Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Hopen op de val van het kabinet


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

11-03-2010 om 20:29

Manda (?)

Laten we maar even wachten op Fladderbeestjes reactie, want ik snap jouw reactie echt niet, dat geeft aan dat we kennelijk over heel verschillende dingen praten of het stukje van Fladderbeestje compleet anders interpreteren.

Reina

Naast wat ik al zei vind ik het wat onhandig om de grote golf antisemitische ideeen die tijdens het Naziregime vrijuit gebezigd werden aan te halen als "kritiek". Je kan mi dus ook niet zeggen dat dat wat Wilders zegt "kritiek op" is.

Dat een nazi zijn antisemitische uitingen ergens op denkt te kunnen baseren en Wilders het gedrag van criminele jongeren aangrijpt om alles wat Marokkaanse voorvaderen heeft te stigmatiseren en te discrimineren kan je niet omschrijven als "het is ergens op gebaseerd" dat klinkt alsof het ook feitelijk juist is en daarmee lijkt het alsof antisemitisme en discriminatie in die gevallen gelegitimeerd zijn.

Het is voor mij iig wel duidelijk hoor wat Fladder wil zeggen maar het komt er in die zin totaal niet goed uit. Ik trek het er nu even uit omdat het mijn interesse heeft in het algemeen, ik hoor dit wel vaker van mensen namelijk en dat zijn dan geen Wilders' stemmers, dan zeg ik ook altijd wat ik daar van vindt.

Fladderbeestje - beveiliging wilders

Fladderbeestje,
De kosten van de beveiliging van Geert Wilders worden door de staat betaald. De dreiging is dusdanig beoordeeld dat hij beveiligd moet worden.

Manda e.a.

Manda:
"Noemen en benoemen is niet altijd makkelijk als we het over mensen hebben maar je moet er wel waakzaam op zijn of dat wat je schrijft niet stigmatiserend, discriminerend of antisemitisch zijn."

"de Wildersstemmer" is er ook een die opduikt.

Maar maddi

ik vind wel degelijk dat degene die op de Pvv hebben gestemd iets te verwijten valt. Zij hebben een partij die fascistische principes heeft macht gegeven en heben met hun stem een partij gesteund die oa antidemocratisch is en met name de grondwet niet respecteert.

Dus in die zin vind ik wel dat je de Wilders' stemmers als groep iets kan verwijten.

Manda

Verrassend voor mij je reactie. Op deze manier kun je inderdaad het individu als lid van de groep aanspreken.

Ik doelde echter op "de Wildersstemmer" die dom, ontevreden, laaggeschoold, enz. genoemd wordt.

Maddi

ik denk dat de typering 'ontevreden' wel klopt. En ik denk ook dat veel Pvv stemmers geen idee hebben van de waarde van grondwetsartkiel 1 en dat vind ik wel dom.

Jaymza

Jaymza

12-03-2010 om 11:42

Wouter en camiel ook al weg

De ratten verlaten het zinkende schip.

Jaymza

Voor het eerst

In mijn leven overweeg ik serieus op de PvdA te stemmen, vanwege Cohen. Hij lijkt me vokomen integer, is ervaren en kan misschien de PvdA weer vooruit helpen en zo een front vormen tegen de oprukkende PVV. Zou dat nou werken, zo'n strategische stem? Normaliter stem ik Groen Links en ik heb verder eigenlijk geen reden daarvan af te wijken.

Pluk53

Pluk53

12-03-2010 om 13:27

2 van de drie

Als Femke straks ook terug treedt, dan heb ik ze alle drie goed. Al had ik gedacht dat Wouter en Agnes pas na de verkiezingen zouden terugtreden; wel zo netjes dat ze het nu al doen.

margje van dijk

margje van dijk

12-03-2010 om 14:04

Femke gaat niet terugtreden

Die doet het zo goed. Die floreert alleen maar meer, is mijn mening.

En inderdaad, Cohen, wat een zet. Ik denk dat dat veel stemmen gaat opleveren. Ik heb er zelf ook groot vertrouwen in, wat een heerlijk vooruitzicht dat hij minister-president zou kunnen worden.

Margje

Pluk53

Pluk53

12-03-2010 om 14:51

Waarom femke moet opstappen

Berber, je hebt helemaal gelijk; Femke is zeker niet slecht bezig. Waarom ze wegmoet? Een echte reden: haar partij heeft een maximum gesteld van 3 zittingsperiodes, 12 jaar. Waarom moet zij voor zichzelf een uitzondering maken? Is het toch zo, dat er niets verslavender is dan de macht? En verder ben ik zo uitgekeken op haar maniertjes.

Groenlinks

heeft daar een peiling (oid hoe precies weet ik even niet meer, je kon stemmen geloof ik als je lid was) over gehouden, in ieder geval was vrijwel ieder het erover eens dat Femke het nog een periode mocht doen. Dus het was een beslissing vanuit de partij en niet van haar zelf.

Mooi inderdaad

Cohen, Halsema, Roemer en Pechtold.

Bastet

Bastet

12-03-2010 om 15:34

Wauw

Wat een aardverschuiving,zomaar ineens.Kon mij de laatste maanden al vinden in het beleid van Bos,maar nu Cohen,die er duidelijk zin in heeft.Ik ben aangenaam verrast.En begrijp Bos volledig,het opgroeien van je kinderen meemaken kan maar een keer.
Bastet

Cohen

We gaan hem hier in Amsterdam nog missen, maar verder zie ik het helemaal zitten als hij de nieuwe premier wordt. Volgens Emile Roemer zal samenwerken met Cohen ook waarschijnlijk beter gaan dan met Bos, ik ben benieuwd

Pluk53

Pluk53

12-03-2010 om 16:24

Manda

de 3-zitting-regel is juist ingesteld om te voorkomen dat populaire politici aan het pluche blijven plakken. Het is voor een populaire politica niet moeilijk om de partij mee te krijgen. Ze had het niet moeten vragen, ze had op moeten stappen. Maar ja, macht corrumpeert, ook bij links (Wim Kok als heel triest voorbeeld).
En Cohen: ik snap niet dat hij zo populair is. Hij is het voorbeeld van het pappen en nathouden beleid mbt de "minderheden" in Amsterdam. Het Amsterdamse beleid mbt homo-discriminatie en jongeren-overlast is diep en diep triest. Hoe lang het geduurd heeft voor Cohen (en met hem de A'damse PvdA )durfde te zeggen dat allochtone jeugd het merendeel van de problemen veroorzaakte! En dat beleid gaat hij nu landelijk verdedigen/uitvoeren? Wilders met zijn spindokters kunnen alle poten onder Cohens stoel zagen.

Danni

Danni

12-03-2010 om 16:37 Topicstarter

Pcies pluk

Je verwoord precies wat ik ook denk.

margje van dijk

margje van dijk

12-03-2010 om 17:20

Boegbeeld van de grote lijn

Wat ben je negatief, Pluk. Hoe kan macht nu corrumperen in het geval van Femke Halsema, want hoeveel macht heeft die nou feitelijk gehad? Dan denk ik eerder nog aan Balkenende. Hoewel die bij Buitenhof ook een goed verhaal had, laatst. Ik ben gewoon ontzettend blij met politici die het niet uitsluitend van oneliners hoeven te hebben.

Ik zie Cohen ook vooral als een figuur die als positief boegbeeld kan dienen van mensen die in Wilders niet de verlossing zien. Hij vertegenwoordigt een moraal die mij erg aanspreekt. Dat onder zijn bestuur niet alles vlekkeloos verloopt hoeft niet meteen aan hem persoonlijk te wijten te zijn.

Margje

Pluk53

Pluk53

12-03-2010 om 17:31

Margje

"Dat onder zijn bestuur niet alles vlekkeloos verloopt hoeft niet meteen aan hem persoonlijk te wijten te zijn" Dat maakt Cohen voor mij dus het boegbeeld van falend (te slap) beleid; maar hoofdverantwooordelijke is de lokale PvdA met zijn vriendjespolitiek en haar baantjes-machine voor "trouwe leden".
Ik woon zelf niet in Amsterdam, maar ken de stad uitstekend, en heb daar vele vrienden. Zij zijn eensgezind negatief over Cohen en de lokale PvdA-kliek. Cohen is geen "slechte" politicus, hij is alleen veel te slap, en kan (of durft) niet op tegen de Amsterdamse PvdA partij-kliek. Zo iemand kan dus nooit met gezag een partij leiden, hij is veel te veel een allemans vriend.

Bastet

Bastet

12-03-2010 om 18:14

Pluk

Cohen loodsde ooit een vreemdelingenwet door de kamer waarvan vele pvdA'ers vonden dat het een hele strenge wet was,vergeleken met de wet daarvoor.Ik denk dat Cohen onderschat wordt momenteel,en dat hij vriend en vijand zal verbazen.
Bastet

Tinus_p

Tinus_p

12-03-2010 om 19:56

Verbaasd

Opnieuw ben ik verbaasd, nu dat iedereen zo wegloopt met Cohen. Is iedereen de Noordzuidlijn nu alweer vergeten?

Massi Nissa

Massi Nissa

12-03-2010 om 21:17

Ik ben blij

Ik begrijp Bos helemaal, drie jonge kinderen die je ook weleens mee wilt maken voor ze volwassen zijn. Ongetwijfeld ook een mevrouw Bos die hier op aangestuurd heeft en nu dolgelukkig is. Vraag me wel af hoe lang-ie het volhoudt, dat thuiszitten. Hij is vast binnen een half jaar weer ergens in het bedrijfsleven aan de bak. Ik wed dat-ie bij ABN Amro zo binnen mag rollen. Ze zijn hem ongetwijfeld hondsdankbaar voor al die miljarden belastinggeld. En dan kunnen ze Zalm via een zijdeur afvoeren .
Ik ben blij met Cohen. Ja, hij heeft er een strenge (maar rechtvaardige) vreemdelingwet doorgejast. En ja, hij schijnt weleens thee te drinken in een moskee. De man heeft twee kanten, een pragmatist met idealen. Zo mag ik ze graag zien. Ik zal hem volgen, zeker ook met het oog op de verkiezingen.
Tinus, voor mij gaat het niet meer om megalomane overheidsprojecten. Voor mij gaat het de komende tijd uitsluitend om het gedoe rond Marokkanen. Ik denk echt niet dat het voor de meeste Nederlanders voorstelbaar is hoe de huidige tijdgeest erin hakt bij Marokkanen. Mijn man kan geen krant meer openslaan, niet meer zappen op tv, niet meer surfen op internet en geen espresso meer drinken in een cafe zonder die constante, dagelijkse, vernietigende barrage die over Marokkanen wordt uitgekotst. Ook het schelden op straat is weer toegenomen. Wij krijgen flashbacks naar de tijd net na 9/11, de moord op Fortuyn en de moord op Van Gogh. Alleen al die herhaling eist haar tol. We zijn er echt zo doodmoe van. En kom alsjeblieft niet aan met "Ja maar, Marokkanen moeten zelf iets doen." Dat kan ik ook niet meer horen. Waarom moet mijn man iets doen? Hij werkt, betaalt belasting, voetbalt op zaterdag en schrijft gedichten. Wat zou hij nog meer moeten doen om geaccepteerd te worden? Zijn eigen volk, taal en cultuur verloochenen? Misschien moet-ie naar de kapper voor een beurtje Wilders. Ik heb al mijn (waarschijnlijk ijdele) hoop gevestigd op die paar politici die aan 'onze' kant lijken te staan: Pechtold, Halsema en nu Cohen. Dan is-ie maar een theedrinker. Hij is onze hoop in buitengewoon bange dagen.
En nog iets: misschien heeft Fladder het wat ongelukkig verwoord, maar ik las in haar woorden over de jaren 30 iets anders. Ik las dezelfde angst die wij ook koesteren. Wat betekent de achternaam van mijn dochter over vijftien jaar, als ze volwassen is?
Groetjes
Massi

Massi

ach Massi het is ook vreselijk, ik vind het zo vreselijk. Maar weet je die dochter van jouw die vindt haar weg wel, ze komt uit een goed warm nest met lieve toegewijde ouders met een rijke achtergrond vol cultuur & diversiteit, een betere start kan je niet hebben in deze wereld.

Het is een gift om anders te zijn.

Massi

Massi, ik begrijp je eerdere verwijzing naar Vibromass ineens veel beter. Maar ik begrijp nu ook, dat het niet alleen draait om problemen en oorzaken. Bij jou hoor ik de angst en de zorgen. Datzelfde hoor ik van 2 vrienden die samenwonen. Zij hebben een angst die vergelijkbaar is met de jouwe.
Dit is het eerste waaraan ik moest denken toen ik je bericht las. Angst is een slechte raadgever. Hoe gaan we hier als samenleving uitkomen?

Kaaskopje

Kaaskopje

13-03-2010 om 00:08

Joepie

roep ik maar eens enthousiast. Ik viel bijna van mijn bureaustoel toen ik het nieuws van Cohen hoorde. Ik heb enorm veel waardering voor de man. Hij is niet perfect, wie wel?, maar naar mijn idee is hij dé man om de PvdA weer boven Jan te krijgen. Om eerlijk te zijn had ik de indruk dat Cohen de Nederlandse politiek nooit in zou gaan vanwege zijn vrouw, maar blijkbaar zijn ze het er samen over eens dat het nu of nooit is. Ik vind dat sterk van beiden. Ik vind het in zekere zin wel jammer dat Bos weggaat, maar politiek gezien misschien een erg verstandige keus. Dat hij bij zijn gezin wil zijn is een mooie achterdeur. De achterdeur is echt denk ik, maar komt ook goed uit.

Massi Nissa

Massi Nissa

13-03-2010 om 08:07

Allemaal

Heel erg bedankt voor het hart onder de riem. Het vliegt me soms gewoon zo aan. Heb ook een minder weekje achter de rug door allerlei prive-omstandigheden en grote drukte op het werk. Dan is je emotionele weerstand net iets minder.
Meestal probeer ik om er zo tegenaan te kijken als Izar: de soep wordt niet zo heet gegeten, er zijn genoeg verstandige mensen in dit land die dit niet (weer) zullen laten gebeuren, laten we rustig blijven en even aanzien waar dit naartoe gaat.
Manda, Berber, Fladder, dank voor jullie reacties. Maddi, ik begrijp die angst van jouw vrienden ook. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat iedereen zich weer veilig voelt? Niet door mensen steeds verder uit elkaar te drijven. Vandaar mijn vreugde toen ik hoorde dat Cohen naar voren is geschoven. Natuurlijk is er achter de schermen bij de PvdA veel voorafgegaan aan deze machtswisseling. Neemt niet weg dat Cohen een briljante zet is (in mijn ogen) en dat ik hoop dat hij alleen al door zijn uitstraling wat rust en vertrouwen zal meebrengen.
Groetjes
Massi

mirreke

mirreke

13-03-2010 om 10:00

Cohen en femke

Die combi lijkt me ook wel wat. Ik ben ook nog lang niet uitgekeken op Femke haar maniertjes, en ik verheug me erop om Cohen vaak in beeld te zien. Ik hoop echt op hem als MP.
Wilders is helemaal in de stress geschoten, heeft het alleen nog maar over kopjes thee. Deze man en zijn partij... ik heb er geen woorden voor.

reina

reina

13-03-2010 om 10:21

Massi

Je berichtje raakt me! Ik herken de gevoelens die jij beschrijft bij veel leerlingen van me, helemaal nu in onze stad de PVV hét nieuws van de dag is. Ik voel met je mee, ik hoop met je mee dat het tij keert en iedere Nederlander zich hier weer gewenst voelt!!!

Gemener

Izar:"maar duidelijk is dat Cohen veel beter verweer kan bieden tegen Wilders."
Dat weet ik zo net niet. Je kunt wel instemmend knikken als Cohen het op de man spelen negeert met een vaderlijk kinkje (yeah, right), maar of dat de potentiele Wilders aanhang ook overtuigt, is maar de vraag.
Het is al helemaal niet waar dat dit gedrag de techniek van de Wilderscolonne zal veranderen. De knuffelkopjesthee zullen de hele campagne genoemd blijven. Ieder puntje kritiek van de kleinste soort zal direct op de man gespeeld blijven worden en bij potentiele aanhang een 'zie je wel' opleveren.
Cohen zal toch gemener moeten worden.
Groet,
Miriam Lavell

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.