Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Overstappen energieleverancier

Wie van jullie heeft ervaring met het overstappen naar een andere energieleverancier? Wij zitten bij ENECO, maar nu we de prijzen hebben vergeleken (consumentenwebsite, energie-vergelijk.nl) zijn we bij andere maatschappijen veel goedkoper uit. Bijvoorbeeld bij Green Choise (ik had er nog nooit van gehoord, van deze energieleverancier). We zien alleen wat op tegen overstappen. Zitten er geen addertjes onder het gras bijvoorbeeld of komen er opeens allerlei extra bedragen bij? Ik hoor graag van jullie. Ons contract loopt trouwens over twee weken af, dus we zitten nergens aan vast.

Groeten, Xanne

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bibi63

bibi63

22-05-2013 om 13:52

Positieve ervaring

Hoi,

Ook wij zijn ca. 2 jaar geleden overgestapt van Eneco naar Greenchoice. Geen centje pijn! Overstap wordt onderling geregeld door de leveranciers, je hoeft niets anders te doen dan je online in te schrijven (en ik geloof je meterstanden doorgeven). Verder niets. Wij gingen 60,==! per maand minder betalen. Nog wel even huiverig geweest voor de jaarlijkse eindafrekening, maar die waren zo goed als nihil. Geen addertjes, niks. Bij Eneco moesten we, ondanks de 60,== euro duurdere maandelijkse termijnbedragen, jaarlijks rond de 100,== bijbetalen, of soms een klein bedrag terug. Kortom, voor ons een besparing van ruim 700,-- per jaar.
Bibi

xanne

xanne

22-05-2013 om 15:12 Topicstarter

Zo wat een verschil!

Bibi, wat een verschil! Ik ben al een stapje dichter bij de overstap! Want het klinkt allemaal heel eenvoudig dat overstappen.

-janneke-

-janneke-

22-05-2013 om 16:25

Ook greenchoice

Ik ben een paar jaar overgestapt van de Nuon naar Greenchoice (kwam toen als meest voordelig uit de bus op een vergelijkingssite). Het scheelde mij maar liefst 120 euro per maand!!! En geen adders onder het gras, geen rekeningen achteraf, en geen extra rekeningen voor 'transportkosten' enzo (zoals wel bij de Nuon). Dus: overstappen is zeker aan te raden. Hoeft niet persé naar Greenchoice te zijn, je moet op een site (zoals gaslicht.com) kijken wat voor jouw situatie het meest voordelig is.

Ook wij

zitten al een aantal jaar bij Greenchoice. Je merkt er niets van hoor. Wel bel vergelijk ik ieder jaar met andere maatschappijen en dan bel ik Greenchoice op om een lager tarief te krijgen. Tot nu toe gaat dat goed! De keus was een ander of een beter tarief. Het scheelt toch weer 20 euro per maand!

amk

amk

22-05-2013 om 17:54

Niet zo veel

ik moet het vooral hebben van de overstapbonus want mijn verbruik is nogal laag (voorschot bedrag gas+electra €90 en dan krijg ik terug, al jaren) maar ook dan is het rendabel. Je moet wel goed op je contractdata letten anders moet je boetes betalen.

xanne

xanne

22-05-2013 om 23:41 Topicstarter

Klinkt goed

Nou, wij zijn eruit. We stappen over naar Green choise. Past het beste bij ons volgens de sites en scheelt 400 euro per jaar (wij betalen vanaf deze maand 40 euro meer bij ENECO, komt op 260 per maand). Maandbedrag is dus behoorlijk opgeschroefd. En wat hier van jullie hoor is Green choise ook een goede keuze.

May

May

24-05-2013 om 11:46

Wat ik niet snap

Als je overstapt naar Green Choice waarom is het dan in een keer groen, je houdt toch dezelfde stroom? Ben ik nou zo blond?

krin

krin

24-05-2013 om 12:03

May

Greenchoice levert de groene stroom aan het gewone net. Je krijgt dus niet opeens andere stroom binnen, zoals je al opmerkte. Maar voor elke nieuwe klant stijgt het aandeel aan groen opgewekte stroom die aan het net wordt aangeleverd, en wordt het geheel dus groener.
http://www.greenchoice.nl/thuis/groene-energie/groene-stroom/garantie-van-oorsprong

Mamvantwee

Mamvantwee

24-05-2013 om 14:33

Geldt ook voor eneco

Trouwens. Dus voor groene stroom alleen hoef je niet over te stappen.
Ik ga trouwens als enecoklant ook weer eens tarieven vergelijken.

groet, Mamvantwee

Monique D*

Monique D*

24-05-2013 om 15:26

Ook ik denk om over te stappen..

..van Nuon naar Greenchoice.
Wanneer is dat de beste tijd om te doen? Ze zijn nu met de jaarrekening bezig en ik heb opnieuw de tarieven "vastgezet" voor een jaar.

amk

amk

24-05-2013 om 15:42

Monique

als je de tarieven vast gezet heb voor een jaar ben je net een nieuw contract aangegaan. Vraag per mail wanneer dat contract afloopt en pas dan kun je weer opzeggen zonder boetes.

Monique D*

Monique D*

24-05-2013 om 16:04

Volgend jaar

Contract loopt pas volgend jaar af.
Dat betekent dus dat ik het hele jaar aan Nuon "vastzit"?

amk

amk

24-05-2013 om 21:04

dat klopt, of je moet bereid zijn de overstapboete te betalen.

Arawen

Arawen

25-05-2013 om 21:54

Collectief aanbod via eigen huis

Wij kregen een brief van vereniging Eigen Huis, of we mee wilden doen met een collectief aanbod van energieleveranciers. We zijn geen lid van de vereniging, maar dat was geen probleem. We konden desondanks inschrijven en meedoen. Hoe meer inschrijvingen, hoe beter immers het aanbod van de leveranciers. Geheel vrijblijvend, alleen als we er op in zouden gaan, moeten we lid worden van de vereniging. Lidmaatschap kost EUR 25 per jaar. Dus als aanbod aantrekkelijk genoeg is, dan hebben we dat er wel voor over..
Ben benieuwd. We hebben ons ingeschreven en na 9 juni komt het aanbod, toegespitst op de door het door ons opgegeven verbruik. We zitten nu bij Nuon. Misschien wordt het ook wel de hier veelgeprezen Green Choice..

Mamvantwee

Mamvantwee

26-05-2013 om 19:12

Ik doe al een paar jaar mee met veh

De goedkoopste aanbieder op die energieveilingen is elke keer de NEM. Ik ben tot nu toe nog niet overgestapt. Ik krijg bij de NEM altijd een ongemakkelijk, onbetrouwbaar gevoel. Heeft ook te maken met hun foute reclames. En ja, pure vooroordelen van mijn kant. Maar voor een paar euro voordeel per jaar stap ik niet over na die partij.

groet, Mamvantwee

xanne

xanne

27-05-2013 om 21:36 Topicstarter

Overgestapt

Vanavond hebben we de grote sprong gewaagd... we zijn overgestapt! Naar Greenchoise. Was een fluitje van een cent. Bedankt voor jullie tips en adviezen. Het gaf ons de duw in de rug.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.