Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Mentaliteitsverandering?


Weeromstuit schreef op 06-06-2021 om 18:48:

Bolmieke en Rachel, jullie houden van leefgeluiden. Vinden jullie het dan ook prettig als de buurman in de tuin luidkeels telefonisch zit te vergaderen, zodat je zelf niet meer kan lezen? Ik kan me er zo weinig bij voorstellen.

Pfff nou, inderdaad! Het zijn toch normale beleefdheidsnormen en omgangsvormen om aan je omgeving te denken?

Weeromstuit schreef op 06-06-2021 om 18:48:

Bolmieke en Rachel, jullie houden van leefgeluiden. Vinden jullie het dan ook prettig als de buurman in de tuin luidkeels telefonisch zit te vergaderen, zodat je zelf niet meer kan lezen? Ik kan me er zo weinig bij voorstellen.

Ja ik vind dat prettig want ik ben heel erg nieuwsgierig, ik luister mee en ja ik weet dat buurman/vrouw ook met mij meeluistert. Je komt zo veel te weten over elkaar ik vind dat wel fijn eigenlijk.

Nog even, persoonlijk vind ik dat stille achter gesloten deuren leven heel kil eerlijk gezegd en ook een beetje eng.

Herkenning

Hier geen container vanwege verbouwing, bijna jammer mag ik wel want een verbouwing is in principe iets tijdelijks. Hier daarentegen fijne buren die besloten hun huis te verkameren aan internationale studenten. De eerste groep gebruikte het huis als chillplek gedurende de coronatijd en zaten overdag in de tuin te telefoneren met ‘thuisfront’? De groep kon vertrekken maar ook de groep studenten erna hebben  wat opvoedkunde nodig. Wel m8nder herrie maar als hun fiets op de stoep urenlang de doorgang voor de helft blokkeert en mensen met kinderwagen of rolstoel gehinderd worden, zijn ze beledigd als je daarvoor aanbelt. Ze vonden het zelfs nodig om via de Buurtapp te klagen over een zekere buurvrouw daarbij bewust de boel te verdraaien. Ze bleken de eigenaar ook te hebben geïnformeerd. Die houdt zich stil. Jammergenoeg is de ontheffing vergunning voor onbepaalde tijd.

De rode lijn hier is de hebzucht en het financiële gewin voor de eigenaar. Geld is blijkbaar een drijfveer voor groeiende mentaliteitsverlaging.

Dus sterkte met deze overlast. Hopende voor je dat het bij een verbouwing blijft.

Bolmieke schreef op 06-06-2021 om 19:29:

Nog even, persoonlijk vind ik dat stille achter gesloten deuren leven heel kil eerlijk gezegd en ook een beetje eng.

Dat is natuurlijk het andere uiterste.  Ik heb geen interesse in de verhalen over de moeder van de buurvrouw van Truus, die door een voor mij onbekende de ruimte in geschreeuwd worden. De verhalen van mijn bekenden en van mij vertellen we in alle rust.Daar hoeft een ander niet van mee te genieten. 

Weeromstuit schreef op 06-06-2021 om 18:48:

Bolmieke en Rachel, jullie houden van leefgeluiden. Vinden jullie het dan ook prettig als de buurman in de tuin luidkeels telefonisch zit te vergaderen, zodat je zelf niet meer kan lezen? Ik kan me er zo weinig bij voorstellen.

nouja tis niet dat ik denk ohhh wat ontspannend als hij zo staat luid staat te praten maar ik laat het me niet belemmeren ik ben meestal ook bezig met iets of aan het ontspannen met wat muziek, misschien komt het ook doordat ik dan geen boek lees (wat ik me wel kan voorstellen dat dat irritant is) maar voor de rest hou ik wel van de leef geluiden jaa, al hoeft het voor mij ook niet dat mensen gillend met harde muziek om 04.00 nog in de tuin staan dat vind ik ook absurd.

ik stoor me bijvoorbeeld wel bij luide mensen of geluiden die mn kleine wakker houden als hij n dutje moet doen of vroeg in bed ligt,maar ik laat hem daar maar aan wennen aangezien ik die mensen niks kan verbieden. 

als het te gek zou worden zoals midden in de nacht dan zou ik er wel wat van zeggen ja.

Bolmieke schreef op 06-06-2021 om 19:26:

[..]

Ja ik vind dat prettig want ik ben heel erg nieuwsgierig, ik luister mee en ja ik weet dat buurman/vrouw ook met mij meeluistert. Je komt zo veel te weten over elkaar ik vind dat wel fijn eigenlijk.

hahahaa en dit dus, ik luister ook gewoon lekker mee aangezien buurvrouw of buurman hun verhaal willen delen 🤣

Nou je schrijft dit: "ook de karaoke-feestjes en de vuurkolven, het harde telefoneren in de tuin, het gewoon maar doen waar je zin in hebt, eigenlijk alles waar geen geschreven regels voor zijn, maar wat staat of valt bij de sociale normen waarvan iedereen vindt dat-ie dat zelf in het juiste perspectief ziet?". Denk je dat heel anders is als je gaat verhuizen?

Kijk zo'n container voor je deur slaat alles, maar voor wat betreft de andere zaken doe je er goed aan om wat verdraagzamer te worden. Of je moet een losstaand huis kunnen betalen met een flinke lap grond er om heen...

Bolmieke en Rachel, jullie houden van leefgeluiden. Vinden jullie het dan ook prettig als de buurman in de tuin luidkeels telefonisch zit te vergaderen, zodat je zelf niet meer kan lezen? Ik kan me er zo weinig bij voorstellen.

"Ja ik vind dat prettig want ik ben heel erg nieuwsgierig, ik luister mee en ja ik weet dat buurman/vrouw ook met mij meeluistert. Je komt zo veel te weten over elkaar ik vind dat wel fijn eigenlijk."

Hoe kun je nou nieuwsgierig zijn naar de helft van een gesprek van een buurvrouw met haar collega? Dus gewoon werkgesprekken hè, die je compleet NIET kan volgen want je hebt geen idee waar het over gaat, je kent het jargon niet, je hoort de andere helft niet, je komt juist niets te weten over elkaar. Ik kan het gewoon zowat niet geloven dat iemand dat boeiend vindt. 

Maar oké, dus je luistert mee. Ik wil in de tuin meestal lezen, ofwel de krant ofwel voor mijn werk. Dat vergt concentratie. En dat lukt niet met zo'n beller naast me. 

Weeromstuit schreef op 06-06-2021 om 22:16:

[..]

"Ja ik vind dat prettig want ik ben heel erg nieuwsgierig, ik luister mee en ja ik weet dat buurman/vrouw ook met mij meeluistert. Je komt zo veel te weten over elkaar ik vind dat wel fijn eigenlijk."

Hoe kun je nou nieuwsgierig zijn naar de helft van een gesprek van een buurvrouw met haar collega? Dus gewoon werkgesprekken hè, die je compleet NIET kan volgen want je hebt geen idee waar het over gaat, je kent het jargon niet, je hoort de andere helft niet, je komt juist niets te weten over elkaar. Ik kan het gewoon zowat niet geloven dat iemand dat boeiend vindt.

Maar oké, dus je luistert mee. Ik wil in de tuin meestal lezen, ofwel de krant ofwel voor mijn werk. Dat vergt concentratie. En dat lukt niet met zo'n beller naast me.

Dan zou je de toch binnen moeten gaan zitten helaas kun je het ze niet verbieden.😬

Dat klopt, dan moet ik binnen gaan zitten. Daarom vroeg ik dus me af wat jij zo leuk vindt aan telefoongesprekken van buren in de tuin. 

Hier ook zo'n buur, ze hebben de hele dag radio 3 aanstaan, ze wonen 2 huizen verderop met een gangetje ertussen en nog kan ik prima hun radio horen, ze hebben namelijk boxjes in de achtertuin gehangen. Dus ook al lopen ze naar binnen of naar boven, de godganse dag staat die muziek aan. Als ik de tuin een beetje aan het fatsoeneren ben, dan vind ik dat muziekje niet eens zo erg, maar ik lees graag een boek in stilte, met vogeltjes geluiden evt., niet het geblaat van een presentator. Nee, ik vind dat wel jammer. Als ik bij mijn vriend ben hebben we ook wel eens muziek aan in de tuin, maar dat komt uit zijn mobieltje, staat niet hard, en eigenlijk alleen hoorbaar binnen 2 meter van die mobiele telefoon, niet 2 huizen verder, dat is toch nergens voor nodig.

We horen ook spelende kinderen, daar heb ik dan weer geen problemen mee, want het zijn kinderen. Maar van volwassenen verwacht ik gewoon wel wat meer sociaal gedrag. Een kliko na 0.00 uur binnen zetten (het is mij ook wel eens overkomen) maar dan til ik hem op zodat je die wieltjes niet hoort, of ik loop tergend langzaam, want dan hoor je ze ook niet, zo kan je toch ook een beetje rekening houden met elkaar?

Ik vind het zelf al vervelend om op de eerste lekkere dag van het jaar mijn heg te snoeien (met elektische snoeischaar) dat heb ik dus nog steeds niet gedaan, ik wacht toch maar even op een bewolkte doordeweekse dag om dat te doen, want dan kán je een keer lekker in de tuin zitten, krijg je dit soort herrie.

Ik klaag er trouwens nooit over, maar baal soms wel.

Weeromstuit schreef op 07-06-2021 om 10:02:

Dat klopt, dan moet ik binnen gaan zitten. Daarom vroeg ik dus me af wat jij zo leuk vindt aan telefoongesprekken van buren in de tuin.

het is niet dat ik het leuk vind maar ik stoor me er niet echt aan, dat meeluisteren is dan puur omdat ik het gewoon hoor wat ze zeggen.

 nou is een telefoon gesprek met een collega zeker niet spannend nee, maar zo had ik laats een buurvrouw die het over vrouwen drama had met een vriend of vriendin, dan vind ik soms wel grappig wat ik hoor😅, het is niet zo dat ik express meeluister, maar zoals ik zei ben ik zelf meestal ook bezig in mijn tuin of heb ook een muziek aan dus misschien zit daar het verschil in inderdaad.

Leanne

Leanne

07-06-2021 om 11:40 Topicstarter

Ik heb de gemeente gebeld over de container. De regels zijn hier dat je de container overal op openbare parkeerplekken kan laten neerzetten (niet-vergunningsplichtig) en ook mag laten staan zolang er werkzaamheden zijn. Of dat nou pal bij een ander voor de deur is of niet, dat maakt niet uit. En het is ook: wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Dus als je zelf ook iets aan je huis moet laten doen, of je moet verhuizen, dan heb je pech. Inmiddels is er van een paar huizen verderop nog een container naast gezet. En dan zó dat er geen auto tussen de twee containers in kan staan. Dat mag dus allemaal gewoon, met 0 overleg.

Leanne schreef op 07-06-2021 om 11:40:

 En dan zó dat er geen auto tussen de twee containers in kan staan. Dat mag dus allemaal gewoon, met 0 overleg.

Je wil er ook helemaal niet tussen staan. Het is niet dat elk deel dat de container in gaat er voorzichtig ingelegd wordt. Dat is gewoon gooien en op naar de volgende lading. Alleen aan de randen ga je stapelen zodat er nog net wat meer in kan. 

Nu moet ik ook toegeven dat er bij ons wel vakken staan maar dat als er 3 grote vakken zijn we er meestal met 4 kleinere auto's staan. Die vakken zijn een indicatie voor bezoek en toeristen zeggen wij heel vaak, de bewoners kijken gewoon hoe groot het gaatje is en proppen 'm er dan tussen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.