Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

P

P

23-12-2011 om 18:09

Ov chipkaart

Grrrr.... was ik eindelijk overtuigd van het voordeel van een ov chipkaart voor oudste: hij kan dan bij echt slecht weer met de bus en het is goedkoper dan dat ik hem breng dus online zo'n ding aangevraagd. Gut wat leek het allemaal simpel te gaan: ik heb een kaart aangevraagd waar het mogelijk is om elke keer dat het bedrag op de kaart onder het tientje komt hij automatisch gaat opladen. Ik was nog vergeten om het op zijn rekeningnummer te zetten maar dat kan ik vast wel weer veranderen.

Nu moest er alleen iets gedaan worden bij een oplaadpunt... dat vertrouwde ik even niet... waar kan dat? Gelukkig stond dat op de site en er waren zo 3 punten binnen 3 km dus prima geregeld. Vandaag waren we bij zo'n punt en jahoor: dat kan ik wel vergeten! Potdorie! De mevr van die balie (zo'n geel ding) zei nog dat zij ook niet snapt dat dat op de site staat maar ik moet echt naar Schiphol of Leiden!

Nu blijkt dus dat als ik het niet meteen had aangevraagd met de pas ik het later had kunnen aanvragen en dat het dan wel via een punt in de buurt kon? Wat een idiotie? Je denkt dat je de eenvoudigste optie kiest maar het is de meest ingewikkelde?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

23-12-2011 om 18:40

Ook ergernis

Hier ook ergernis. Kwam er te laat achter dat als je er ook met de trein mee wilt, je weer iets aparts moet aanvragen. Dat wist ik niet en ik ben niet eens bejaard. Nu werkt dat kreng hopelijk wel. Oplaatpuntautomaten doen het soms niet.

Puck

Puck

23-12-2011 om 21:08

O? rafelkap?

Wat moet je speciaal voor de trein doen? Het enige dat ik me kan voorstellen is dat je voldoende reissaldo (20 euro??) moet hebben. En verder vind ik de chipkaart ook een waardeloos ding. Ik kreeg als actie een daluren"kaart" erbij, maar op een of andere manier heb ik met het opladen gewoon een 2e daluren"kaart" erbij kunnen opladen. En wel afgeschreven dus.
Vanwege al die ellende kies ik er juist niet voor om automatisch op te waarderen, dan ben je nog sneller geld kwijt, ik laadt m wel iedere keer handmatig op, kan ik een beetje ook de transacties (vergeten uit te checken bijv). in de gaten houden.

Ov shitkaart

mijn moeder noemt het de OV shitkaart. Zegt al genoeg denk ik...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.