Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Nicknames hoe kom je eraan?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

03-03-2010 om 16:24

Mijn nick?

Zal ik zeggen dat het geen nick is, maar mijn echte naam? Zal ik zeggen dat ik de naam heb gekozen die lijkt op die van de ex-vrouw van een ex-lover? Zal ik zeggen dat het een verbastering is van mijn favoriete frisdrank? Zal ik zeggen dat het mij werd ingefluisterd door mijn man? Of zal ik gewoon toegeven dat ik het verzonnen heb?
Nee. ik zeg maar niks. Nou, vooruit: soms draag ik de nick Sancy OOQ1, en dat heb ik verdiend. Met bloed, zweet en tranen

Nick

Mijn nick is een koosnaampje dat mijn buurmeisje/ex schoonzusje/vriendin voor me bedacht heeft.

Tot op de dag van vandaag noemt ze me nog nikus!

Rafelkap

Rafelkap

03-03-2010 om 17:29

Rafelkap

Eerder was ik Zazie (naar het meisje in het boek: Zazie dans le métro van Queneau), maar later Rafelkap. Naar een sprookje dat mij aanspraakt. http://www.beleven.org/verhaal/rafelkap
Ik loop trouwens niet in gerafelde kleren rond, maar zit niet 'strak in het pak', en zit mijn haar niet altijd netjes, ik kleed mij nl. altijd heel snel aan.

Jofeka

Ach, ik ben meer van de cijfers dan van de letters zullen we maar zeggen

Joh, met al die HIBjes van tegenwoordig is het ook al best knap dat je onthoudt hoeveel kinderen je zelf hebt. Dan onthoud ik jouw kindernamen wel

En ja hoor! Biene heeft het geraden: Lohengrin

Biene M.

Biene M.

03-03-2010 om 18:13

Silone

Ha! Ik dacht al dat dat hem was

Massi Nissa

Massi Nissa

03-03-2010 om 19:41

Cato de oudere

Waar komt die brem precies in het verhaal voor? Heeft dat met het zoutbad te maken waarin Carthago verdelgd zou zijn? Ik vond trouwens een prachtige vertaling van 'Carthago delenda': "... woorden waarmede Cato de oudere elke redevoering in den Romeinschen Senaat besloot. Nu beteekenen zij: "Wat onze grootheid in den weg staat, moet ten koste van alles uit den weg geruimd."" Deed me sterk aan de huidige verkiezingen denken .
Groetjes
Massi

Asa Torell

Asa Torell

03-03-2010 om 20:53

Lievelingsboekenserie

die ik inmiddels zeker 15 x gelezen heb, daar komt Asa Torell in voor. De andere vrouwen die er prominent in voorkomen heten Gun (vond ik minder) en Rhea, en met die laatste naam bleek er zowaar al iemand in het archief te zitten. Mijn bruine haar en ogen kloppen ook beter bij die Asa trouwens, en inmiddels vind ik ook bij het herlezen dat ze steeds meer op mij lijkt .

Cato de Oudere

Cato de Oudere

03-03-2010 om 21:15

Massi

Die brem komt in het verhaal niet voor, maar was slechts de verwijzing naar mijn reguliere nick
Mooi hè, die vertaling. Eigenlijk dacht ik alleen aan een citaat uit Asterix toen ik het opschreef, maar bij nagooglen kom je weer prachtige dingen tegen.

Polly Shearman

Polly Shearman

03-03-2010 om 21:40

Nu wil ik het weten asa

Hoe heet die serie?????
ik wil het weten!

en polly? dat is niet mijn nick... dat BEN ik gewoon

Massi Nissa

Massi Nissa

03-03-2010 om 21:43

Klein opmerkinkje (ot)

Ik mis Tirza. Waar is ze?
Groetjes
Massi

krin

krin

03-03-2010 om 22:04

Den skrattande polisen?

Dat komt eruit als ik Asa google. De lachende politieman van Sjöwall & Wahlöö. Uit 1968. Toch maar eens aan geloven, dan.

Ik mis ook iemand

Ik mis Pandia.
En mijn nick is een vergezochte verbastering van mijn naam.

margje van dijk

margje van dijk

03-03-2010 om 22:45

Jujube (o.t.)

Haha, ik heb inderdaad in Dokkum op school gezeten (da's de enige VWO-school in de wijde omtrek als je het over Noord-Friesland hebt inderdaad). Maar ik kan me niet herinneren dat daar een leraar Van Dijk rondliep (let wel: ik ben 42, en al van school sinds 1986). Nee, toen ik ging studeren in Groningen had ik les van hem tijdens mijn propedeuse.

Maar hoezo, heb je kennis aan iemand met drie zonen die daar les geeft?

Margje

jeltje

jeltje

03-03-2010 om 23:24

Nieuwe nick

ik erger me al vanaf het begin aan mijn eigen nick (namelijk mammalies) die ik gewoon haastig heb gekozen toen ik toevallig op dit forum terechtkwam toen ik midden in de nacht, 35 weken zwanger, naakt, in november, aan het googelen was naar hoe ik nou toch af kon komen van die afschuwelijke zwangerschapsjeuk (vandaar ook dat naakte, dat hielp tegen de jeuk). Ik werd toen de volgende dag opgenomen in het ziekenhuis, bleek een kwaal aan mijn lever te hebben die die jeuk veroorzaakte, kindje is snel gehaald, en pas weken later dacht ik 'goh, dat was wel een leuk forum'. Nou ja. Niet tevreden over de nick dus, mammalies, alsof het moederschap mijn identiteit is, inspiratieloos en humorloos.

Vanaf vanavond dus anders, en wel geinspireerd door Jeltje van Nieuwenhoven, die gelukkig nog net groter blijft dan die hele nare Fritsma van de PVV, en daar net ook op geweldige wijze commentaar op geeft. Die nick ga ik nu eens een tijdje met trots dragen!

Jujube

Jujube

03-03-2010 om 23:49

Hmmja

Tsja, hij werkte destijds wel in Dokkum op de middelbare school. Het waren vakantievrienden van ons (ontmoet in Oostenrijk). Hij had een tweeling van mijn leeftijd (en de jouwe, ik ben even oud als jij) en nog een zoon van een paar jaar ouder. Ik heb er weleens gelogeerd (ik was een jaar of 13 denk ik) en ging met de tweeling naar een soort disco in Dokkum (meer een kroeg met dansvloer).
Maar het is dus niet de van Dijk die jij wel zag zitten

Bellefleur!

Wat leuk, ik zie je zo voor me, inclusief lange vlechten.
Overigens noemt volgens mij Abraracourix zijn vrouw geen zwijntje, maar was het andersom. Dus als je nog een passend koosnaampje zoekt voor jouw stamhoofd...
n@nny

Tirza G.

Tirza G.

04-03-2010 om 15:51

Massi nissa

Ik werd ingeseind. Dank voor het missen. Ik ben druk met, boos op en verdrietig van het leven in het algemeen en dat van mijn dochter in het bijzonder. Geen ruimte voor OOL, maar ik mis jullie wel.

Back to reality

Tirza

margje van dijk

margje van dijk

04-03-2010 om 16:37

Jeetje tirza

Klinkt heftig.

Veel sterkte met alles wat zo tegen zit!

Margje

He bah

Dat klinkt heel naar, Tirza, veel sterkte, zeker ook voor je dochter!

Massi Nissa

Massi Nissa

04-03-2010 om 16:58

Tirza

Hartstikke bedankt dat je even reageert. Ik schrik er wel van en wens jou en je dochter vanaf hier in cyberspace enorm veel sterkte en geluk.
Groetjes
Massi

Biene M.

Biene M.

04-03-2010 om 19:33

Tirza

Wat een zorg spreekt er uit je berichtje. Veel sterkte.

reina

reina

04-03-2010 om 20:12

Tirza

Klinkt niet leuk.... sterkte meid!

Lys Lionne

Lys Lionne

04-03-2010 om 20:19

Anagram

Tja, mijn nick is een anagram van mijn voornaam en mijn liefste bezigheid )

Asa Torell

Asa Torell

04-03-2010 om 20:59

Polly

Hm, goeie vraag hoe de serie heet! Het zijn 10 detectives van het zweedse echtpaar Sjowall en Wahloo (sorry, ik ben ben te lui voor de puntjes). Met als hoofdpersoon Martin Beck, chef van de rijksmoordbrigade. Het speelt allemaal in de jaren 60 en 70.
Maar ja, hoewel ik ze net weer herlezen heb, heb ik geeneens een citaat paraat zoals Lidwientje! Schaam! Behalve dan het ongeveer 10 x per boek terugkomende 'Martin Beck voelde zich niet goed'. (altijd na het drinken van vieze koffie).

Asa Torell

Asa Torell

04-03-2010 om 21:01

Tirza

dat klinkt echt ontzettend niet goed. Sterkte!

Cavia

Mijn nick is de naam van een van mijn cavia's die trouwens al een jaar of 5 dood is. De eerste cavia heette Harrie en daarna kregen ze allemaal biernamen: Amber, Duvel, Chouffe, Triple en inmiddels hebben we al jaren Wieckse. Die laatse is trouwens niet wit maar zwart!

En mijn naam

als klein meisje riep ik altijd:als ik ooit een dochter krijg,heet ze susanne,ik heb inmiddels een zoon en drie dochters en ik heb de naam nooit gebruikt.vandaar dat ik er mijn nick van heb gemaakt.
in 1999 kwam ik voor het eerst online en overal waar ik kom/kwam heet ik Sus-anne ( vaak is de naam susanne al in gebruik,vandaar dat streepje)

Emmawee

Emmawee

04-03-2010 om 23:47

Ha triple

Naast Stoffer en Blik (onze toekomstige Main Coone en Siamees), hadden wij nog een andere naam voor een toekomstige kat in gedachten, nl: "Rochefort" naar het bier waarmee wij ons verdriet over het laten inslapen van Olivier (onze 19-jarige kater) hebben weggedronken.

Mijn nick heeft trouwens te maken met mijn initialen.

Groeten, Maw.

Amarins

Amarins

05-03-2010 om 12:58

Tirza

... en dochter. Sterkte met alle zorgen die jullie hebben.

Hrm

dan had ik mn nick wel heel saai gekozen )
gewoon mama van Tim!
Complimenten over hoe jullie zo creatief een gave nick bedacht hebben hoor!!! Ik ga me eens beraden nu....
liefs, timsmama

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.