Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

ayla

ayla

04-12-2009 om 12:24

Hoe kwam hij dit jaar aan

Bij ons kwam hij dit jaar in een vrachtwagen, jammer genoeg was ik er niet bij maar ik heb net de foto’s gezien.Een dichte vrachtwagen waarin achterin de bak sinterklaas zit. Zucht ik had er graag bij willen zijn.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

04-12-2009 om 12:28

Stoomboot

Natuurlijk kwam hij bij ons keurig met de stoomboot, zoals het een Goede Heiligman betaamt. Daarna stapte hij over in een koets met 2 paarden.

ayla

ayla

04-12-2009 om 12:32

Van ayladochter gehoord

het was geen gewone vrachtwagen maar een bakkersauto, en bakkerspiet was erbij. of tewel de grote bestelbus van de bakker met een piet met bakkerskleding aan

ishtar

ishtar

04-12-2009 om 13:55

Brandweerwagen

met 2 pieten bovenop en een ingepakte Piet van het door school gemaakte cadeaupapier

Velsenaartje

Velsenaartje

04-12-2009 om 14:49

In een buggy

reed hij in een sneltreinvaart de school voorbij....
Twee rondjes rond de blok....
En met gierende remmen tot stilstand....

Bij ons

een auto met caravan de sleutel piet was de sleutel van de caravan kwijt en de brandweer kwam de caravan open knippen om de pieten die erin zaten te bevrijden erg leuk!Er was ook film in het trefpunt over peieten die in ons zwembad zwemles kregen en sinterklaas die met de caravan daar kampeerde zooo leuk!!
Sinterklaas van de glijbaan in een echt sinterklaas badpak met gouden kruis op zijn kruis hahaah
en de pieten helemaal zwart majo enzo aan kregen zwemles. Van de zomer is het al opgenomen die film dus dat was grote lol onder elkaar.

Bibi72

Bibi72

04-12-2009 om 17:47

Limo

Hier in een lange wiite limousine! Het viel wel wat in het water, het stróómde van de regen, dus de kinderen hebben door het raam naar de aankomst gekeken. Ik ben niet blijven kijken (om diezelfde regen) maar ik heb net de foto's gezien.

Bastet

Bastet

04-12-2009 om 17:50

En hier

Hier kwam Sint in een prachtige oldtimer van een meester,die zijn auto natuurlijk al dagen kwijt was..
Bastet

Guinevere

Guinevere

04-12-2009 om 18:18

Oooh, op school

Ooh, jullie bedoelen op schóól.... in dat geval heb ik geen idee, ik was er niet bij. Het kadootje was best leuk (playmais).

angel3

angel3

04-12-2009 om 18:50

Thema

hier is er elk jaar een thema. Vorig jaar ziekenhuis dus kwam ie in een rolstoel. Dit jaar sport. Er was een groot X op de zandbak gemaakt. De landingsplek voor sportieve parachute sint. Uiteindelijk stond er een piet op het dak met een chute om. Kinderen ik was daar ergens al geland. Sint durft niet..... ha ha.

Merel

Merel

04-12-2009 om 18:57

Vuilniswagen

Hier kwam de sint met de vuilniswargn, sint stond achterop. Op het plein stonden 2 blauwe papierbakken met (maar dat wisten de kinderen nog niet) pietjes erin, die waren in slaap gevallen. Ze waren 's nachts gaan zoeken naar pakpapier omdat dat op was. En het oude papier (uit die bakken) lag over het plein verspreid. Dat hebben de kinderen dus samen met de pietjes weer opgeruimd toen ze plotseling uit de blauwe bakken kwamen.

Merel.

Geen idee

Ouders mochten er dit jaar niet bij blijven, en alle kinderen moesten in de gymzaal gaan zitten. Dus waarschijnlijk geen spectaculaire aankomst dit jaar. Cadeautje voor zoon was ook flut (neplego), dochter kreeg zo'n "magisch" tekenbord en was daar wel erg blij mee.

Oo bij ons was het gewoon in het dorp

niet op school hoor!

En maar wachten..

Wij stonden 10 min. te wachten toen de telefoon ( via een luidspreker) ging. Sint belde om te vragen waar iedereen toch bleef, hij zat al lang binnen!

amk

amk

04-12-2009 om 23:10

Met een parachutte

althans dat wilden ze de kleuters laten geloven. Piet landde natuurlijk in een boom. Er kunnen geen grote dingen het schoolplein op of uberhaubt de straat in. Met een gewone fiets is het al bijna onmogelijk de school te bereiken.

Ik heb dochterlief nog niet gehoord, ga het haar morgen vragen. Heb wel wat foto's op de website van de school gezien.

Hij was er al

Hahaha, de gymzaal was gekraakt! Afgezet met lint, gebarricadeerd met palets en een groot spandoek met "gekraakt" en overal peace tekens. Dat was in ons geval echt erg want dat was de enigste plek waar we terecht konden. De school wordt verbouwt en er is even geen aula. De kleutergroepen zitten nog wel op de oude locatie maar de rest ligt plat en ze zijn pas net begonnen met bouwen. Groep 3 t/m 8 zit op een tijdelijke locatie maar daar is geen aula.
Dus moest de wijkagent eraan te pas komen om de krakers eruit te halen. De agent belde eerst netjes aan en toen werd er zomaar door 3 peiten in pyjama open gedaan, ze hadden in de gymzaal geslapen en sinterklaas ook. Eén piet mopperde vreselijk dat hij zo vroeg wakker gemaakt was omdat hij dakdienst had gehad. Sinterklaas praatte alles goed en de kinderen konden samen met Sinterklaas en de pieten naar binnen.

En gekraakt??? Dat was een foutje volgens Sinterklaas....dat moet gebruikt zijn!

Gr Pham

Puck2

Puck2

05-12-2009 om 11:41

Met de brandweerauto

De jongste zwarte piet durfde dit jaar niet meer van het dak dus heeft de brandweer hem van het dak moeten halen en omdat ze anders te laat zouden komen heeft de brandweer Sint en zijn Pieten even naar school gebracht.
Overigens was het wel sneu voor de kinderen van een andere school die op de route lag: die dachten dat het "hun" sint was en toen reed hij zomaar niet stilletjes hun huisje voorbij

toja

toja

05-12-2009 om 11:48

Op de skelter

Het was dit jaar niet zo heel spectulair; de pieten kwamen op de skelter..en sint liep erachteraan.
Een praatje en dan snel naar binnen. Wel leuk om al die verhalen hier te lezen. Groetjes

Ach lidwientje

Bij zoon 2 kwam hij dit jaar in de bakfiets. Dat sluit volgens mij beter aan bij jou toch? Kunnen ze volgend jaar de jouwe lenen?

Helicopter?!?!

Leuk om al die verhalen te lezen, meteen wat inspiratie opdoen voor volgend jaar.
Hier kwam de Sint met een helicopter (dachten de kinderen) Meteen bij aanvang school hebben we een hoop kinderen van groep 8 gevraagd of ze ons mee wilde helpen, want er moest een H op het schoolplein komen, en het moest van boven goed te zien zijn. Compleet met helicopter geluiden uit de speakers. Die niet-gelovige helemaal hyper, want de Sint komt met een helicopter!!!
In werkelijkheid moest ie een noodlanding maken in een weiland, dus kwam ie met lieslaarzen en hooi in zijn baard op een traktor naar school gereden.
Echt gewweldig al zeg ik het zelf. De oudste kinderen vonden het nog het gaafst!
gr Lied

Jacoline29

Jacoline29

06-12-2009 om 09:27

Vrachtauto

met stoomboot toeter.Groot succes.

Vic

Vic

06-12-2009 om 16:48

Plaatsgenoot gespot?

Ook hier zou Sint aankomen met een helicopter. Landen kon niet op het schoolplein dus moest op een nabijgelegen weiland, waarna Sint op een tractor aan kwam.

Claudia B

Claudia B

06-12-2009 om 20:01

Lied

Nou dat is ook het verhaal (bijna) bij ons op school!
Sint ook met de helicopter, groep 8 een grote H op het schoolplein getekend zodat ie goed kon landen.
Op de ochtend zelf iedereen buiten en toen kreeg de directeur telefoon dat het niet helemaal goed was gegaan en ze in een weiland geland waren. Even later komt dus Sint met Pieten aan in een tractor (Sint daarin met de boer) en daar achter een super grote aanhanger met pieten daarin. De achterklep ging open en de Pieten konden er uit.
Sint had hier geen hooi in zijn baard, was wel leuk geweest als ik het zo lees bij jou.
Zal er ergens een site ofzo zijn waar ze die ideeen vanaf halen!??!??!

Groetjes, Claudia

Claudia B

Claudia B

06-12-2009 om 20:02

Vic

Zie ook het berichtje aan Lied, ben benieuwd of jij een plaatsgenoot van Lied bent. Hier geen hooi in de baard en geen lieslaarzen aan bij de Sint.

Groetjes, Claudia

Vic

Vic

06-12-2009 om 21:05

Claudia

Ik ben er zelf niet bij geweest, maar hoorde het van de kinderen. Grappig dat het blijkbaar op meer scholen zo is gedaan, ik vond het nog wel zo origineel.

Tango

Tango

06-12-2009 om 21:11

Hier

Kwam hij aan in een bootje op een aanhanger achter een auto. Ik was erbij want ik zit zelf in de organisatie van het geheel. Het was errug grappig want de auto kwam vast te zitten in het drassige grasveld en met mankracht moest hij er weer uit geduwd worden.
Overigens hebben wij ook eens de combinatie van Angel en Lied gehad: hij zou toen met de parachute komen maar landde in een weiland en kwam toen uiteindelijk met een tractor met aanhanger, inderdaad met stro in de baard

Inderdaad internet

Het idee van de helicopter kwam van een juf van internet.
Ik kom uit Brabant, dus wie weet?? Grappig dit!
Grz lied.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.