Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Staking schoonmakers

Dit moet ik echt even kwijt.
Op het nieuws vanavond. Eén van de grote steden, volgens mij Utrecht. Een man: 'Ja, die troep die daar nu ligt lag dus bij mij in de vensterbank', Met zo'n zelfgenoegdzaam grijnsje. BAH. Dat de schoonmakers staken wel of niet goed daar heb ik het niet over. Maar dat men niet zelf het fatsoen heeft om dan maar een handje mee te helpen, WELNEE, gooi het lekker een meter verderop neer, daar walg ik van. Waar gaat het heen met onze maatschappij...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
hvsteentje

hvsteentje

01-05-2010 om 22:27 Topicstarter

Oeps\

of zelfgenoegzaam
nou ja het lijkt me duidelijk wat ik bedoel...

Vic

Vic

01-05-2010 om 22:33

Ik snap dat al nooit

Ik kan het al niet over mijn hart verkrijgen om een kauwgompapiertje op straat te gooien, en verbaas me altijd als ik iemand achteloos een blikje op de grond te gooien ofzo. Aan de andere kant voel ik me dan ook weer niet geroepen om dat op te pakken en mee te nemen naar de eerste vuilnisbak, dus wellicht ben ik net zo schuldig...

tonny

tonny

01-05-2010 om 23:01

Snap het ook niet...

Hier is jaarlijks een wielerevenement en ook dan ligt na afloop de straat vol plastic glazen. Waarom in vredesnaam, dat doen die mensen thuis ook niet?

Van de week heb ik een preek afgestoken (ik was alleen, mijn dochter zou zich kapot hebben geschaamd tegen drie puberfietsers die voor mij op een prachtig landelijk weggetje met schitterende bloesembomen drie blikjes op de straat en in de berm smeten. Ik heb ze in mijn fietstas gedaan en thuis weggegooid en dat heb ik ze ook gemeld. Ben niet eens achter hen aan geraced of zo, ze zagen dat ik de blikjes opraapte en fietsten kalmpjes verder.
Zo'n preek helpt wellicht niks, maar bij een beetje rotzooi komt altijd meer rotzooi.

Jaymza

Jaymza

02-05-2010 om 00:23

Tuin

Er loopt een fietspad langs de zijkant van mijn huis en men werpt dus blikjes, lege flessen, chipszakken en mcdonalds afval in mijn haag.
Schijnt heel normaal te zijn.

Jaymza

Kaaskopje

Kaaskopje

02-05-2010 om 02:56

Onze tuin

ligt binnen een mum van tijd vol met koekverpakkingen, lege pakjes, andere spulletjes van kinderen die naast ons huis naar school gaan. Het lijkt wel of ze het zo over het hek kieperen. Gooi daar maar neer. Bij een feest als gister ontstaat er meutegedrag. Als zij alles op straat gooien kan dat van mij er ook nog wel bij. Ik snap dat niet.

hvsteentje

hvsteentje

02-05-2010 om 11:39 Topicstarter

Preek

Dat herken ik! Ik zou het misschien ook hebben meegenomen. Het doet me goed deze reacties... Ik snap overigens wel dat het bij evenementen vaak anders gaat, 'er ligt toch al troep', maar de man waar ik het over had was eigenaar van winkel of restaurant o.i.d. En zelfs dan niet even wat blikjes opruimen? Nee, eigen straatje schoon maar niet door op te ruimen, dat is ondenkbaar...
Ik ben blij dat ik zo ben opgevoed dat je geen troep -inderdaad zelfs geen kauwgompapiertje- op straat gooit.

Evenement = troep

Evenementen geven nou eenmaal troep. Ik kan er helemaal niet tegen om m'n afval zo op de grond te gooien, ook niet als het al een troep is, maar probeer maar eens een prullenbak te vinden op een dag als Koninginnedag! Als je al iets vindt dan is hij overvol en overstroomd met een hele berg afval er omheen. Ik heb me dan ook enorm geërgerd aan de oproep dat iedereen z'n eigen troep op moest ruimen; prima, wil ik best, maar zet dan wel voldoende vuilcontainers neer!

Hier

Ik vind dat ze bij evenementen moeten zorgen dat er genoeg afvalvontainers staan, dat ten eerste!
Maar ik zou ook op een evenement als ik geen prullenbak kon vinden, mijn afval zelf meenemen, klinkt stom maar ik gooi het gewoon niet neer. Dat 'gaat' gewoon bij mij niet, het wil niet uit mijn handen. Is echt zo, het voelt zooo enorm stom om het maar gewoon te laten vallen! Ik kan het dan ook echt niet begrijpen dat mensen dat wel doen.
Ben blij dat mijn zoon het ook stom vindt dat mensen dingen op straat gooien. Het is bij hem alleen idd zo dat het dan allemaal met ons mee naar huis moet, blikjes, pakjes drinken, enz. Dat kan niet altijd, maar als ik een zakje bij me heb of we zijn lopend en bijna thuis, of in de winkelstraat vlakbij prullenbakken, dan kan het wel.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-05-2010 om 15:21

Niet neergooien

Ik weet niet zeker of ik zo netjes ben dat ik mijn eigen vuil mee naar huis neem, maar ik zou wel naar een plek zoeken waar je het mag verwachten. Als een vuilnisbak is overstroomd zou ik het bij die overstroming leggen en niet midden op de winkelstraat of op het gras. Verder ben ik er tamelijk akelig mee. Je gooit gewoon je troep niet op straat.

Femke:-)

Femke:-)

02-05-2010 om 17:38

Heb ik ook gezien

Die man had een zaak (kweet niet wat voor zaak) en vertelde doodleuk dat die troep (hoopje in een hoekje rotzooi) eerst op zijn vensterbank stond. Heel verbaasd was hij...

Mijn mond viel ook open...had het in een zak gedaan en het was weg...nee, hij gooit het doodleuk bij een ander op de stoep!

Onvoorstelbaar.

Wij wonen naast een parkje met speeltoestellen. Altijd druk met mensen en kinderen (en honden!). Er staan zelfs 3 vuilnisbakken. En nog voelt mijn vader (die woont ook aangrenzend aan het parkje) zich geroepen om elke week even met een prikker en vuilniszak het parkje schoon te houden. Er zijn zelf mensnen die hem uitlachen!! Toppunt! Maar het weerhoudt hem niet om verder te gaan, want rotzooi trekt rotzooi aan. Er liggen zelfs wel eens kapotte bierflesjes...je wilt toch niet dat je kleine kindje daar in trapt!

Onvoorstelbaar is het gewoon.

tonny

tonny

02-05-2010 om 18:02

Superopa!

Hij heeft groot gelijk!

Mijn vader had altijd een veger en blik in de fietstas van zijn Solex. Als hij op zijn weg glasscherven tegenkwam, veegde hij die op en gooide ze flink ver in de berm.

Wat mezelf betreft - een klokhuis keil ik gerust de natuur in, maar papier/blik/flesjes nooit.

reina

reina

03-05-2010 om 10:53

Straatveger

Ik kan dat echt niet over m'n hart verkrijgen, ik sjouw m'n rotzooi mee tot het ergens weggegooid kan worden. Ik vind de mentaliteit "je weet dat het een dag later toch wel weer weg is" zo fout! Ik snap ook niet dat sommige mensen de spullen die ze niet op de vrijmarkt verkopen zomaar achterlaten. Gelukkig wordt hier in ons 'dorp' de meeste troep gewoon weer meegenomen of weggegooid, er bleef nauwelijks iets achter.

Brianna F

Brianna F

03-05-2010 om 14:19

Straatveger

Totaal verkeerde nick voor dat asociale gedrag van jou. Door mensen zoals jou is het zo'n zooi op straat

jes

jes

03-05-2010 om 21:42

Ik was

in utrecht en heb me ook verbaasd over feit dat mensen zoveel troep laten liggen. vrijmarkt was al donderdag begonnen. ik was er vrijdagochtend. en echt een zooi. ik heb me plaatsvervangend geschaamd voor de mensen die het achtergelaten hebben. vol ongeloof heb ik ernaar gekeken.

ik kan het ook niet, zomaar iets op straat gooien. dan zou ik mij schamen. top van de vader van ... (weet zo niet meer) dat hij troep in park opruimd. pluim ervoor!!

Kiki

Kiki

03-05-2010 om 23:21

Ik vind het ook vreselijk

Laatst waren we in de speeltuin en wat een zooi licht daar.
Lege pakjes drinken, sigarettenpeuken.

Mijn zoontje wil dan alles in de 'pjullebak gooie' maar dan kan hij bezig blijven.
Toch treurig dat een peuter van twee meer doet dan sommige ouders bij de speeltuin.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.