Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Suzie

Suzie

23-02-2010 om 08:50

Koffie [wat zet je veeleisende gasten wel/niet voor]


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mirreke

mirreke

27-02-2010 om 11:56

Bezoekerswensen deel twee, of is het gewoon verwend?

Ha, ik lees dat het nu volgens sommigen lijkt alsof we niet gastvrij zijn.
Ik krijg van niemand ooit klachten over smaak, duurte, standing, merk, assortiment, of wat je niet al kunt verzinnen over producten en verwennerijen bij een verjaardag. Behalve dan van één gezin.
Die ene visite zelf heeft nogal wat noten op de zang. Zo hebben wij zelfs een keer commentaar gehad op enkele andere gasten die niet aan hun eisen voldeden...! Eerlijk gezegd vind ik die specifieke wensen allemaal net zo irritant als kinderen die komen eten en dan dit niet lusten, dat niet lusten, het wel lusten maar dan net even anders en ga zo maar door. Kom zeg, als je onze cola niet lust dan neem je toch wat anders, er is echt, écht, uitgebreide keuze.
Tuurlijk hou je rekening met aandoeningen of allergieën, maar voor mij houdt het op bij verwenderigheid.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-02-2010 om 21:32

Toch vind ik dat mensen tevreden moeten zijn met wat je in huis

Ik vind het net zo normaal om gasten 'budget'-cola voor te zetten als senseo vs vers gezette koffie.
Wij hebben morgen 'toevallig' een visite dag ivm de verjaardag komende week van oudste dochter. Fanta was in de aanbieding en die hebben wij genomen. Ik heb de gekochte varianten (zero) nog nooit gehad, dus ik hoop dat het lekker is. Ik heb nu dus een 'merk' gehaald, maar koop net zo makkelijk eigen merk cola voor gasten. Ze moeten het er maar mee doen. Ik heb cassis, cola, sinas, sprite van Fanta en sinaassappelsap van eigen merk. We kopen eigenlijk gewoon dát waarvan wij denken dat wij dat lekker vinden of waarvan de prijs op dat moment voor ons aantrekkelijk is. Bij de vorige verjaardag was de sinas van het merk Orangina, dat vinden wij lekker. We hebben grote flessen wijn van een bepaald merk in huis, maar ook 2 kleine flesjes met het huismerk van de supermarkt. Als er morgen 1 wijndrinker is gaat toch eerst zo'n klein flesje open. Ik heb ooit gelezen dat het huismerk goed aangeschreven staat dus ik gêneer me daar totaal niet voor. Als iemand zijn neus ophaalt voor een huismerk is dat niet mijn probleem. Bierdrinken sterft bij ons langzaam uit bij verjaardagen. Hierdoor vallen de kosten voor bier wel mee bij een verjaardag en neem ik een merk waarvan ik weet dat het gewaardeerd wordt. Als er meer bierdrinkers geweest zouden zijn en er kratten vol doorheen gegaan zouden zijn dan zou ik toch echt een merk nemen wat minder kost.
Op het gebied van koffie krijgen onze gasten sinds vorig jaar alleen nog maar Senseo. Na het overlijden van de laatste koffiezetter (zónde, ik vond hem mooi) hebben we een Senseo van iemand gekregen en dat bevalt uitstekend. Ze mogen kiezen uit dark roasted, regular en cafeïnevrij, dat is hier standaard in huis. Daarnaast hebben we thee in verschillende smaken. Als iemand zou klagen over het aanbod is dat jammer voor diegene. Ik ga er echt geen nieuw koffiezetapparaat voor kopen.
Klagen over wat aangeboden wordt vind ik uitermate onbeleefd. Als je thuis bent kun je tegen je man/vrouw klagen hoe erg het was dat je Senseo moest drinken, of dat je mond samentrok van de wijn die geschonken werd, maar dat doe je niet bij degene die het serveert.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-02-2010 om 21:34

Cola

Ik lees dat het lijkt of ik voor morgen 'merk'-cola heb, maar we hebben van cola dus eigen merk

Caro

Caro

28-02-2010 om 21:51

Ja de "toon" en verschil in mensen

Het is natuurlijk altijd de toon die de muziek maakt. En vaak ben je "gekleurd" door het verleden.
Hier bijvoorbeeld is koffie gewoon koffie (geen senseo, vinden wij niet lekker, drinken we bij anderen gewoon op). En afhankelijk van het bezoek zet ik het sterk of minder sterk, da's geen probleem. Ik pieker er niet over om een senseo aan te schaffen voor bezoek ( zo'n ding is harstikke duur!) Verder moet ik zeggen dat ik wel rekening houd met wie er komt. Mijn broer bv houd niet van franze kazen en vis voor op toostjes. Dan ga ik niet veel verder dan, kaas/worst/pate en kipkerrie salade. En voor onszelf dat wel wat (in zijn ogen) aparts. Komen er vrienden langs (gepland) waarvan ik weet dat ze wel houden van franse kazen e.d. , dan ga ik me helemaal te buiten bij de kaasboer ( ook omdat ik dat zelf lekker vind)
En als andere vrienden langskomen zorg ik altijd voor een grote pan zelfgemaakte tomatensoep! Daar smullen ze altijd zo lekker van. En met het compliment erbij dat ze het zelf niet zo lekker kunnen maken is dat natuurlijk een inkoppertje. En als er dan wat overblijft nemen ze het maar al te graag mee naar huis.

Ik hou ook wel rekening met smaakjes thee enzo, en favoriete drankjes. Maar met koffie eigenlijk niet. En dat komt mss ook wel omdat wijzelf senseo of cups of espresso niet echt lekker vinden. Ik zou ook niet ineens een sinaasappel pers apparaat gaan aanschaffen omdat iemand alleen maar versgeperste sinaasappelsap wil.

Dat is voor mij een beetje de vergelijking denk ik.

Groet Caro

Jun

Jun

28-02-2010 om 22:46

Gastvrijheid

Ik heb niet echt een vaste voorkeur. Ik heb jaren tegen mijn zin ginger ale gedronken omdat ik dat een keertje bij familie geprobeerd had en uit vriendelijkheid had gezegd dat het wel lekker was. Helaas had schoonmoeder dat opgevangen en ze haalde het nog jaren in huis omdat ik het zo lekker vond...
Een probleem waar ik vaak tegenaan loop is dat ik door een salmonellavergiftiging erg gevoelige darmen heb en snel ziek wordt van slechte hygiene. Ik lust bv best vruchtensappen, maar ik durf het nooit aan als ik niet weet hoe lang het pak open staat. Zo krijg ik bij een persoon water wat heel lief gekoelt is in de koelkast in spa blauw flesjes. Ik heb geen flauw idee hoe lang die fles al in de koeling ligt en hoe vaak het flesje al hergebruikt is. Hoe zouden jullie reageren als er vragen over bewaarmethodes van wat jullie de gasten voorzetten gesteld zouden worden? Nu eet is alleen wat ik vertrouw, bij sommigen is dat erg weinig.
Groetjes van Jun

*bella*

*bella*

28-02-2010 om 23:21

Hier ook

Hier ook ervaringen van de andere kant, vind het eigenlijk soms best moeilijk om niet steeds aan verwachtingen te voldoen. Mensen halen speciaal iets in huis omdat ik dat ooit eens zo heel lekker vond, maar ik drink (en eet) niet graag steeds hetzelfde. Maar voel me dan wel lichtelijk verplicht, want het is natuurlijk zo lief enz.
Misschien ook vanuit mijn eigen beleving dat ik niet zo snel bedenk wat iemand wil hebben, ga er eerder vanuit dat het nu misschien wel weer iets anders is. Ik vind het zelf juist leuk eens iets anders te eten of te drinken, zal er , door dit draadje, meer rekening mee houden dat veel mensen toch meer gewoonte dieren zijn op dit gebied! (kom ik misschien wat gastvrijer over)

Heirthe

Heirthe

01-03-2010 om 11:58

Oploskoffie

Wij lusten hier alleen oploskoffie en echt niet uit zuinigheid Wij hebben dus helemaal geen koffieapparaat of wat dan ook.
Ook gasten krijgen bij ons oplos, en daar hebben ze het maar mee te doen. Ik ga niet een apparaat aanschaffen voor andere mensen.
Verder ben ik erg gastvrij

Inge M

Inge M

02-03-2010 om 19:52

Wat is er mis met een extra zakje pads voor de senseo?

Wij houden ook niet van de mildere smaken van de Senseo maar dit geldt ook voor meerdere soorten filterkoffie.
Wij zullen dit echter nooit zeggen bij een bezoek, wel kiezen voor minder koffie of kiezen voor thee.
Maar ik heb wel gasten die onze sterke koffie (ook senseo) niet lekker vinden. Als wij een verjaardag hebben, halen we ook een pakje milde koffie. We vragen dan gasten welk soort ze willen. Dit wordt erg gewaardeerd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.