Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

nolly

nolly

29-07-2013 om 14:51

Tiener meiden kamer

Tienerdochter wil graag een "andere" kamer.
Haar idee is om iets van een wilde dieren kamer te maken.
Moet natuurlijk niet te kinderachtig worden.

Zelf heeft ze wel al iets van ideetjes als een "dierenvel" op de grond en iets van een lap met dierenprint over haar slaapbankje.

Maar verder.....

Wie heeft leuke ideetjes, links, adresjes (en dan ook nog het liefst voor beetje leuke prijsjes...)

Haar meubels zijn wit en die worden ook niet vervangen want zijn nog vrij nieuw.

alvast bedankt voor het meedenken

mix

mix

29-07-2013 om 15:50

Verven!

--Beschilder een (al) wit tafeltje met zwarte grillige strepen en je hebt een zebraprint Voor mijn dochter had ik toen zo'n rond tafeltje die vroeger zo hip waren (met kleedje erover) van spaanplaat en dat dekte perfect.

--een leuke poster aan de muur en de lijst beschilderen in junglekleuren. Je kunt gewoon aan de slag met (bovenstaand tafeltje ook) acrylverf die je bij action heel goedkoop kunt aanschaffen. Het hoeft immers toch niet buiten te staan. Wil je het glanzend dan koop je (ook bij action) een goedkope sprayvernis.

-- spiegeltjes aan de muur, bv die vierkante spiegeltegeltjes, plak je met een lijmpistool bv mini pluche wilde diertje(s) op een hoekje.

Zelf laten doen

Ik ga er van uit dat je het over een a.s. brugklasser of ouder hebt. Mijn tip is: laat kind het zelf regelen, help hooguit met de financiering en alleen waar nodig met de praktische uitvoering.

Plan van aanpak:
- Alles (speelgoed, decoraties, frutsels, kleinmeubels) wat dochter niet meer in haar kamer wil uit de kamer halen.(kan ze zelf doen)
- Laat dochter een lijst maken met wat er in de kamer moet blijven staan aan meubels (bed, buro, kast) en wat ze daar nog bij zou willen hebben (bankje, stoel, passpiegel, chaise longue)
- Nadenken over mogelijke ander indelingsopties. Plattegrondje tekenen en nameten voor je gaat sjouwen. Eventueel extra meubels zoeken.(samen doen)
- Kleuren kiezen. Misschien een muur voorzien van een ander verfje of behangetje of een nieuw gordijn.
- Accessoires kiezen (nieuwe lamp, dekbedovertrek, kussentjes, muurdecoraties etc.) Dit soort dingen zijn ook heel geschikt als kado voor sinterklaas, verjaardag, rapport etc. Of met haar zakgeld langs de Xenos/IKEA.

Steek er zelf vooral niet te veel geld (en moeite) in, want volgende zomervakantie krijg je mogelijk weer zo'n exercitie. Dus probeer de basis neutraal te houden, dan kan ze met een potje muurverf, een nieuw dekbedovertrek & wat kussentjes een nieuwe look creëren.

Merel

Merel

29-07-2013 om 16:15

Inderdaad

Net als Wiske zou ik je tiener zoveel mogelijk zelf laten doen. Meubels ging je al niet verven en ik zou de muur desnoods in een effen bijpassende kleur doen. (zodat als ze weer wat anders zou willen de muur misschien niet weer een nieuw kleurtje hoeft) De jungle stijl zou ik vooral in de accessoires gaan zoeken.

Camouflagenet?

geeft zo'n camouflage net misschien een goede sfeer als je die aan het plafond ophangt? je weet wel zo'n net met van die groene dingen er in. als je op marktplaats zoekt kun je ze redelijk goedkoop krijgen.

er zijn echt super mooie behang dessins te krijgen ook in junglestijl en niet kinderachtig. misschien voor jouw dochter een hout/boom behang? volgens mij kun je dat ook al bij de praxis/gamma krijgen.

Of op de site kleurmijninterieur fotobehang Elephant of Lion, wel aan de prijs maar het lijkt me ontzettend mooi en tegelijkertijd stoer!!!! combineren met een rustige kleur muur, en dan heb je niet veel accessoires meer nodig. Op die site kun je ongelofelijk veel ideeën op doen voor behang/fotobehang etc.

Mijn dochters hebben ook witte meubels, daarbij een witte vloer. Oudste (11) heeft afgelopen jaar zelf een leuk behang uitgezocht (verticale strepen in diverse primaire kleuren) voor een gedeelte van de kamer. de rest is knalrood geverfd - mooi met witte meubels- , wat een van de kleuren in het behang is. Verven en behangen vind ik juist eenvoudig om een verandering door te voeren, is toch zo gedaan?

Jongste (9) heeft op genoemde site een mooie behangposter (2m*1.50m) gekocht. Haar kamer hebben we in een bijpassende kleur geverfd zodat het behang/poster mooi uitkomt. Witte meubels er bij en het staat al erg leuk.

nolly

nolly

30-07-2013 om 21:08

Zelf doen

m'n dochter vind het juist heel erg leuk om zelf te doen. Vorige keer heeft ze ook geholpen met de muren schilderen.

Maar nu gaat het eigenlijk vooral om ideeen. Ze heeft zelf ook al op google gezocht en ik ook. Maar we kunnen niet veel ideetjes vinden.
Dus hoopte ik dat anderen misschien beter kunnen googlen of toevallig wat ideetjes hebben.

Dat fotobehang is prachtig! maar helaas veel te duur.
Onze zoon heeft vroeger een "onderwater"kamer gehad. Dat waren allemaal vissen, wrak, anker, plantjes etc etc wat je zelf op je (blauw geschilderde) muur kon plakken zoals jij het wilde. Was overigens ook aardig aan de prijs, maar toen hadden we nog geen last van de crisis

Dierenprints bij bonprix

Misschien is hier iets voor jullie bij:
http://www.bonprix.nl/categorie/wonen-highlights-animal-prints/

nolly

nolly

05-08-2013 om 14:03

Bedankt

Merel en Mieke!
Dit soort links bedoelde ik precies
Zal ze aan m'n dochter doorzenden, kan ze lekker kijken wat ze er leuk van vind en wat we ermee kunnen gaan doen.

Super!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.