Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tirza G.

Tirza G.

08-10-2009 om 21:19

Familie-woorden


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Cersei

Jouw mooie opsomming verdient eigenlijk een apart draadje vind ik. Ik zag bij anderen ook al staan dat ze een aardig arsenaal gevleugelde uitdrukkingen hebben in de familie, en daar ben ik best wel benieuwd naar. Ik start dus een nieuw draadje op (hoop dat dit mag?).

Chris

Hier

heet een slavink al jaren gehakt in een jasje en bloemkool super-eten.
Begonnen met zoon die niks lustte maar wel altijd gehakt wilde en graag supersterk wilde worden.
de brede lange blad-hark is de striegel, geen idee waarom die heette vroeger al zo bij ons thuis?
De afstandsbediening is de zapper.

Bellefleur

Bellefleur

15-10-2009 om 09:20

Mijn bijdrage:

Paddestoelspekjes: cervelaatworst, baybworstjes: gelderse worst, mokjes: pumps, brie de meur: brie de meaux, beneden: debeden

En hier

ooit kwam mijn zoon(toen 8) uit school met de woorden: ik had een tien voor biliogie.
sindsdien heet het vak in ons huis ook zo.
en sinds AZ kampioen is geworden heten mijn zetpillen ,AZetpillen.

En natuurlijk

op de vraag: wat eten we? is al jaren het antwoord: gebakken trapleuning met een houtwolsausje.

Cobi-dochter

Cobi-dochter

17-10-2009 om 21:22

Asobak

De asobak; een dubbele espresso. Als er 3 personen koffie willen maakt degene die de koffie zet eerst 2 enkele espresso voor de andere liefhebbers en dan een dubbele voor zichzelf. Vandaar de term asobak.

3x raden wie er meestal de asobak heeft.

Afferstiening

Da's dus de afstandbediening. (Moeilijk voor een 4 jarige!)
Spikkeltjesworst - Cervelaat
Randjesworst - Leverkaas
Bal Hak - Balletje gehakt
Winter- en zomerspinazie - Broerlief lust geen andijvie, dus wij aten zomerspinazie. (Heeerlijk vond ie het)
Garrel - Weeffout in de de stof.

mmm, misschien schieten er straks nog meer te binnen!

Nog eentje

ipv van sh*t zeggen we sheep.
Eerst was het shPEEP (censuurpiepje) en toen maar afgekort naar sheep..

Rembrand

Rembrand

19-10-2009 om 10:21

Kruumels en mamaworst.

Bij ons thuis aten wij vroeger kruumels op brood ipv hagelslag.
Toen ik nog op een KDV werkte noemden wij cervelaatworst, mamaworst. Eerst was het sproetenworst, maar aangezien ik sproeten heb werd het al snel mamaworst. Zelfs de kindjes uit mijn groep noemden het zo
M.

Loentje

Loentje

19-10-2009 om 23:57

Moederkoekjes

Kellogg's K zijn de 'koekjes' die ik 's morgens eet, mama-koekjes dus. Maar jaren geleden vond ik het wel grappig om dat om te vormen naar 'moederkoekjes'. Ik heb het dochter van 10 onlangs nog eens uitgelegd...

Verrassing

Een babyluier vol poep, een bed dat nog opgemaakt blijkt te moeten worden, kattenkots op de overloop, een buitengewoon lekker ijsje op een terrasje, al dat soort dingen ontlokken ons hier de uitroep: "Ah, een tropische verrassing!"

sierlo

sierlo

20-10-2009 om 13:34

In het rijksmuseum

Kijken wij altijd even naar de Nachtbewaking. Toen ik 4 was vertelde ik vol trots dat ik de nachtbewaking gezien had in het museum en zo is de nachtwacht voor altijd veranderd in de nachtbewaking bij ons.
Ook eten wij regelmatig geramderot en heet cervelaat worst sterf-op-straat.
En als je iets kwijt bent dan zoek je naar dat-ding-waar-je-het-mee-doet. Kan van alles zijn. Wil je wat opschrijven dan is het een pen en als je wat wil roeren dan is het de pollepel. En als je het niet kan vinden dan ligt het volgens de huisgenoten naast de afstandsbediening, (die is namelijk ook altijd weg.)

Dirkje

Dirkje

20-10-2009 om 22:21

Bij ons thuis

hebben we ook allerlei slaafjes: een wasslaaf, een droogslaaf en een afwasslaaf (als we het al niet hadden over de afsemieme). Men, want maken al die slaafjes het leven toch een stuk gemakkelijker.
Groet,
Dirkje

MaMaria

MaMaria

21-10-2009 om 03:24

Verjaardagskaas

Brie heet bij ons al jaren verjaardagskaas.

Op brood kan je knijpworst (leverworst in een bolletje) doen, maar je kan ook kiezen voor slappe kaas (smeerkaas) of een feestje (gekleurde hagelslag). Toen de kinderen nog niet zo goed waren in het smeren van het brood werd het vaak een taartje (veel te veel boter).

In het lage bos (het park) kan je de googels (vogels) voeren, maar kijk uit dat je niet valt op het strandpad (schelpenpad) want strandstenen (schelpen) doen pijn.

Mijn dochter heeft het vaak over "een irriterende uitwerking". In zin: Ik ben alweer mijn sleutels kwijt, dat heeft toch zo'n irriterende uitwerking op mij".

Mijn man en zoon hebben het altijd over "dat". Bijvoorbeeld:
-Heb je dat al gedaan?
-Nee nee ik had het druk?
-Waarmee?
-Ja ik moest dat ook nog doen.
En dan elkaar ook nog snappen..

Het lijkt wel veel als ik het zo opschrijf maar dat valt best wel mee in de praktijk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.