Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tirza G.

Tirza G.

01-10-2010 om 18:33

Dat je denkt: wat móeten ze daarmee (boodschappen)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

05-10-2010 om 11:18

Wijn

Ik snap het echt niet,als je toevallig je boodschappen doet voor een paar dagen om 9.00,wat is er dan raar aan een fles wijn??? Je haalt dan toch wel meer spullen die niet passen bij het tijdstip?

Puck

Puck

05-10-2010 om 11:35

Albana

Herkenbaar, ik doe voor school ook vaak de inkopen. Ook erg leuk als je een hele kar vol pepernoten meeneemt en nog een andere kar met al het andere snoepgoed, limonade, etc.
Geeft inderdaad leuke gezichten.

Guinevere

Guinevere

05-10-2010 om 12:59

En dan zeggen

En dan als reactie op opmerkingen zeggen: "Ja, wij houden nou eenmaal van iets lekkers bij de koffie.", of iets anders toepasselijks.

Wilma

Wilma

05-10-2010 om 13:59

Wat oo al niet met je doet

Vroeg ik een tijd terug toen we eindelijk op het woord 'beurtbalkje' waren gekomen hier bij OOL met opzet aan de volgende klant "zou u mij het beurtbalkje alstublieft even willen aangeven" (dikke pret), nu lette ik dus net goed op wat de klant na mij neerlegde. Het was een oudere mevrouw die wat eenpersoonsdingen had en daarbij ... de Weekend én de Privé. Dat deed me gewoon even glimlachen, die zorgt goed voor zichzelf op d'r oude dag.

Ik stoor me niet aan een leuke of gezellige opmerking trouwens, wel inderdaad aan een belerende opmerking, maar van die laatste krijg ik er niet zoveel.

Groetjes,
WIlma

Beemer

Dan zwijg ik wel tegen jou als ik ongesteld ben...

Maxime.M

Maxime.M

05-10-2010 om 19:15

Huh

ik krijg werkelijk nooit commentaar over wat ik koop. Het zal denk ik wel redelijk middelmatig zijn wat er in mijn kar ligt.
Vaak hebben mensen het weleens over het weer ofzo,verder niet.
Ik zag trouwens laatst iemand die heel veel aardappelen kocht en nog iets van grote hoeveelheid, maar dat ben ik helaas vergeten. Het ging in ieder geval om een poolse man in een busje, ik denk dat hij naar huis ging (in polen dus) met die lading aardappelen, misschien is dat hier goedkoper?

Hillary (beetje ot?)

Een selamatan is toch een soort van feestje? Wij vieren het leven en uitvaart van de ziel van de overledene. Wij hebben althans hele vrolijke selamatans, maar dat kan ook aan onze familie liggen

Hillary

Hillary

06-10-2010 om 12:53

Selamatan (ot)

Voorzover ik heb begrepen betekent selematan bij elkaar komen en samen eten om welke reden dan ook, dus bij wijze van housewarming of omdat iemand naar het buitenland vertrekt of omdat er bezoek uit het buitenland is, omdat iemand 40 dagen overleden is en zo zijn er vast nog een hoop redenen te verzinnen voor een selamatan, meestal is het inderdaad erg gezellig. Maar die veertigste dag was bij ons wel heftig hoor. Inderdaad gaat dan de ziel van de overledene definitief naar de hemel, maar dat ervoeren wij als een verdrietig moment, werd het nog definitiever. Zal misschien ook aan de familie liggen en de leeftijd van de overledene, misschien toch anders als het oma van 95 is, dan je zoon/broer/vader die onverwachts overlijdt. Eerlijk gezegd was het 's avonds best gezellig hoor toen alle mensen er waren, maar dat is toch meer een lach en een traanidee. Vindt het zelf een heel prettige gewoonte overigens, meestal gaat na een begrafenis het leven weer verder en zie je als nabestaande weinig mensen meer, nu neem je zelf het initiatief om bij elkaar te komen en dat is heel fijn, mensen die de gewoonte niet kennen waarderen het ook erg, veel kwamen met een cadeautje, een boekje over rouw, bos bloemen, mooie foto van de overledene die ze nog ergens hadden gevonden. "Hollandse" vrienden van ons hebben het later ook gedaan, omdat ze het als heel prettig hadden ervaren.

Je hebt gelijk

Het is idd anders bij de situatie die jij neerzet, sorry, ik wilde niet ongevoelig overkomen Ik vind het ook een mooie gewoonte en ik merk dat nu ik in het buitenland woon zonder m'n Indo familie ik nog steeds elke gelegenheid aanpak om mensen bij elkaar te brengen en te ETEN, haha! Sorry extremely OT

Nog even over die boodschappen...

wat een irritant draadje is dit. Ik heb nog nooit echt opgelet wat een ander in z'n kar gooit, tot nu dus. Vreemdste vondst sinds dit draadje: een grote boodschappentas vol bloemkolen en verder niets.

Oh, wat ben ik fout....

Ik kan altijd met veel interesse kijken naar wat mensen voor mij op de band kieperen. In gedachten bedenk ik daar hele levens bij. En ik zou ook heel goed een grappige opmerking eruit kunnen flappen als iemand met 20 bloemkolen voor mes staat.

Overigens letten de kassadames bij de Jumbo ook goed op. Gisteren vroeg ze me naar aanleiding van mijn kar boodschappen wie er jarig was (er zaten ballonnen en kaarsjes tussen de chippen, frisdrank, cake, etc dus zo moeilijk was dat niet), en kreeg ik een gratis bos bloemen mee...met de hartelijke felicitaties. Aardig toch?

Ingrid

fuut

fuut

07-10-2010 om 11:30

Wc papier

Kocht toen ik nog studeerde een keer wc papier voor het (grote) studentenhuis waar ik woonde. Twee megapakken. Schalt de stem van de cassiere door de Albert Heijn: "Zo, zeker aan de schijt?".

Condooms

Het verhaal van Fuut doet me een beetje denken aan die sketch met Herman Finkers waar hij condooms in de supermarkt koopt en de caissiere de prijs moet navragen. Echt superleuk!
Verder ben ik hoogst voorzichtig met het plaatsen van opmerkingen over de inhoud van andermans karretje. Alleen toen ik eens achter een jonge man stond met een licht verbaasde, bijna wezenloze uitdrukking op zijn gezicht die vijf rollen beschuit, boter en twee pakken roze muisjes op de band legde. Tja, toen durfde ik hem wel voorzichtig te vragen of ik hem mocht feliciteren.
n@nny

Rina

Rina

07-10-2010 om 20:51

Andersom

Een paar dagen terug had ik mijn kar volgeladen met heel wat pakken rijstwafels en beschuitjes voor het kdv. Na het afrekenen zei de dame die na mij kwam: "zo! jij gaat lekker eten zie ik al!"

Ik moest daar om lachen, maar ik ben er niet meer op in gegaan want ik had haast.
Pas buiten bedacht ik me dat ze misschien wel dacht dat ik een zwaar eenzijdig dieet aan het volgen was...

Hmm lidwientje

moet je bij de supermarkt niet zelf je prei afwegen? Nog nooit meegemaakt dat een cassiere nog wil weten welke groente het is, als er een barcode aanhangt. Overigens schijnt een avocado wel heel moeilijk te zijn.

Puck

Puck

08-10-2010 om 10:39

Silone

Er zijn ook heel veel supermarkten waarbij het losse fruit en groente bij de kassa afgewogen worden. En dan vragen ze idd regelmatig wat die rare peer (avocado) is en ook dingen als paksoi etc. zijn erg moeilijk.

Om die reden

hebben in veel supermarkten alle losse appels dezelfde prijs, omdat de gemiddelde caissiere geen golden delicious van een goudrenet kan onderscheiden.
Met prei en avocado heb ik overigens nog nooit problemen ondervonden.

Groeten,

Temet

Niny

Niny

08-10-2010 om 15:14

Het woord avocado alleen al is moeilijk

De meeste caissières maken er 'advocado' van...
Niny (ook altijd vol belangstelling kijkend naar andermans karretjes)

Tirza G.

Tirza G.

08-10-2010 om 18:01

Nee joh temet

Om die reden hebben alle appels een stíckertje met hun naam, zodat de cassiere je zakje moet ontfrommelen en tegen het appelstickertje aan moet splutten om het merk te kunnen lezen.

Tirza

Nasha 1st

Nasha 1st

08-10-2010 om 18:50

Golden delicious van een goudrenet onderscheiden

vind ik zelf ook moeilijk hoor Gelukkig staat het er altijd bij....

Tink

Tink

11-10-2010 om 00:43

Guinevere (beetje o.t.)

Je moet een stukje terug in die draad en dan kom je deze posting tegen:
http://www.ouders.nl/cgi-bin/TMMforum/FRshowpost.cgi?template=4&actueel=0&archief=1&thread=152663&zoek=scheidingsbalk&forumsel=0&forum=26&post=2463598
Daarin noem ik dat ding de scheidingsbalk, maar ik vind de roeispaan van (de caissière van) Tirza veel leuker

Bastet

Bastet

12-10-2010 om 11:51

Trouwens

Dacht ik laatst nog: ik maak dat nooit mee,een cassiere met commentaar op wat ik koop.Maar vandaag :jawel!
Ik had een bon van internet voor gratis euroshopper pizza's van AH.Een doos met 2 of 3 stuks,afhankelijk van de smaak.Nu hebben wij een hectische avond,en het gemak dient de mens,dus eten we pizza vandaag.Cassiere trekt haar neus op,kijkt vies,scant de pizza's en de bon,en zegt: Nou,vraag me af of het smaakt.Ik vraag haar wat ze bedoelt;zitten ze dicht op de datum,of zijn ze soms over de datum heen?
Antwoord: Nou gewoon...kijkt nog eens heel vies,en begint aan haar volgende klant.Hoe aanmatigend kun je zijn...
Bastet

Wilma

Wilma

12-10-2010 om 14:06

Ah, dan ben ik benieuwd

want ik wilde morgen ook met zo'n bon gaan. Kijken of ik een aardige cassiere heb .

Groetjes,
Wilma

Bastet

Bastet

12-10-2010 om 15:57

Haha wilma

Ik ben heel benieuwd!Helaas bedacht ik mijn snedige antwoorden te laat.

Tirza G.

Tirza G.

12-10-2010 om 17:41

Gelukkig

dat meiske niet bij jou hoefde te eten dan maar. HAHHAH wat een kapsones. Ongelooflijk.

Tirza

Bastet

Bastet

12-10-2010 om 19:47

Tirza

Nou het ergste is nog: ze is van mijn leeftijd.Ze weet donders goed dat er zat mensen zijn die niet anders kunnen betalen dan euroshopperartikelen.Ik kan me zo voorstellen dat zo'n neusjesoptrekkend hert dan nog veel meer schade aanricht met haar opmerking.....ik was slechts verbijsterd..

joos

joos

12-10-2010 om 20:06

Of deze

ik kocht laatst een fles Joppie saus (doe ik 2 keer per jaar) en die kost bij de AH ongeveer 4 euro. Zegt de cassiere, nou daar durven ze ook wat voor te vragen zeg. Ik begin er niet meer aan, mij veel te duur.
Ga ik me ook nog verontschuldigen dat ik het maar 2 keer per jaar koop, maar later dacht ik ook waar bemoeit ze zich eigenlijk mee?

Tirza G.

Tirza G.

12-10-2010 om 23:06

Nou

Dat is helemaal fraai. Bij mijn Appie hébben ze niet eens joppie-saus. En de super díe het had, is een ander merk geworden. Boehoe.
En dan zo'n tut zo lelijk doen. Bah.

Tirza

6 kinderen

Vroeger mochten we op vrijdagavond om de beurt met moeders mee de grote boodschappen doen. Dan liepen we standaard met 2 karretjes door de winkel. In de 1e ging onmiddelijk 6 broden, 2 zakken met bolletjes 12 pakken melk, 4 pakken yoghurt en 2 pakken vla. Dan kregen we inderdaad regelmatig opmerkingen of we een broodfeest gingen houden.
Gek genoeg wilde ik graag mee (vanwege het opblijven aspect), maar altijd had in een licht schaamtegevoel vanwege die 2 karretjes (hoog opgestapeld).

Haha!

hier hetzelfde, schaamde me dood als ik op zaterdagochtend mee naar de bakker moest om al dat brood te halen - ik geloof wel 10 broden ... vreselijk!!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.