Huisdieren Huisdieren

Huisdieren

Forumbeheer Ouders Online

Forumbeheer Ouders Online

06-06-2017 om 08:24

Honden

Beste forummers,

Een half jaar geleden werden we overspoeld door hondendraadjes van, naar wat later bleek, één persoon onder meerdere nicks. Omdat dat heel veel ergernis opwekte hebben we toen gezegd dat dit geen hondenforum is, we hebben toen niet gezegd dat er geen topics over honden gestart mogen worden. De afgelopen maanden zijn er weer heel veel losse draadjes gestart en daarom gaan we het anders doen.

Vanaf nu staan we alleen nog onderwerpen over honden toe in dit aparte draadje, net zoals 'jeugdzorg' of het 'kaarsje'.

Met vriendelijke groet,

Forumbeheer Ouders Online


Fijn.

Dan hoeven mensen die geen hond hebben hier dus niet te komen en zich niet te ergeren.. voor mij hoort hond gewoon bij mn leven en snap ik wel dat mensen af en toe vragen hebben. Ik hoop wel dat zo'n starter met meerdere nicks alsnog aangepakt zal worden als die hier de boel vervuild...heb hier tenslotte geen plastic zakje

Dan start ik meteen:

Sini hoe is het met puppy? Zie je verbetering?

Kaaskopje

Kaaskopje

06-06-2017 om 08:42

Wat een goed idee!

Kleine suggestie: misschien voelen mensen met andere huisdieren en hun zorgen daarover zich hierdoor te kort gedaan en zou het uitgebreid kunnen worden naar 'Huisdieren'?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

06-06-2017 om 10:48

Idd

Een rubriek huisdieren zou wel fijn zijn. Om te praten over de huisgenoten die ook bij het gezin horen.

Carla

Carla

06-06-2017 om 11:49

onhandig

Nu gaat alles door elkaar lopen.Beter een rubriekje huisdieren dan, die horen tenslotte ook bij de opvoeding. Bij mij in elk geval wel.
Meer dan een overgebleven halve aardbei en wat je ermee moet doen omdat weggooien zonde is.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-06-2017 om 12:37

Dus forumbeheer

Ik zet mijn meest trouwe hondenblik op... mogen 'we' een huisdierenrubriek? )

tante Sidonia

tante Sidonia

06-06-2017 om 12:43

Haha Kaaskopje

Ik heb het plaatje... met je grote puppuogen...
Ahhhhh???

Ik vind het inderdaad ook een beter idee om een huisdieren rubriek áan te schaffen'

Ad Hombre

Ad Hombre

06-06-2017 om 14:43

Ik niet

Aangezien ik (zoals geloof ik de meesten) het forum via de 'Recente inhoud' link lees, word ik dan alsnog overspoeld door talloze honden en andere beesten. Met iedere Fikkie of Wodan z'n eigen draadje. Ik verwacht dat het dan nog veel erger wordt dan nu. Vandaar dat de hondenfans zo voor zijn. Lekker een eigen hondenforum! (niks mis mee, maar ga dan lekker met z'n allen naar een *echt* hondenforum).

Alle Fikkies en Wodan's in een draad zoals de redactie wil, da's veel beter. Dat was ook een goede oplossing voor AnneJ's eindeloze reeks weg-met-jeugdzorgdraadjes, die waren misschien niet off-topic, maar gewoon teveel. Nu dat netjes in een draad gebundeld is is het veel minder storend, dat zullen jullie met me eens zijn, toch?

Als een hondenverzameldraad niet overzichtelijk genoeg is zie je daar eigenlijk al aan dat er hier teveel over honden 'gechat' wordt. Het trekt zelfs hondentrollen aan!

Forumbeheer Ouders Online

Forumbeheer Ouders Online

06-06-2017 om 14:43

Helaas

Trouwe hondenogen gaan niet helpen. We maken geen huisdierrubriek en we maken hier geen huisdierdraadje van. Geen rubriek omdat we al veel lege rubrieken hebben en geen draadje omdat ik dan commentaar verwacht van hamsterliefhebbers die de antwoorden op hun vraag niet meer terug kunnen vinden tussen alle reacties van hondenbaasjes.

Natuurlijk mag er een apart draadje komen voor katten of konijnen etc maar volgens mij is die behoefte niet zo groot.

Met vriendelijke groet,
Forumbeheer Ouders Online

Aagje Helderder

Aagje Helderder

06-06-2017 om 15:00

Na ja

Ik vind het erg overdreven hoor.

Die hondendraadjes van een paar maanden geleden waren van een soort troll, dat hoeft toch geen gevolgen te hebben voor gewone forumleden. En om dan nu het hele hondengebeuren naar één draadje te verbannen vind ik raar. Er zijn een paar draadjes over en als ik daar geen zin in heb, dan sla ik ze over. Ook via recente inhoud kan dat prima.

Ik zeg: afzonderlijke draadjes moeten mogelijk blijven. Als er geen huisdierenrubriek komt (waarom eigenlijk niet) dan gewoon in off gopic. Daar gaat het ook over de aanschaf van katten en andere beestenvragen komen ook voorbij. Wie ze niet wil lezen slaat ze gewoon over.

Aagje (heb geen hond)

Aagje Helderder

Aagje Helderder

06-06-2017 om 15:02

Oke

Geen rubriek omdat er al teveel lege rubrieken zijn. Prima.
Maar voor de rest blijf ik het echt onzin vinden om geen aparte hondendraadjes meer te mogen starten. Terwijl ik er niet eens een zou willen starten. Kun je nagaan...

Aagje

Inderdaad

Erg overdreven. Een draadje is onhandig want de onderwerpen met betrekking tot honden zijn divers. En als je geen zin hebt om het te lezen dan sla je die onderwerpen gewoon over. Er staan hier genoeg onderwerpen die ik helemaal niet interessant vind en dus lees ik die gewoon niet.

Forumbeheer Ouders Online

Forumbeheer Ouders Online

06-06-2017 om 15:31

Discussie

Beste forummers,

Nieuwe discussiereacties over de beslissing mbt hondenreacties worden verwijderd.

Met vriendelijke groet,
Forumbeheer Ouders Online

Met duidelijke titel van je post kom je al een heel einde

Dus gewoon heel duidelijk in je titel aangeven wat je vraag/opmerking is over huisdier en dan ben je al goed op weg
Sini

Hoe het gaat met de puppy hier in het Haarlemse

Gaat veel beter: zwelling van lymfklieren is bijna weg, geen nieuwe puistjes op snoet of lippen. Alleen de oorontsteking blijft enigzins spelen dus donderdagochtend naat de dierenarts voor controle van de oren.
Verder heeft hij weer praatjes, maar is toch minder speels dqn voordat hij ziek werd. Vriend en ik zijn eerlijk gezegd ook gebroken door de kleine nachten vqn de afgelopen week: door jeuk ging puppy huilen, door de prednison moest hij vaak uit bench om te plassen... ik heb uiteindelijk de afgelopen nachten op de bank geslapen maar uitgerust ben ik niet. Gelukkig wordt de jeuk sinds gisteren minder. Het komt goed, maar was geen onbezorgde "kraamtijd".
Sini

Kaaskopje

Kaaskopje

06-06-2017 om 23:59

Aagje

off gopic===

Je wilde eigenlijk off guppic zeggen, hè? Geef maar toe!

Aagje Helderder

Aagje Helderder

07-06-2017 om 09:26

Wil ik best toegeven Kaaskopje

Ik weet alleen niet wat ik me bij off guppic moet voorstellen. Dat ik van mijn guppy's afwil? Maar die had ik niet.

Aagje

Kaaskopje

Kaaskopje

07-06-2017 om 13:20

...

Lynna

Lynna

07-06-2017 om 13:49

Technisch iets fout hier?

Vanaf mijn mobiel kon ik dit draadje al niet openen, op mijn macbook krijg ik de volgende melding:

Oops, looks like this request tried to create an infinite loop. We do not allow such things here. We are a professional website!

Aagje Helderder

Aagje Helderder

07-06-2017 om 13:51

Die krijg ik ook

maar alleen als ik een post verzend.

Aagje

Kaaskopje

Kaaskopje

07-06-2017 om 15:30

Via de computer

geen probleem

Carla

Carla

07-06-2017 om 15:45

Hier ook

Alsof t ineens over ordinaire sex gaat in een onschuldig hondendraadje. Ohnee dat mag en zelfs in een aparte rubriek. Honden, dat is pas erg

Grapje, maar ik krijg de melding ook, tablet hier.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-06-2017 om 17:12

Misschien ...

Via de computer en telefoon kan ik gewoon reageren.

Wilgenroosje

Wilgenroosje

07-06-2017 om 17:18

Hier ook...

Op de iPad. Dezelfde melding. Kan wel gewoon alles lezen en doen. Alleen bij dit hondendraadje die melding.

Ik krijg wel de melding als Lynna

Maar kan wel gewoon doorlezen.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

07-06-2017 om 18:46

Correctie

Ik krijg die melding constant.

Ik denk dat het een teken is: een bovenaardse macht vindt ook dat het raar dat er alleen nog maar in één (dit) draadje over alle zaken rondom honden geschreven mag worden.

Aagje

Teken

Nu durf ik weer een vraag te stellen want hier mag t....dus....
Onze hond krijgt na tekenbeten altijd snel bulten, die trekken meestal weer weg. Maar nu is ze al een 2 x gebeten en daar is een soort wratje/bultje ontstaan,huidskleurig en zacht,maar wel best hoog,een milimeter of 3-4 in t rond. De dierenarts keek me verbaasd aan toen ik er naar vroeg,nee herkende t niet....of ik wel zeker wist dat t van een teek was. Eeeh...ja. Moest na een poosje weggaan. Dat lijkt me onwaarschijnlijk.
De ene zit er nu een klein jaar en hond krabt er soms aan. De andere nu een maand of 3.
Herkennen jullie t wel?
Onze hond kan niet goed tegen teken en vlooienmiddelen dus controleren is t beste wat we kunnen doen.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-06-2017 om 10:37

Hebben ze het al gezien?

Als je er onzeker over bent, zou ik er naar laten kijken.

ja al 3 x maar die herkende t niet

als een reactie van een tekenbeet. Nu heeft onze hond wel vaker vreemde reactie op eten( lipranden kapot bv van een verkeerd hondenkoekje) etc dus ach.... We kijken er niet van op, maar vreemd is t wel.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-06-2017 om 11:20

Bloedonderzoek

Is er ook wel eens bloedonderzoek gedaan?

Onze hond krijgt rauw vlees, zonder granen. Zodra we ook maar een beetje graan geven, krijgt ze jeuk. Graan zit overal in, ook in snacks. Alleen vleesstrips zonder graan, of door ons zelf gedroogd vlees (kvv) gaan goed. Vreemd genoeg reageerde ze ook niet goed op dat soort strips van zalm, ook jeuk.

Paddington

Paddington

09-06-2017 om 11:36

Misschien

een keer naar een Holistische dierenarts. Die kijken toch op een andere manier. Een voedselallergie kan namelijk heel veel vormen aannemen. De meeste 'gewone' dierenartsen hebben maar beperkte kennis over voeding.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.