar kamer had staan, maar alle CD's in een kast bewaarde. Anders werd het zo stoffig!
Ach, misschien heeft Gijsbert een goede invloed op haar en kan ze het een beetje loslaten.

Kien
Kien

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.