Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Vic

Vic

30-09-2011 om 11:38

Stoppen met roken: wat levert het je op?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pluk53

Pluk53

17-11-2011 om 09:16

Roken kost kapitalen

had gisteren een kennis op bezoek. Die vertelde dat haar partner anderhalf pakje per dag rookt. Dat kost hem/hen dus 10 euro/dag, 300 euro/maand!!!
Geld gaat letterlijk in rook op. Maar ja, het is wel goed voor de economie ;( . Als "iedereen" zou stoppen met roken gaat dat de staat miljarden kosten: mensen leven langer (meer aow/pensioen-kosten), en geen accijns-inkomsten.

Laurien Witteman

Laurien Witteman

18-11-2011 om 15:05

En wat mijn vriend zei toen hij was gestopt

Dat er volgens hem af en toe in je leven een moment is dat je gemakkelijker kunt stoppen dan op andere momenten.
Een paar maanden voordat we zouden gaan samenwonen is hij gestopt. De eerste keer had hij toch nog een pakje sjek in de auto en kon hij het niet volhouden. Twee weken later besloot hij opnieuw te stoppen (hij kwam toen het weekend bij mij) en ik merkte opeens dat hij niets opstak. Geweldig vond ik dat!
Maar hij heeft ook verteld dat hij jaren daarvoor ook wel wilde stoppen maar dat hem dat toen absoluut niet lukte. Misschien moet je er echt 'klaar' voor zijn of zo.
Ik heb het hem net nog even gevraagd: hij heeft nu, ongeveer 7 jaar na dato, alleen nog behoefte aan roken bij begrafenissen. Dus het slijt wel...
Vic, heel veel succes. Het idee dat IK bv nooit van mijn leven een dropje meer zou mogen eten zou mij ook wel beangstigen. Maar stel dat dat een manier was om zoveel voordelen te verkrijgen qua gezondheid e.d. dan zou ik dat wel doen. Er blijft gelukkig nog zoveel prettigs over...

Vonda

En laurien...

Ontzettend grappige video, ik heb hardop zitten lachen!
Vonda

Goed van je!

Wat goed dat je wilt gaan stoppen met roken!!!

Ik vond het lastig om te stoppen (is nu 8 jaar geleden) en heeeeel af en toe mis ik het nog wel eens (bij bijzondere gelegenheden) maar nooit zo erg als hoe ik last had van het onderhouden vd verslaving (altijd maar weer buiten moeten staan roken, zoeken naar momenten om te roken, alleen balen van een vergadering die uitloopt omdat de behoefte aan het roken weer naar boven komt, etc etc etc). Ik denk niet dat ik ooit nog ga roken. Naast de kosten die je al noemde heeft het mij het volgende opgeleverd:

RUST
Conditie (ik loop nu 3x per week 30 min tot 5 kwartier hard)
Uitzicht op een beter, gezonder leven
Geen stinkende kleding/ haar meer (zelf ruik je dit pas als je gestopt bent met roken)
Eten smaakt veel beter
Gezonder voor mijn omgeving

Ik wens je echt heel veel kracht toe. Makkelijk is het niet MAAR het meeste afkicken zit tussen je oren. Dag sigaret, hallo beter leven. Ga ervoor!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.