Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Charis

Charis

26-02-2014 om 15:42

Hoe heet dit type kassabon?

Hoe noem je in het Nederlands een kassabon zonder bedragvermelding die je kunt geven aan de ontvanger van een cadeau, zodat deze het cadeau eventueel kan ruilen, maar niet meteen ziet hoeveel jij eraan hebt besteed?

Is er iemand die in een winkel werkt en dit wellicht weet?

Dalarna

Dalarna

26-02-2014 om 16:46

hmm

Volgens mij hebben we zoiets niet in Nederland, nog nooit van gehoord namelijk.

Ken het ook niet

Lijkt me ook heel onhandig. Hoe kan je nu iets ruilen als je niet weet voor welk bedrag je iets anders uit kan zoeken?

Ook een oplossing.

Ik geef altijd een dichtgeplakte enveloppe erbij met de mededeling, als je het wilt ruilen kan het, de bon zit hierin, zoniet, dan mag je de enveloppe weggooien.
Op de enveloppe schrijf ik de naam en het adres van de betreffende winkel.

Marie

Marie

26-02-2014 om 17:30

tegoedbon?

Een tegoedbon?

Charis

Charis

27-02-2014 om 11:23

Hmm

Volgens mij kennen we het inderdaad niet hier. Een tegoedbon krijg je vaak als je iets retour brengt en de winkel geen contant geld teruggeeft. Een gift receipt wordt gegeven aan degene die het artikel koopt en kan eventueel worden verzilverd door de ontvanger van het artikel.

Het ziet er als volgt uit: http://www.flickr.com/photos/mortimermarker/4828761038/

In dit geval wordt het bedrag dat je terugkrijgt op een tegoedkaart gestort. Nou ja, geeft niet, ik kom er wel uit!

toch wel

Voor kerst kocht ik iets bij Pieces en daar kreeg ik een extra bonnetje bij waarmee het cadeautje geruild kon worden. Hier stond geen bedrag op en het werd mij uitgebreid uitgelegd hoe het werkt. Had het nog niet eerder gezien en weet ook niet hoe het heet. Sorry, maar het bestaat dus inderdaad wel, als een soort tegoedbon dus uiteindelijk kan de ontvanger wel weten voor welk bedrag er iets gekocht is.

Puck

Puck

27-02-2014 om 14:07

Waarom zo moeilijk?

Waarom zou je willen dat iemand niet weet wat het cadeau gekost heeft. Als iemand het wil ruilen weet die persoon het alsnog wat het gekost heeft. Als ik een cadeautje geef waarvan ik weet dat de kans bestaat dat ze het willen ruilen dan geef ik gewoon het bonnetje erbij.

Charis

Charis

27-02-2014 om 16:56

Angelsaksische overgevoeligheid

Daar gooi ik het maar op. Maar veel retailketens zijn van origine Brits of Amerikaans dus het zal hier vast ook wel op grotere schaal worden ingevoerd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.