Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

De manier waarop nigella lawson snijdt en roert


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Massi,

Een lievelingsvork heb ik ook. Past totaal niet bij mijn bestek en alleen mijn naaste dierbaren mogen soms het genoegen smaken om ermee te mogen eten. Het is een beschaafd rank vorkje en niet zo'n riek waar je je amandelen aanrijgt en je slokdarm perforeert als je niet uit kijkt. Gut, als er hier brand uitbreekt red ik naast mijn dieren en foto albums zeker en vast mijn keukentrio

Groet, YvetteW

En ik ben ook dol op...

...mijn molenmesje en vooruit, ook op Nigella's voedsel. Ik houd juist erg van dat romige, mjum.

Margriet*

Margriet*

15-01-2011 om 20:35

Mijk

inderdaad haar cupcakes (alles door elkaar gooien heel makkelijk), in de goddelijke huisvrouw staat ook een lekkere new yorkse cheesecake, de chocoladetaart is hier in de buurt tot uit den treure (we kunnen hem nu niet meer zien) gegeten en mijn collega's waren heel blij met de snickermuffins.

Margriet*

Margriet*

15-01-2011 om 20:36

O ja

en snijden is ook niet mijn sterkste kant. We hebben nu een de Blijker groente mes. Vlees snijd ik met een tweedehands heel scherp mes dat ik al 20 jaar heb. Met houtenhandvat overleeft het al 10 jaar de afwasmaschine en verder wat betere Duikelman mesjes. Maar ik gruwel echt van aardappelschilmesjes dat zijn ondingen!

rodebeuk

rodebeuk

16-01-2011 om 09:37 Topicstarter

Rocky road

Kastanjet, dat kan je niet menen! Wij hebben ze 1x gemaakt, en toen nog een keer voor een traktatie. Twee keer zo klein gesneden als Nigella voorschrijft.

Maar dan nog...

Er mag een flinke fruitsalade tegenover staan!

rodebeuk

rodebeuk

16-01-2011 om 09:37 Topicstarter

Aanvulling recept met foto rocky road crunch bar

http://www.bbc.co.uk/food/recipes/rockyroadcrunchbars_87104

Rembrand

Rembrand

16-01-2011 om 18:02

Rocky road......

Ik had beter niet naar het recept kunnen kijken........
Mijn favo chocoladereepmerk ( Cadbury's) heeft ook chocolade met kaakjes en marshmallows erin, en dat is o zo lekker........
M.

Hibiscus

Hibiscus

16-01-2011 om 18:18

Ja, rocky road

Natuurlijk, heerlijk!

Hier op school is iedere vrijdag een "cake sale" waarbij moeders hun gebakken cakejes etc. voor het goede doel (de school) verkopen en de Rocky Road zit er soms tussen, joepie!. Ik heb hemzelf ooit gemaakt, maar idd erg heftig.

Pas was bij mij trouwens voor het eerst iets mislukt, maar dat was niet Nigella's schuld maar de mijne, ergens over heengelezen en vergeten toe te voegen aan het deeg. Maar toch nog eetbaar volgens gasten en man.

Nu staat de eend in de oven en het ziet er heerlijk uit.

Oh ja, het is al door meerderen gezegd maar Nigella, slank?? Hmmm, niet echt, ze is slanker geweest.
En over wat mensen van haar vinden schreef the Guardian: "Men love her because they want to be with her, women love her because they want to be her."

Hibiscus (Nigella fan sinds 2000)

rodebeuk

rodebeuk

16-01-2011 om 18:47 Topicstarter

Even terug naar het onderwerp...

Dat ze zelf slecht snijdt omdat ze laat zien ook zonder snijkunde te kunnen koken... hmm.. zou kunnen..

En dat jullie dierbare ongeschikte messen hebben is natuurlijk alleen maar te prijzen! Iedere kapper of kok heeft zijn eigen mes, dus ook snijmensen die de kunstregels niet volgen zijn het beste af met hun eigen mes. Nou ja, ik krijg het niet helemaal goed uit het toetsenbord, ik bedoel, het maakt niet uit hoe privé-personen mensen maar Nigella doet dit op TV!

En Hibiscus: in de domestic godess gaat Nigella in op de bakterreur aan Engelse scholen, ik geloof bij dat gingerbread met een witte citroenlaag bovenop. Het citaat heb ik ooit nog aan een vriendin in de UK gestuurd.

Margriet*

Margriet*

16-01-2011 om 23:29

Ja maar

als je zelf ook niet op de juiste manier snijdt stoor je je er dus ook niet of veel minder aan dat iemand op tv dat ook niet doet. Ze is wel tvkok maar niet als kok opgeleid, of heb ik het mis? 'Ze ken wel koke maar ze heb het niet in d'r bloed zitten die ervaring met messies', zo iets? (sorry komt door het Schaep was vanavond op tv, ik woon in Amsterdam en vind het zo heerlijk dat Amsterdams).
Ik stoor me daar totaal niet aan, kijk altijd wel jaloers naar koks die zo snijden en denk, ook al heb ik een goed mes, hoe doen ze dat nou.

Fiorucci

Fiorucci

17-01-2011 om 07:38

Klopt margriet

Ze is geen professioneel kok en beweert dat ook niet.
Goede spullen gebruikt ze wel, ze heeft ook een lijn ontworpen met keukenspullen. Ik stoor me geen seconde aan haar manier van snijden eigenlijk.

amk

amk

17-01-2011 om 10:15

En dat bewijst maar weer

dat het mes niet de smaak maakt maar vooral met ergonomie en looks te maken heeft.

Hibiscus

Hibiscus

17-01-2011 om 10:51

Snijden kan ze niet

dat klopt (ik stoor me er overigens niet aan) maar dat pretendeert ze ook niet.

Ik probeer weleens zo snel een uitje te snijden als de chefkoks, maar de snippertjes worden toch nooit zo klein als bij hen. En dan heb ik nog wel een prima klein mesje.

Hibiscus
ps: De eend is aan te raden!

Fiorucci

Fiorucci

17-01-2011 om 11:35

Hibiscus, uien

Daar heb ik een electrisch hakkertje voor, ik maak er ook goddelijke marinades in..)

Hibiscus

Hibiscus

17-01-2011 om 11:43

Ik hou niet van afwassen

Ik heb nu in de kast 3 dingen liggen om knoflook mee te snijden/pletten/hakken, uienhakkertjes, Jamie Oliver vijzelballen, noem het maar op. Allemaal gekregen maar worden zelden gebruikt, want ik moet het allemaal weer schoonmaken. Niet tegen schoonmama zeggen, wat moet ze me anders voor kerst geven...

Dat mesje gebruik ik voor alles, in de afwasmachine en schoon.

Maar als je er dan meteen een marinade inmaakt, hmmm, misschien toch weer eens proberen.

Hibiscus

Hibiscus

Een mogelijke oplossing voor zowel het kerstcadeautjes- als het afwasprobleem: vraag schoonmama komende kerst om een Microplaneraspje. Die dingen zijn (en blijven) loeischerp, en zijn dus reuze handig voor het raspen van alles. Maar ook voor knoflook. De truc: snijd onderkant van teentje knoflook af. Leg een groot keukenmes op de teen en geef er een klap op (dit doen ze in kookprogramma's ook altijd). je pulkt nu zo het velletje eraf. Rasp de teen voorzover gewenst. Meteen rasp schoonmaken onder de hete kraan. Zo'n raspje mag (volgens de kookwinkelmeneer) niet in de vaatwasser, maar is met een afwasborstel in twee halen schoon te maken.

De knoflookpers - een onding om schoon te maken - staat hier te verstoffen sinds het raspje zijn intree heeft gedaan.

Groeten,

Temet

Raspje

Temet, ik heb ook zo'n Brabantia-knoflookpers waar je na gebruik altijd de resten moet uitpellen en die je nooit helemaal schoon krijgt en die bovendien op den duur gaat roesten, dus... zo'n microplaneraspje lijkt me wel wat.

Alleen, als dat ding echt zo loeischerp is, heb je dan niet ook stukjes geraspte vingertop in je eten als je er knoflookteentjes mee raspt?

Chris

Knoflookpers in de ban

waardeloze uitvinding. Ik schil de teen eerst, dan druk ik hem plat met een koksmes op een snijplank en dan hak ik 'm in mootjes. Als ik veel knoflook nodig heb gooi ik ze ook wel in de vijzel en schraap ze er met een lepel uit.

Hibiscus

Hibiscus

17-01-2011 om 14:36

Microplanerasp

Even gegoogled en je gelooft het niet, dat ding heeft schoonmoeder! En mij maar opzadelen met ander spul.

Ik doe het nu op de Silone manier. Maar ik zal de volgende keer eens een toevallige opmerking over raspje laten vallen.

Hibiscus

Chris (en hibiscus)

Ik rasp het teentje nooit helemaal op, inderdaad ter voorkoming van stukjes vingertop in het eten. Want jezelf met een mes snijden is vervelend, maar de wondjes van een rasp zijn nog akeliger.
Geraspte knoflook is trouwens in mijn idee nog sterker van smaak dan geperste, dus heb je ook minder nodig.

Hibiscus, grote kans dat schoonmama dat ding niet voor knoflook gebruikt, maar ikzelf vind het dus ideaal en in elk geval veel handiger dan zo'n %^&@$! knoflookpers.

Vijzelen kan ook inderdaad, een vijzel is ook makkelijk schoon te maken.

Groeten,

Temet

Chrish

Er is een microplane beschermhandschoen ter voorkoming van geraspte vingertop in je eten! Niet dat ik zo'n ding heb maar ik wilde wel eens weten wat een microplanerasp was.

http://www.surprisekookgerei.nl/catalogus/merken/38-microplane/productgroepen/productgroep-857-beschermhandschoen

Knoflookpers

Ik heb een superfijne knoflookpers van zyliss. Het handige is dat je het teentje er ongepeld in kan doen. Na het knijpen zit het schilletje nog in de pers en dat krijg je er gemakkelijk weer uit gepulkt.

rodebeuk

rodebeuk

17-01-2011 om 20:24 Topicstarter

De microplane is juist prettiger voor je handen...

.omdat de gaatjes heel vlak en scherp zijn. je kan veel beter sturen, ook met schoonmaken.

Juist die oude raspen met die dikke punten, alsof iemand met een spijker een ijzeren plaat te lijf gegaan is, kunnen makkelijk een stuk vinger meepakken.

Ook het schoonmaken is veel makkelijker.

Geen aandelen, wel al een aantal keren kado gedaan aan deze en gene... echte aanrader dus.

Asa Torell

Asa Torell

17-01-2011 om 22:30

Ultiem knoflookding

Da's de pers van royal vkb:
http://www.apartdesign.nl/product/21148/rvs-knoflookpers/
Totaal geen schoonmaakwerk, lekker in het gebruik, en kan gewoon in de vaatwasser.
Die mep-tip om de schilletjes los te krijgen ga ik onthouden trouwens!
Voor de rest zijn we hier culi-barbaren (en op het moment lust ik geeneens knoflook), al heeft man wel een messenslijper, die hij bovendien regelmatig gebruikt.

Asa (ot)

O, erg is dat he, als je ineens geen knoflook meer lust. Ga je ook over je nek van de geur van gebakken knoflook? Ik had daar bij mijn eerste zwangerschap dus totaal geen last van, maar bij de tweede wel, en toen woonden we tegenover een Indonesisch afhaaltentje. Daar begonnen ze al vroeg met koken en als ik dan 's ochtends de deur uitging stond ik echt met mijn hand voor neus en mond de deur naar het fietsenhok open te maken. Ik vond het zo ongelooflijk smerig...

Is gelukkig helemaal goedgekomen (zelfs al voor de bevalling, dus dat viel mee).

Sterkte ermee. En met alle andere luchtjes en smaken die je nu waarschijnlijk niet velen kan...

Groeten,

Temet

Dol op nigella

En op haar recepten. Heb zelf het boek feast van haar en dat is het ook. Haar recepten zitten vaak vol met caloriebommen maar het is zo lekker!!
Ik maak vaak haar aardappelen uit de oven met polenta, iedereen hier eet z´n vingers erbij op.
En haar rabarbercrumble of mais brood zijn ook niet te versmaden. Of haar "bloederige aardappelen".
Ik lees het ook als een gewoon boek.Het water loopt me in de mond.
Elk jaar hoop ik dat ik een nieuw boek van haar krijg en elk jaar is het er een van Jamie Oliver. Maar ja; hij kon het niet vinden ,te moeilijk, niet op voorraad in de winkel en Jamie is toch ook leuk? Vind ik Jamie ook leuk hoor daar niet van maar ik wil een nieuwe Nigella (het liefst wil ik al haar boeken). Zo heb ik inmiddels wel een aardige collectie van Jamie opgebouwd; 7 in totaal...
Ook lekker.. Heerlijke tomaten salade heeft hij....

Fiorucci

Fiorucci

18-01-2011 om 14:34

Cakey

Bij bol.com vindt je al haar boeken!

Hahaha

Ja ik weet het, dat is ook wat ik tegen mijn vriend, zeg, als ik weer een jamie krijg
Ach ik ben ook blij met Jamie en uiteindelijk komt er heus wel een boek van Nigella erbij....

Asa Torell

Asa Torell

18-01-2011 om 21:16

Ach temet (ot)

Ik mag dit keer echt niet klagen, ik heb alleen een duidelijke weerzin tegen allerlei etenswaar maar krijg het desnoods nog weg ook. En nog helemaal niet gespuugd, zelfs niet bijna!

Asa Torell

Asa Torell

18-01-2011 om 21:17

Nigella

ken ik alleen van een interview in de Opzij geloof ik. Zo te lezen is het hoog tijd dat daar verandering in komt! Haar kookboeken klinken geweldig! Caloriebommen, jummie. (ik ben ook Witteman-fan).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.