Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Konijntje

Konijntje

22-02-2010 om 13:43

Help, ik zie de tepels van mijn collega!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Konijntje

Konijntje

25-02-2010 om 14:00

Oh jakiro

Wat een prachtige opmerking tegen je collega, maar om dat nou midden in een volle koffiekamer te doen whahahahaah! Zou mij ook zomaar kunnen overkomen. Ik ben gewoon niet 1 van de meest tactische mensen en om te voorkomen dat ik te hard zou zijn naar haar toe heb ik tot nu toe nog maar niks gezegd. En via dit draadje wat advies gevraagd over hoe te brengen. Morgen ga ik het er even met mijn leidinggevende over hebben, kijken hoe hij er in staat als ik het met haar bespreek ipv hijzelf.

Konijntje

Konijntje

25-02-2010 om 14:01

Lunamaya

Ja inderdaad, uitgaan van mezelf dat vind ik een heel goede insteek! Dank voor je reactie!

Jade

Jade

25-02-2010 om 17:12

Vic,

volgens mij heeft de collega van Konijntje juist wel contact met klanten. Dan vind ik de kledingkeuze van die collega een hele foute keuze.

*hahaha* da´s wel een heel leuk verhaal over jouw collega (ik zie het al helemaal voor me

Tijgeroog

Tijgeroog

25-02-2010 om 19:50

Tsja konijntje

Mijn reactie was toch echt erg serieus hoor...
Weet je, ik ben ook erg onzeker, net zoals je over jouw collega schreef. Ik ben vroeger veel gepest en in sommige situaties kan ik me nog steeds heel, heel erg vervelend voelen. Als een collega, zeker een waarvan ik weet dat ik haar type niet ben (dat voel je namelijk wel aan) zulke kritiek op m'n kleding heeft, hoe voorzichtig ze dat ook doet, zou ik me voortaan erg ongelukkig voelen in de buurt van die collega (en de mensen waar ze goed mee om kan gaan). En ik zou voortaan op m'n werk onzeker zijn over de kleding die ik draag.
Van iemand bij wie ik me veilig voel (familie, goede vrienden) ik zo'n opmerking best hebben, maar collega's die me toch al niet zo liggen (dat is tenslotte wederzijds), dat is een heel ander verhaal...
Misschien dat het bij jouw collega heel anders overkomt, maar omdat je schrijft dat ze onzeker is ben ik bang dat je haar heel erg kwetst, hoe goed je het ook bedoelt. Dat was dan ook de achtergrond bij mijn reactie.
(ik zit nu trouwens ook de hele tijd bezorgd naar beneden te kijke, of er bij mij niet iets van tepels te zien is.

Tijgeroog

Tijgeroog

26-02-2010 om 00:06

Beemer

Ik geloof dat ik het liefste geaccepteerd word zoals ik ben. En daarna ook gewaardeerd zoals ik ben. En ik hoor dat soort dingen dus liever van mensen waarbij ik me veilig voel, dan een collega waarmee het toch al niet zo klikt.
Daarom vroeg ik me in mijn eerste posting ook af of het werkelijk een probleem is, zoals de collega gekleed is.
De 4 borsten zijn inderdaad niet handig, onnodig. Maar de bilspleet is absoluut mijn smaak niet, maar de eigen keuze van de collega en het probleem van de tepels zie ik al helemaal niet. Mijn tepels zul je ook wel eens zien, en ik kan me daar niet druk om maken, die horen namelijk bij me. En ik geloof niet dat er iemand in mijn directe omgeving is die zich daar druk om maakt, ik zie het bij vriendinnen ook wel eens.
Het hangt, bij mij, dus vanaf wie het vertelt en hoe groot het probleem is.

100%mama

100%mama

26-02-2010 om 08:07

Lastig

maar persoonlijk vind ik dat je leiding gevende dit zal moeten bespreken met haar en niet jij. Nu begrijp ik dat je leiding gevende hier ook niet zoveel in ziet, dus wat je zou kunnen doen is wanneer je haar bilspleet ziet je naar haar toe zou kunnen gaan en zonder dat iemand het verder hoort vragen "ik weet niet of je het weet, maar ik zou eignlijk zo mijn pinpas door je billen kunnen halen als je bukt, vraag me alleen af of er geld uit komt". Zo hou je het luchtig, beetje humoristisch en heeft zij hopelijk niet het gevoel dat ze aangevallen wordt door je. Het borsten verhaal vind ik moeilijk. Ze heeft ze nu eenmaal en als ze in cupmaat behoorlijk aanwezig zijn kan je daar niet zo veel mee, ik zou me daar dan verder ook niet aan storen.

Neem jij 't voor haar op?

hallo Konijntje,

ik heb je nu een paar keer zien schrijven dat je het vervelend vind dat anderen over haar praten, vandaar mijn vraag: Neem jij het dan voor haar op? Zeg je er iets van, zeg je tegen die anderen dat je het vervelend vind dat er over haar gepraat wordt, dat ze dat maar tegen haar zelf moeten zeggen of anders gewoon aan het werk moeten gaan?
Of vind je het eigenlijk helemaal niet vervelend voor haar, eigenlijk wel logisch, dat er over haar gepraat wordt, en meld je dit vooral om aan te geven dat je niet de enige bent die zich aan haar kleding stoort?
Houd je argumenten zuiver!

Ik heb een vreselijke hekel aan opgelegde kledingnormen, krijg onaangename jeuk van 'representatief kleden', en ben stellig van mening dat mensen beoordeeld moeten worden op hun werk ipv hun kledingkeuze, maar.... ik ben jou niet. Ik benijd je niet, ik denk dat 't een moeilijk gesprek gaat worden.

dag!
erykah

Vic

Vic

26-02-2010 om 13:04

Berber

Ja, ik ken dat Twee jaar geleden had ik een leuk nieuw bloesje waarvan ik me nog had afgevraagd of dat wel kon naar het werk. Het was zo'n bloesje waar de knoopjes maar tot halverwege gaan, en waar je een hemdje/truitje onder aan moet. Toch gedaan, maar toen de derde (vr) collega me had gewezen op mijn openstaande knoopjes trok ik de conclusie dat ik er maar beter geen push-up bh meer onder kon aantrekken.

vlinder72

vlinder72

26-02-2010 om 13:35

Niets zeggen

vind ik echt niet netjes. Erykah geeft aan dat zij niet houdt van dat geneuzel over representatieve kleding maar als je werkt hoort daar bepaalde kleding bij. Tenminste bij ons wel. Geen korte broeken, geen (te) korte rokjes, geen teenslippers, geen naveltruitjes etc. Onlangs liep een collega van ons rond met een scheur in haar broek. Had ze zelf niet gezien. Moeten wij haar dan maar de hele dag zo laten lopen? Iedereen kon haar onderbroek zien. Natuurlijk niet. Gewoon gezegd. Ze heeft daarna een lang vest van iemand geleend en niemand zag er meer iets van. Bij mij lekte een van mijn borsten (borstvoeding). Zelf had ik dat niet eens door. Gelukkig zei een collega er iets van. Toch een beetje genant om met lekkende borsten rond te lopen. Dus Konijntje ga naar je collega toe en zeg er iets van. Maak het niet te zwaar dus niet via leidinggevende of zo. Je kan toch gewoon naar haar toe gaan en aangeven dat je opvalt dat ze vaak een shirtje aantrekt waarin je haar tepels kan zien. En of dat de bedoeling is. Geen waarde oordeel gewoon een vraag. Misschien vindt ze het zelf wel mooi maar misschien heeft ze het echt niet door.

dc

dc

26-02-2010 om 15:32

Foto's?

waarom zo moeilijk doen? Maak foto's van mensen op je afdeling voor een smoelenboek ofzo, en laat iedereen zelf een foto uitzoeken van zichzelf. Geef je haar een paar foto's van zichzelf, en kan ze zelf bepalen of ze zichzelf zo representatief genoeg vindt.
En als je baas er een probleem mee heeft in verband met klanten enzo, dan lost hij het toch fijn zelf op. Dat soort dingen horen ook bij een leidinggevende functie.

Puck

Puck

26-02-2010 om 17:16

Dat is niet moeilijk dc?

Dat vind ik pas omslachtig. Onder het voorwendsel smoelenboek (of iets anders) foto's gaan maken van je hele afdeling om één enkele collega iets duidelijk te maken. Misschien heeft ze het helemaal niet door en dat zal door foto's van zichzelf helemaal niet veranderen.

Marleen

Marleen

26-02-2010 om 20:51

Zakelijk oplossen

ALs het echt nodig is dat jullie representatief zijn kan misschien iedereen een keer naar een stylingadviseur. Dus niet alleen zij, maar bijv. de hele afdeling. Want misschien kleden jullie je representatiever, jullie hebben vast ook wel iets, verkeerde kleuren aan of veel te veel mascara op of zo. Vraag of je baas iemand een dag inhuurt, iedereen heeft er wat aan en je baas is van zijn ongemakkelijke opdracht af. Groetjes, MArleen.

Konijntje

Konijntje

26-02-2010 om 20:52

En nu...

Vandaag niet over gehad, laatste paar dagen gaat het ook weer een stuk beter. Geen tepel meer gezien
Kledingkeus blijft niet-representatief, maar kan er redelijk mee door de laatste dagen. Afgezien van de immer te kleine bh gaat het vrij goed dus. Ik vraag me alleen af, je merkt toch dat je bh te klein is? Gaat toch knellen als je borsten uit je bh puilen?
En ik weet wat het is om en grote boezem te hebben, heb zelf cup G, maar mijn bh's passen goed. Oke, je moet er wel een hoop geld voor betalen (zo'n 70 euro) maar dan heb je ook wat zullen we maar zeggen.

Konijntje

Konijntje

26-02-2010 om 20:56

Berber&100%mama

Punt is denk ik dat op onze afdeling meer mannen dan vrouwen zitten en ik het dus voor haar heel lullig vind om iets te roepen. Maar zoals 100%mama het opschrijft lijkt me wel een goede oplossing. "gewoon" op het moment dat je tiet/spleet/tepel ziet zachtjes iets tegen haar zeggen zonder dat "de mannen" het horen. Daar ga ik wat mee doen!

Konijntje

Konijntje

26-02-2010 om 21:01

Erykah

Weet je, je kunt wel jeuk krijgen van opgelegde kledingnormen, maar soms is het gewoon niet anders. Wij komen regelmatig in contact met klanten, meestal buitenland (aziaten) en die staan daar anders in dan de gemiddelde nederlander. Dus tja, we moeten daar wel degelijk rekening mee houden. Ben overigens wel blij dat ik geen (directie)secretaresse ben, die worden zeker niet geacht in spijkerbroek te verschijnen (wat wij dan weer wel gewoon mogen).
En neem ik het voor haar op? Nee, niet echt. Ik probeer me een beetje op de vlakte te houden eigenlijk.

vlinder72

vlinder72

27-02-2010 om 16:22

Afschuwelijk

Als ik het allemaal zo lees werkt Konijntje op een afschuwelijke afdeling. Allemaal collega's die achter de rug van iemand om zitten te grinniken om een te strakke b.h. Kom op zeg, je zit niet meer op de middelbare school. Kom voor haar op en zeg iets aardigs. Zoals bijvoorbeeld "hou erover op want het is een leuke collega en dat geklep is niet aardig" en daarna ga je tegen haar iets zeggen. Ik geloof ook helemaal niet dat Konijntje zich op de vlakte houdt. Volgens mij klep je even hard mee. Er staan in dit draadje al zoveel tips wat je kan doen maar je hebt nog niets gedaan. Bah. Je zou maar die collega zijn zeg. Allemaal geklep achter je rug om. Een draadje op een forum en niemand zegt iets tegen je. Jullie laten haar toch ook niet alleen lunchen hoop ik?

Maxime.M

Maxime.M

27-02-2010 om 18:00

Konijntje

Ik zie dat heel vaak, dubbele borsten door het dragen van een verkeerde bh. Ga op een zomerse dag (mensen zonder jassen) maar eens in een winkelstraat lopen en je ziet de een na de andere lopen met verkeerd zittende bh's. Ik heb wel eens een aflevering van Oprah hierover gezien, je kan, door een goedzittende bh, wel een paar maten slanker eruit zien en de afleveringen van Trinny en Susannah zijn ook hilarisch (misschien is het afgesproken werk, maar zij overvielen in een uitzending wel eens gewoon winkelende vrouwen met de mededeling, you've got four boobs !!!! en hup gewoon met die vrouwen aan de gang, andere bh's aan laten doen enz. enz.) leuk en leerzaam om te zien.

Maxime

Konijntje

Konijntje

27-02-2010 om 20:26

Hihi maxime

Misschien moet ik dat gewoon roepen, Oops you've got four boops! whahahaha!
Maar inderdaad, je ziet vaak mensen met te kleine bh's en ik vind dat zo bijzonder. Je merkt toch dat je bh niet lekker zit, dat je borsten eruit floepen? Dan zou er toch een belletje moeten gaan rinkelen van "heej, misschien is mijn bh te klein?!"

Konijntje

Konijntje

27-02-2010 om 20:26

Vlinder

Tja, wat voor antwoord verwacht je van me?

Ik heb trouwens ook regelmatig dat een bh in de winkel prima past, maar dat ik op een gegeven moment toch 4 borsten heb. Waarschijnlijk doordat je beweegt en de pasvorm toch niet zo perfect is als je dacht ( en als de winkelmevrouw dacht) En dan baal ik enorm omdat ik geen zin heb om weer een nieuwe te gaan kopen. Misschien heeft je collega ook zoiets?
En vind je uitpuilende vetrollen boven broekranden ook iets wat niet kan? Of gaat het alleen om uitpuilende borsten? (ik vind dat eerste nl net zo storend, en heb ze helaas zelf allebei...)

vlinder72

vlinder72

28-02-2010 om 10:44

Nou, konijntje

"Tja, wat voor antwoord verwacht je van me?"

Dat je iets doet met alle tips en adviezen, misschien. Of ben je dit topic gewoon voor de lol begonnen? Er staan er inmiddels genoeg. Dus of je doet iets of je accepteert haar zoals ze is.

En stop met dat geklep achter haar rug om. Je kan wel zeggen dat dat niet jou probleem is. En dat je je afzijdig houdt. Maar nogmaals je zit niet meer op de middelbare of lagere school. Je bent inmiddels volwassen dus gedraag je ook zo. Je mag ook van je collega's verwachten dat zij zich volwassen opstellen. Dus begint weer iemand over haar te roddelen. Neem het dan eens een keer voor haar op. En doe niet mee. En geef ook eens aan dat dat gelul op moet houden. Stel nou eens dat deze collega's ook zo over jou zouden praten. Jij hebt vast ook wel wat eigenaardigheden (wie niet ).

Puck

Puck

28-02-2010 om 11:26

Vlinder

Je kan dan wel commentaar hebben op konijntje, maar lezen is kennelijk niet je beste kant. Konijntje heeft namelijk al aangegeven dat ze er actie op gaat ondernemen.

vlinder72

vlinder72

28-02-2010 om 11:47

Puck

Je hebt gelijk. Maar dat heb ik wel gelezen maar dit draadje bestaat al sinds 22 februari en Konijntje heeft volgens mij nog niets gedaan. Dat mag. Dat is ook haar keuze maar ik vraag alleen of ze dan wel wil stoppen met geklets achter de rug van haar collega om. En of ze dat ook eens tegen haar collega's wil zeggen. Dat lijkt mij toch niet teveel gevraagd. Ik weet dat het bij veel bedrijven normaal is dat er collega's gepest (of genegeerd) worden op werk. Maar ik vind dat niet normaal. Ik kan daar echt boos om worden. Ik vind die grapjes over borsten die eruit ploppen of bilspleten ook niet grappig. Ik hou ook niet van geroddel over en weer over de e-mail. Kantoorintriges noem je dat geloof ik. En ik snap ook wel dat dit een heel grappig draadje is maar je zou toch maar die collega zijn. In een eerdere reactie heb ik haar ook tips gegeven hoe zij dit zou aanpakken (net zoals heel veel andere reageerders) dus ik het wel serieus genomen maar nu begin ik mij eraan te ergeren want Konijntje begint nu weer over te krappe b.h.'s en dat haar collega dat toch zou moeten merken. Misschien wel, misschien niet. Misschien vindt ze het zelf wel ontzettend mooi. Kan toch. Ach, laat ook maar. Ik merk dat ik weer boos word. Sorry, ik ben heel gevoelig als het om pesten en geroddel gaat.

Puck

Puck

28-02-2010 om 15:36

Vlinder

Ik ben ook allergisch voor pesten, roddelen iets minder, maar kwaadspreken en iemand afbranden achter zijn/haar rug om ook wel weer dus ik snap heel goed dat je daar boos om wordt. Maar voor Konijntje is het kennelijk heel moeilijk om iets rechtstreeks tegen haar collega te zeggen en daarbij geeft ze ook aan dat ze bang is haar collega overstuur te maken. Dat siert haar en ik kan me voorstellen dat ze zelf de moed moet verzamelen om haar collega aan te spreken. Dat kost tijd en wij kunnen haar in dit draadje alleen maar aanmoedigen om het gesprek met haar collega aan te gaan. Maar ik ben wel benieuwd hoe het nu verder gaat Konijntje. Hou je ons op de hoogte?

Konijntje

Konijntje

28-02-2010 om 15:50

Geen actie

Klopt, ik heb nog geen actie ondernomen. Komt door meerdere factoren. Ik werk maar 2 dagen per week, dus sinds 22 februari heb ik nog maar 2 dagen gewerkt. Verder wacht ik op het moment dat ze weer die te krappe bh aanheeft/bilspleet toont en dan wil ik er op een rustige (discrete) manier iets over zeggen tegen haar. Kan toch niet plompverloren roepen dat het me stoort dat haar bh te klein is, broek afzakt zodat ik haar bilspleet zie, zonder dat het op dat moment actueel is? Wellicht komende week een gelegenheid. En geloof me, het staat echt op mijn agenda. Maar zoals Puck al aangeeft (dank daarvoor) vind ik het moeilijk en wil ik haar niet overstuur maken. Ik denk dat ze het beter kan "handelen" als het op dat moment ook echt zo is, dat ze gelijk kan zien wat ik bedoel. En natuurlijk wil ik dit discreet doen, want niet de hele afdeling hoeft hiervan mee te genieten.
Ik hoop me nu duidelijk te hebben "verdedigd". Wordt vervolgd, echt waar.

Konijntje

Konijntje

28-02-2010 om 15:50

En pelle

dat zou kunnen, dat het net voor haar menstruatie is geweest... Ik merk zelf meestal weinig verschil, maar ken vrouwen om me heen bij wie dat echt enorm scheelt.

vlinder72

vlinder72

28-02-2010 om 19:31

Succes

Ik snap het Konijntje. Succes. Ik hoop dat je het durft en mocht ze nou gewoon aangeven dat zij het zelf mooi vindt dan weet je dat ook. Als dat het geval is dan kan je zelfs daarna in haar bij zijn gewoon eens een grapje maken . En misschien heb je wel geluk en draagt ze vanaf deze week alleen nog maar slobbertruien. Hoef je helemaal niets meer te zeggen.

Heirthe

Heirthe

01-03-2010 om 11:55

Waarom moet iedereen er uit zien zoals jij?

Misschien wil die vrouw dat wel helemaal niet, wie weet stoort zij zich ook wel aan iets van jou!!
Ik zou het vreselijk onfatsoenlijk vinden om iets te zeggen over de manier waarop iemand zich kleedt. Ze is toch niet voor niets aangenomen op jullie afdeling??
En als je dan representatief gekleed moet gaan, is het aan je leidinggevende om daar een gesprek met haar over te hebben en niet aan jou.
Lies wat bespottelijk dat jij je collega hipper hebt geprobeerd te maken. Ik snap niet dat je opmerkingen over iemand durft te maken in de trant van "weet je wat mooi bij de kleur van je ogen past.." En vervolgens die man ook nog zover zien te krijgen dat ie een andere bril gaat dragen. Te belachelijk voor woorden.
Een zielig stelletje zijn jullie!

Puck

Puck

01-03-2010 om 13:00

Ga je lekker foske?

Zo Foske, al je frustratie er maar uit?
Wat is er op tegen om een collega aan te spreken. Er wordt over haar geroddeld en dat is niet netjes, maar daarom mag je je collega toch wel laten weten dat ze zich volgens de "gangbare" normen onfatsoenlijk kleedt. Misschien kan het haar idd voor geen meter schelen, maar het kan ook dat ze het nooit in de gaten heeft gehad dat haar tepels en bilnaad te zien zijn en dat ze blij is dat ze er een keer op gewezen wordt. Dat heeft toch niets met onfatsoenlijk zijn te maken? En dat ze op de afdeling is aangenomen zegt toch helemaal niets. Solliciteer jij altijd in exact dezelfde kleding als waarin je werkt? En Konijntje geeft ook aan dat het niet alle dagen zichtbaar is.
Volgens jou mogen anderen zich niet bemoeien en niet intolerant zijn wat betreft kleding, maar jij mag het wel belachelijk en zielig vinden dat anderen er zich wél mee bemoeien. Dát vind ik dan raar.

Heirthe

Heirthe

01-03-2010 om 14:00

Puck

Ik heb gewoon gelijk en zoals ik ook al in een ander draadje tegen je zei, mensen moeten eens wat meer begrip en respect voor elkaar leren hebben. In dit draadje draait het daar ook om, ik kan daar gewoon niet tegen. En dat is niet omdat ik er zelf zo bij loop als deze dame waar het om gaat hahaha

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.