Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Hangkous

Hangkous

15-11-2017 om 13:45

Lol over teksten op verpakkingen

Vorige week maakte ik een doos waxinelichtjes open, op de verpakking de Engelse tekst tealights. Op de zijkant van de doos staat een hele rij pictogrammen die aangeven wat je er wel en niet mee mag doen. Wel recht neerzetten maar niet bij de gordijnen, wel in een open schaaltje maar niet in een theelichtje met een pot thee erop!
Theelichtjes die je dus niet als zodanig mag gebruiken! Het moet niet gekker worden dacht ik.

Vandaag nog gekker:
Ik had een nieuwe fles badkamerreiniger gekocht, een sprayflacon. Toen ik daar mee bezig was moest ik steeds kuchen, dus ik keek even bij de ingrediënten en gebruiksaanwijzing. Wat voor allergeen zat erin of gebruikte ik de fles verkeerd?
Hoogst verbaast lees ik: Alleen buiten gebruiken! (of in een goed geventileerde ruimte)
Buiten gebruiken? Een badkamerreiniger! Dan sjouw ik elke week de deuren van de douchecabine naar beneden? Dacht het niet!

En jij heb je aanvullingen voor dit topic waar we om kunnen lachen?


Tijgeroog

Tijgeroog

15-11-2017 om 13:52

Hangkous

Dat van die douche-deuren geloof ik nog wel, maar ik ben vooral erg benieuwd hoe je dat bad de trap af krijgt.

Er schiet me zo snel niet heel veel te binnen, alleen een baby-speeltje dat ivm verstkkingsgevaar voor kinderen vanaf 3 jaar was. (Wat me ook doet denken aan de ingewikkelde houten alfabet-puzzel die m’n zoontje van 2,5 van oma kreeg. "Ja, er staat op dat het vanaf 3 jaar is, maar hij is zo slim, dat kan hij nu ook wel." Uhm, die vanaf 3 jaar was ook ivm verstikkingsgevaar, niet dat het vanaf die leeftijd speelbaar was. En uiteraard heb ik een enorm slim kind , maar dit was ver boven z’n capaciteiten.

Hangkous

Hangkous

15-11-2017 om 13:58

Bad wordt weinig gebruikt

Heeft dus weinig kalkaanslag en niet van die agressieve middelen nodig.
Inderdaad ja, babyspeelgoed dat was mij in het verleden ook al opgevallen.

Ad Hombre

Ad Hombre

15-11-2017 om 14:16

Pindakaas

Uit een fabriek waar ook pinda's worden verwerkt...

Sally MacLennane

Sally MacLennane

15-11-2017 om 14:21

Oeps...!

Op een zak caviavoer (geen universeel knaagdierenvoer, nee, echt voor cavia's): "Zorg ervoor dat uw konijn voldoende drinken heeft."

Caresse

Caresse

15-11-2017 om 15:31

vogelhuisje

Bij een tuincentrum gezien; een stenen vogelhuisje. Niet geschikt om buiten te gebruiken...(voor huismussen???)

Keukenrol met onnozel saai printje

Jumbo huismerk. Op de verpakking staat ......’ voor extra gezelligheid’. Whahahahaha!

Als er een puber mee is boodschappen doen dan staan ze er op dat ik de keukenrol met print koop. Alleen daarom. We zitten ons altijd af te vragen welke mallotige marketeer dat bedacht heeft....

Ingrid

Tijgeroog

Tijgeroog

15-11-2017 om 15:43

Hittepit

Vandaag zo’n kersenpitzak gekocht: "niet om in te nemen"

mijk

mijk

15-11-2017 om 15:49

Ik denk dat ze dat op de Vrijmibo

doen Ingrid, zo tegen vijven.

De nieuwe Delicata repen van AH zijn ook vrij bijzonder. Daar staat achterop:

"Voor onvergetelijke ervaringen. Hechte vriendschappen. Verrassende ontdekkingen. Vertrouwd thuiskomen. Intens genieten. Even voor jezelf of gezellig met elkaar. Voor al die momenten van geluk- van klein tot groot, alledaags of heel bijzonder- maken wij chocolade. Al sinds 1926. Elke dag weer."

Het is een reep chocola. Ten eerste niet meer dan dat. Ten tweede chocolade is voor klote dagen

Kaori

Kaori

15-11-2017 om 16:08

Op een magnetron maaltijd

Van be warm after heating.

Mijntje

Mijntje

15-11-2017 om 17:29

keuringsdienst van waarde app

Je kan het sturen (foto) naar de keuringsdienst van waarde app. Die verzamelen dit

oh ja

Op een TUBE mosterd: ''schudden voor gebruik"

Nou ja, als ze denken dat het helpt...

Emmawee

Emmawee

15-11-2017 om 22:41

Knikker

Aan alle zakjes knikkers zit zo'n kaartje met "niet geschikt voor kinderen onder de 3 jaar, ivm verstikkingsgevaar". Ook als er maar één enorme knikker van zo'n 10 cm doorsnede in zit. Daar hebben wij erg veel lol om gehad.

Hangkous

Hangkous

16-11-2017 om 09:11

Er zitten leuke dingen bij!

@ Ad, Open deurtje maar wel grappig, als ik allergisch zou zijn voor pinda's zou ik sowieso al geen pindakaas kopen.

@ Sally, dat is denk het gevolg van de moderne tijd, teksten van de ene verpakking knippen en plakken voor op de andere en dan niet alle konijn woorden vervangen door cavia.

@ Caresse, Vogelhuisje niet voor buiten? Dan laat je de vogels toch gewoon binnen? Als ze dat willen tenminste. De meeste vogels willen niet naar binnen. Ik zou ze ook niet binnen willen, schijten ze alles onder.

@Ingrid, Bij mij is het meestal niet extra gezellig als ik de keukenrol nodig heb, dan wordt er hard gewerkt of er is een beker melk over de tafel gegaan of zo en dreigen alle stoelen om de tafel ook vol te lopen. Gezelligheid is dan ver te zoeken.

@ Tijgeroog, zou ook niet weten hoe je zo'n hele zak moet innemen.

@ Mijk, Vrijmibo, ik heb er een hele tijd over nagedacht, maar nu ben ik er uit denk ik. Vrijdagmiddagborrel?

@ Kaori, Van be warm after heating, tik fout? Can be warm after heating? Dan snap ik hem, of eigenlijk niet! Natuurlijk wordt eten warm als je het opwarmt.

@ Mijntje, keuringsdienst van waarde app die kende ik nog niet, daar ga ik eens naar kijken.

@Jippox, Schudden voor gebruik met een tube, zeker een metalen tube dat gaat echt niet lukken, maar inderdaad als ze denken dat het helpt!

@Emmawee, dat gaat vast niet over de knikker maar over het zakje! Daar mogen kinderen onder de drie niet mee spelen.

Jackie

Jackie

16-11-2017 om 09:22

labeltjes

"Keep away from fire" op labeltjes in kinderkleding vind ik ook zo maf. (Je mag je kind tegenwoordig niet even in de open haard gooien, he jammer?) Of denken ze dat ik mijn was boven een kampvuur droog?

Triva

Triva

16-11-2017 om 12:10

Jackie

Volgens mij gaat het dan om stoffen die snel vlam kunnen vatten, vaak nachtkleding. Dat begon een jaar of 15-20 geleden volgens mij.

Ava

Ava

16-11-2017 om 12:14

de blije doos

Bestaat die nog, de blije doos, voor zwangere vrouwen met allerlei producten erin (geloof ik) die je nodig kan hebben rondom de bevalling? Toen ik zwanger was, was ik blij en een doos (met inhoud) dus... maar wie dat bedacht heeft, geen idee maar het moet op een vrijdagmiddagborrel zijn geweest!

Jackie

Jackie

16-11-2017 om 12:21

Triva

Ja ik weet dat bv fleece dat ook is. Maar het staat gewoon zo gek, vooral in baby- en kinderkleding.

rutiel

rutiel

16-11-2017 om 12:32

Serveersuggestie...

Ik vind de serveersuggesties op verpakkingen altijd zo hilarisch. Zou er nou echt iemand zijn die bij een pak yoghurt denkt: hmm... wat een goed idee, zo'n losse framboos ernaast!!

Inanna

Inanna

16-11-2017 om 16:36

rutiel

Zo heb ik ooit een geniale serveersuggestie gezien op een pak havermout. Een bord met havermoutpap en een lepel. Dat ik daar nou niet zelf opgekomen was

Geen alcohol (Kinderparacetomol zetpillen 120 mg)

* Tijdens gebruik van deze Kinderparacetamol zetpil mogen kinderen geen alcoholhoudende dranken gebruiken.
U dient deze zetpillen met voorzichtigheid te gebruiken in het geval van alcoholverslaving. *

Moest ik dus mijn tien maand oude oppaskindje vertellen dat zijn dagelijkse biertje om vier uur deze keer echt niet door kon gaan

Kaori

Kaori

16-11-2017 om 17:02

of Inkie

dat je het homeopatische middeltje dat opgelost is in alcohol (ja dat komt voor) ook niet mag geven.

Daan

Daan

16-11-2017 om 19:12

Kinderparacetamol

Wordt ook wel verstrekt aan volwassenen, in de psychiatrie iig wel.
Dosering is idd te laag, het heeft dan meer placebo effect. Maar gebeurt dus wel. (vaker)
Leuk draadje!

(Maar er schiet mezelf uiteraard niets te binnen nu, terwijl ik ook weleens in een deuk lig, genoeg leuks dus)

Vogel

Vogel

18-11-2017 om 20:31

Knoflooksaus

Dat er op de fles een bol knoflook en wat losse teentjes staan vind ik nog niet zo gek. Maar het woord ‘serveersuggestie’ er naast, daar hebben we dan wel ons hoofd over gebroken. (Serveer deze saus bij een teentje knoflook?)

mijk

mijk

19-11-2017 om 11:23

Laatst gelezen

dat alle plaatjes op product dingen moeten zijn die er echt inzitten. Behalve als er serveersuggestie bij staat. Het is dus een juridisch dingetje om te doen alsof er verse frambozrn in je yoghurt zitten of een hele bol knoflook...

Zo werkt dat:

bedrijven zijn als de dood voor ongelukjes waar hun waar mogelijk een rol in kan spelen.
Dus richten ze allerlei certifiërende, auditerende, controlerende VZW's, stuurgroepen, commissies, raden van wijzen, ... intern zowel als extern, op die ermee belast worden allerlei "voorschriften" te verzinnen, zoals: "opgelet, deze machine heeft draaiende onderdelen" bij een boormachine of: "kan sporen van melk, ei en glutenbevattende granen bevatten" bij chocolade.

Voor producenten is dat "spelletje onder en voor idioten" absoluut win-win-win:

- Juridisch staan ze sterk bij calamiteiten: de consument had het maar moeten weten

- marketinggewijs scheppen ze voor zichzelf een imago van zorgzaamheid en betrokkenheid met de eindgebruiker

- al die zever moet natuurlijk gecertifiëerd, geauditeerd en gecontroleerd worden

- dat leidt dan weer tot zware facturen, waardoor de netto-belastbare winst naar omlaag gaat, wat het fiscaal plaatje dan weer gunstiger maakt.

Eerlijk gezegd: je moet al van een andere planeet komen, als je dat niet al lang doorhebt...

Hangkous

Hangkous

20-11-2017 om 09:14

ja maar Yvan

Natuurlijk weet ik van die "indekacties" van bedrijven, die controlerende commissies en stuurgroepen, maar het staat zo raar.
Theelichtjes die je niet als zodanig mag gebruiken en badkamerreiniger die je buiten moet gebruiken, wie heeft zijn badkamer buiten?
Noem het dan sfeerlichtjes of zo, met een picto niet onder je theepot doen is het de eigen verantwoordelijkheid van de consument.
Noem die badkamerreinigerdan ontkalker of zo dat isminder tegenstrijdig.

"...maar het staat zo raar"

Daar ligt niemand van de poenscheppers van wakker.
Wat hen betreft, moet u gewoon uw klep houden, niet teveel zeuren, blijven consumeren en blijven geloven dat iedereen het beste met u voor heeft.

Lou

Lou

20-11-2017 om 14:56

Maar Yvan

Daar gaat het toch niet om, waar 'de poenscheppers van wakker liggen'? Wij hebben gewoon lol om teksten op verpakkingen.

Zonder mijn bijdrage overigens, maar vooral de serveersuggesties van yoghurt en havermout vond ik tamelijk hilarisch.

@ #29

Daar zou het altijd -en in eerste instantie- over moeten gaan.
Allemaal heel leuk en grappig, je komt er niet meer van bij, van die "leuke" "serveersuggesties". Maar er is wel vaker een rechtstreeks verband tussen die foefjes en het feit dat jullie sociale zekerheid ernstig ondergefinancierd is.
We mogen toch ook nog weleens lachen hè? Ja, maar niet als bij jullie elk jaar honderden vrouwen niet in het ziekenhuis terecht kunnen om te bevallen. Omdat wat ellendige potverteerders middels "serveersuggesties" en "grappige teksten op verpakkingen" hun maatschappelijke verantwoordelijkheid ontlopen.
Of zie ik dat verkeerd?

Hangkous

Hangkous

20-11-2017 om 16:07

off topic, onzin gesprek

Dit draadje is bedoeld als lolletje tussendoor Yvan. Als je wilt praten over onze armzalige verloskundige zorg dan open je maar een eigen draadje.
En ja ik heb de monitor gezien en het is erg maar plaats dan een eigen topic als het je zo hoog zit.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.