Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Cookie

Cookie

12-08-2013 om 19:36

Friso overleden

Ik sta ervan te kijken dat er nog geen draadje over is. Wat vinden jullie ervan? Ik hink nog een beetje qua gevoel.


Nieuws

Hier beheerst het ook het nieuws. Tja, wat moet je daar nu van vinden. Het eerste wat ik dacht was dat er mogelijk sprake zou kunnen zijn van euthanasie omdat het zo onverwacht is. Maar dan zou je toch verwachten dat Prins Willem Alexander in de buurt zou zijn. Maar dan weer, dat hoeft ook niet natuurlijk, zoiets is al dramatisch genoeg. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat hij onverwacht aan een complicatie is overleden. Ik denk wel dat veel mensen nu meeleven met de koningin, Mabel en het Koninklijk huis. Het is een verdrietige zaak maar misschien geeft ook wel weer ruimte. Er is in ieder geval duidelijkheid, Friso is er niet meer.

madelief

madelief

12-08-2013 om 20:04

Heftig

Heftig, alle hoop verdwenen maar ook ruimte voor een nieuw leven voor Mabel. Niet voor prinses Beatrix, het leven staat stil nadat je je kind verloren bent lijkt me.
In elk geval vreselijk.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-08-2013 om 20:35

Verdrietig

Ik had niet zoveel met Friso, dus ik ga nu niet doen alsof dat wel zo was, maar ik vind het natuurlijk heel verdrietig voor familie en vrienden van Friso. En wat moet ik ervan vinden? Voor zover je een mening moet hebben over deze situatie, denk ik dat dit het beste is voor iedereen. Ik hoorde een opmerking over dat er altijd nog hoop was, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er nog iemand verwachtte dat dit een goede afloop zou krijgen.

Fiorucci

Fiorucci

12-08-2013 om 20:47

Niet verbaasd

Ik ben niet verbaasd, ik verwachtte wel zoiets deze zomer aangezien hij naar het huis van zijn moeder werd gebracht vanuit Londen....heel verdrietig voor zijn familie...

Tigress

Tigress

12-08-2013 om 21:17

Eigenlijk geen nieuws

Het was wachten op. De gedachte aan euthanasie is ook bij mij opgekomen tot ik hoorde dat de koning en koningin op vakantie zijn. In geval van euthanasie is het afgesproken met de betrokkene in de familie. Dus ja, het zal wel een complicatie zijn geweest. Dat hij van Londen naar Den Haag is overgebracht gaf mij het idee dat hij was 'uitbehandeld' en er geen hoop was op enig herstel.
Voor Mabel ben ik opgelucht, moet ik eerlijk zeggen. Ze kan verder met haar leven. Natuurlijk is ze nu in de rouw, maar laten we wel wezen, ze is haar man al anderhalf jaar kwijt. Het blijft uiteraard afschuwelijk om je man te verliezen, hoe dan ook. Voor prinses Beatrix is het ook dramatisch om een kind te verliezen. het hoort gewoon niet dat je kind eerder sterft. Ze heeft het wel voor de kiezen gehad, trouwens. In korte tijd zowel man als beide ouders verliezen, het drama in Apeldoorn en dan het ongeluk en overlijden van een zoon.

bibi63

bibi63

12-08-2013 om 21:21

Beter zo

dan ooit de beslissing te moeten nemen om 'de stekker' eruit te trekken. Maar het blijft triest voor de familie.

Stenna

Stenna

12-08-2013 om 22:50

Net als

fiorucci: niet verbaasd, had het al een beetje verwacht toen hij naar Huis Ten Bosch kwam. Ook toen al dacht ik dat ze misschien aan euthanasie dachten, in huiselijke, besloten kring. Kan ook best zo zijn, al kunnen ze dat nooit of te nimmer toegeven natuurlijk. Het was wel een beetje het moment nu, zo na de kroning e.d. Juist omdat Maxima en WA er niet waren: zij kunnen er dan nooit door gecompromiteerd worden mocht het ooit uitkomen. Ze waren er immers niet bij cq wisten het niet. Maar het kan even goed toch zomaar "natuurlijk" gegaan zijn. Maakt ook niet uit, het is toch verdrietig voor de familie.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-08-2013 om 23:41

Stenna

Ik vind wat jij zegt nog niet zo ondenkbaar. Mijn gedachte was eigenlijk ook dat dit een bewuste keuze is geweest, tot ik in de war werd gebracht doordat WA en Maxima net op vakantie waren gegaan. Maar hoe valt euthanasie in de diverse landen en dan nog wel in aanwezigheid van de koning?
Ik zou er alle begrip voor hebben als bekend zou worden dat ze zelf het moment hebben gekozen.

Dat denk ik ook

En dat zullen wij never nooit horen, maar er zal wel wat afgespeculeerd worden (net als wij hier nu ook al een beetje doen..).

De rvd zal sowieso heel duidelijk hebbeni beschreven wat wel en of niet boven tafel komt.

Voor zijn kleinere kinderen toch wel hefrig dat hun papa dan echt koud wordt, lijkt me. Maar voor de ourderen maar beter denk ik.

Dalarna

Dalarna

13-08-2013 om 06:43

Geen euthanasie

Ik geloof niet zo in euthanasie omdat Mabel de dag ervoor jarig was en gisterochtend nog getweet had om mensen te bedanken voor de felicitaties. Dat kan ik niet rijmen met euthanasie een paar uur later.

Fiorucci

Fiorucci

13-08-2013 om 07:30

Eens met dalama

Ik geloof daar ook niet in, inderdaad vanwege de tweets van Mabel en de aankondiging van een huwelijk in de familie.

Anna

Anna

13-08-2013 om 08:46

Geen euthanasie

Geloof het ook niet hoor. Toen ik hoorde dat hij vanuit Londen overgebracht was naar Den Haag ('voor de vakantie' geloof ik dat er gezegd werd), dacht ik wel dat het alleen verzorgen zou worden en dat er geen verbetering meer zou komen.

Ik had ook niet het idee dat hij weer naar Londen terug zou zijn gebracht. Hij was daar uitbehandeld en het zou puur op verzorgen aankomen en daarvoor hoef je niet in een ziekenhuis te liggen. Waarom niet overbrengen naar Nederland zodat je moeder niet elke weer op en neer hoeft?

Het wachten was op zijn overlijden. Ze hebben er natuurlijk wel rekening mee gehouden. Alleen het moment was erg onverwacht.

Johan (o.t.)

Bij de berichtgeving over zijn dood viel me op dat de "Johan" in zijn naam is weggevallen? Of is dat al een tijdje zo?? Ik bedoel, vroeger heette hij toch gewoon Johan Friso, of niet?
En on topic: ik ben persoonlijk blij dat het lijden voor zijn familie nu voorbij is. In feite 'was' hij toch al min of meer dood. Mabel en de kinderen kunnen misschien nu verder in hun rouwproces. Voor Beatrix zal het, als moeder en gezien haar leeftijd, anders zijn. Vreselijk wat zij al te verduren heeft gehad in de afgelopen jaren.
n@nny

Sancy

Sancy

13-08-2013 om 13:15

N@nny

Volgens mij heeft Friso vanaf het moment dat hij volwassen was, de naam Friso gehanteerd als roepnaam. Omdat hij daar zelf nadrukkelijk de voorkeur aan gaf, is dat algemeen geworden.

amk

amk

13-08-2013 om 13:37

Geboorte

toen zijn vader zijn namen bekend maakte met een uren oude Friso in zijn handen zei Claus: (met zijn mooie accent) zijn roepnaam is Friso.

Wilma

Wilma

13-08-2013 om 16:54

Is hij ook donor?

Een vraag die ik vanmiddag hoorde, toen ik bij iemand op bezoek was. We hadden allen geen idee of dat kan na zo lang in coma liggen trouwens. Maar als t wel kan, mag dat dan als "persoon van koninklijk bloed"?. Wij wisten t niet en hebben er ook nergens iets over gelezen of gehoord.
Iemand hier die iets weet of gehoord of gelezen heeft?

Rafelkap

Rafelkap

13-08-2013 om 17:00

Wilma

om donor te zijn moet je toch in het ziekenhuis overlijden?

Jesse_1

Jesse_1

13-08-2013 om 21:04

Nederland (anna)

Anna: "Waarom niet overbrengen naar Nederland zodat je moeder niet elke weer op en neer hoeft? "
Eh.... Omdat zijn vrouw in Engeland woont?

Anna

Anna

14-08-2013 om 08:59

Jesse_1

Ja, die woont nu nog in Londen. Nog want volgens mij duurt dat niet lang meer voordat Mabel en de kinderen ook in Nederland komen wonen; dicht bij prinses Beatrix en dichtbij je man en vader die je wat makkelijk kunt bezoeken. Nu helemaal nu bekend is dat hij in Nederland wordt begraven.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

14-08-2013 om 10:00

Londen/nederland

Was het niet zo dat het gezin in Londen is gaan wonen vanwege het werk van Friso? Na het ongeluk heeft Mabel haar baan daar opgezegt. Ik denk eigenlijk dat ze gewoon weer in nederland gaat wonen.
Dat Friso in nederland wordt begraven vind ik alleen maar logisch, het is een nederlandse prins. En na wat googlen leerde ik gister dat De laage vuursche en de Stulpkerk in de geschiedenis van de oranjes al belangrijk was. Dus dat is dan toch een prachtige plaats zo.
Ik heb alleen nergens kunnen vinden waar ze hem dan begraven. Dat zal toch niet naast de gewone man zijn lijkt me.

Dendy

Kaaskopje

Kaaskopje

14-08-2013 om 12:21

Weet ik ook niet

Het graf zal niet geruimd worden na zoveel jaar, lijkt mij. Een beetje apart van het 'gepeupel' zal het graf dus wel liggen. Ik begreep gister dat het voor Mabel vooral een voordeel is dat hij op een gewone begraafplaats komt. Beatrix moet altijd begeleid worden naar die kelder als ze eens een kijkje bij haar man of ouders wil nemen.

Ik denk

dat Mabel voorlopig mee verhuist naar Draeckenstein. Bea heeft in 2008 een stuk van haar tuin geschonken aan het kerkhof wat grenst aan haar tuin. Ik vermoed dat daar een deel van gereserveerd wordt voor Friso en aanhang.
Misschien kan Bea straks wel via haar tuin naar dat deel van de begraafplaats?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

14-08-2013 om 13:47

Dat is een goeie

Dat daar zo langzaamaan een koninklijk hoekje komt. Er zijn nog veel meer leden van de koninklijke familie die niet tot het koninklijk huis behoren en die toch ook eens ergens hun laatste rustplaats moeten hebben.
Die familie is nu zo groot, daar zal al best over nagedacht zijn.

dendy

Jacquel

Jacquel

14-08-2013 om 13:49

Dendy

Inderdaad, daar zal over nagedacht zijn. Behalve dan door die royalty watcher, die 200% zeker wist dat Friso in de Oude Kerk bijgezet zou worden. Zo zie je maar weer, niets is zeker

Dendy Pearson

Dendy Pearson

14-08-2013 om 14:18

Google maps

Je kunt op google maps en dan op de satelietbeelden goed zien hoe de terreinen van drakenstein en de stulpkerk bij elkaar liggen.
Ik vind het wel mooi zo
Dendy

amk

amk

14-08-2013 om 14:27

Dendy

daar is idd al over nagedacht en staat ook op de site van het koninklijkhuis. Margriet en Pieter gaan op het Loo begraven worden. Irene en Christina zijn ook vrij in hun keuze want geen onderdeel meer van het koninklijkhuis.
Voor Beatrix is de keuze: Delft, dat zal voor WA en Max ook zo zijn.

Op dit moment wordt de grafkelder uitgebreid en verbouwd (geeft toch een stuk minder overlast in de stad dan die ellendige spoortunnel) maar dat is pas gereed in 2014. Er is op dit moment 1 plek vrij en die is gereserveerd voor Beatrix.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

14-08-2013 om 14:43

Amk

Dan is het toch niet zo gek om te denken dat er meer prinsen en prinsessen bij de Stulpkerk begraven gaan worden?
Dendy

Wilma

Wilma

14-08-2013 om 14:52

Rafelkap (donor)

Geen idee eigenlijk, of je dan in het ziekenhuis overleden moet zijn. Klinkt wel logisch eigenlijk .

amk

amk

14-08-2013 om 15:17

Wilma

hij lag niet zo maar in een kamertje te liggen. Het was een zeer goed uitgeruste ziekenkamer. Destijds ingericht voor Claus en nu aangepast voor Friso.
Als hij donor zou zijn zou daar rekening mee gehouden zijn denk ik.
Vraag is eerder of na een lang coma de organen nog in voldoende staat zijn om getransplanteerd te worden en waaraan hij precies is overleden.

Fiorucci

Fiorucci

14-08-2013 om 20:19

Dendy

Je hoeft als prins niet tot het koninklijk huis te behoren om in Delft bijgezet te worden, voor Friso was Delft ook een mogelijkheid geweest. Dat blijkt al uit de verbazing alom dat hij begraven wordt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.