Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Treinreizen

hallo allemaal,

Ik weet dat er op het forum een paar zeer ervaren treinreizigers rond'lopen' en ik wil graag jullie hulp inroepen!

Wij hebben via de Vakantiebank een vakantie toegewezen gekregen (hartstikke leuk, natuurlijk), maar nu dreigt het toch in het water te vallen door de kosten van de reis!
Het gaat om 4 dagen Slagharen, te bereizen vanaf Alkmaar (of desnoods Amsterdam) met 2 volwassenen, 1 kind van 7, 2 van 10 en 1 van 14...

Wie heeft er trucjes om de prijs van 12 enkeltjes (360 euro!) te verlagen?

Bedankt!
Jons

Maylise

Maylise

29-06-2013 om 18:14

Railrunner

Misschien is mijn informatie niet meer actueel maar je had (hebt?) altijd van die kaartjes voor kinderen onder de 11 voor 2,50 of zo. Dan zouden je drie jongsten daarmee kunnen. Dat scheelt al heel wat.

Maylise

Maylise

29-06-2013 om 18:16

Bestaat nog

Ik heb even gekeken en die dingen bestaan nog gewoon: 2,50 per kind per dag. Dus dan zou je 6 x 2, 50 kwijt zijn dus 15 euro voor je drie jongsten voor heen en terug. Dat scheelt al heel wat.

En je kan ook misschien investeren in een voordeel kaart. Met 1 voordeelkaart mag de houder 3 medepassagiers meenemen met 40% korting.

Maylise

Maylise

29-06-2013 om 18:22

Prijs

Van Alkmaar naar Hardenberg is zonder korting 22,90.
Met 40% korting 13,70
De goedkoopste kortings kaart 50 euro.
Dan zou je voor heen en terugreis + kaart 132 euro kwijt zijn voor jezelf, je man en oudste.
Zonder korting ben je 137 euro kwijt dus zonder die kaart.
Maakt dus niet zoveel uit als je alleen maar dit uitstapje met de trein maakt. Als jullie vaker met de trein gaan dan is het wel een goede investering. Je hebt hem er met dit uitstapje al uit en dan heb je er nog een jaar profijt van.
Die kaarten worden soms ook wel met extra veel korting aangeboden via de site van de NS dus als ze straks net een actie hebben ben je voordeliger uit.

Maylise

Maylise

29-06-2013 om 18:24

Dat werkt natuurlijk alleen als je tijdens de daluren reist. Anders kan je beter gewoon enkeltjes kopen.
Alsnog ben je gelukkig geen 360 kwijt.
In totaal voor jullie allemaal 152 inclusief de railrunners.

Maylise

Maylise

29-06-2013 om 18:26

Zie hier

http://www.ns.nl/reizigers/producten/abonnementen/dal-voordeel.html

Als je nou ook nog voor 15 euro het kids vrij abonnement erbij neemt dan ben je even voordeling uit als met die railrunners en je drie jongsten reizen de rest van het jaar gratis met jullie mee.

Rafelkap

Rafelkap

29-06-2013 om 19:28

Markplaats

Kijk ook even op marktplaats en zoek onder dagkaart ns. Wie weet kan het dan voor de volwassenen nog iets goedkoper (oa e-ticket van de hema) Misschien is het wat.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

29-06-2013 om 19:41

Kidsvrij

Het Kidsvrij-abonnement staat op naam, dus je kan je kinderen er niet gezamenlijk mee laten reizen. Bovendien heb je voor het Kidsvrij-abonnement al een OV-chipkaart op naam nodig. Heb je die niet, dan komen de aanschafkosten daar nog bij.

Vic

Vic

29-06-2013 om 20:10

Auto

Is er niet iemand die jullie wil brengen en halen, tegen vergoeding van benzinekosten? De trein is gewoon vreselijk duur als je met zoveel personen gaat. Of anders een stuk met de bus doen, dat is vaak veel goedkoper.

jons

jons

29-06-2013 om 20:20 Topicstarter

Bedankt!

Hier komen we al een stuk verder mee! We gaan verder puzzelen, dit kunnen we ons toch niet laten ontnemen!

Bedankt voor het meedenken!

groetjes,
Jons

P

P

29-06-2013 om 20:37

Nog een puzzelstukje

Vanaf 8 juli kun je een tienertoerkaart kopen voor die van 14. Voor 33 euro mag hij binnen een vaste periode van 14 dagen 3x per de trein voor 33 euro. Scheelt ook weer wat.

www.tienertoer.nl

P

P

29-06-2013 om 20:38

Vic

De bus is niet slim als de helft van de groep een railrunner kan gebruiken.

Vic

Vic

29-06-2013 om 22:52

En waarom dan niet? Misschien is de bus in totaal wel goedkoper? Ik heb het niet uitgezocht, maar weet wel dat de trein belachelijk duur is. Overigens zou ik een lift proberen te krijgen van iemand in mijn omgeving. Als mijn buren zouden vragen of ik ze ergens heen wil brengen zou ik dat zeker doen.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-06-2013 om 23:19

Inderdaad marktplaats

Mijn dochter ritselt via die weg ook wel eens een goedkopere treinreis.
En Jons: uit ervaring kan ik zeggen dat je kunt vragen of je een keer gebruik mag maken van het potje 'onvoorzien'. Als het goed is hebben ze daar een potje voor aangelegd. Dit is onvoorzien! Vraag gelijk of je uit dat potje een ov-kortingskaart mag aanschaffen. Daar heb je de rest van het jaar iets aan.

Stenna

Stenna

30-06-2013 om 00:54

Toch auto

Wat een gedoe. Ik zou dus inderdaad gewoon met de auto gaan in zo'n geval, iemand vragen te rijden als je er zelf geen een hebt (en die bijv wel iets betalen, altijd veel goedkoper dan de trein voor zoveel personen. of een aardig kadootje mee terug brengen).

Ook auto (huren)

Voor 150 euro heb je een prima auto voor een paar dagen en kan je gaan en staan waar je wilt. Moet er wel een rijbewijs zijn in het gezin. En anders een bekende vragen en de benzine vergoeden samen met een bos bloemen.

Stenna

Stenna

30-06-2013 om 10:48

Alhoewel

Ik las nog even terug, en het gaat wel om 6 personen. Die krijg je ook niet in een gewone auto. Dan zou het al een mpv oid moeten zijn. Is wat duurder om te huren vermoed ik.

P

P

30-06-2013 om 11:03

Vic

Ik ken weinig mensen met een auto waar nog 6 anderen inclusief bagage inpassen maar je betaalt voor kinderen in verhouding heel veel voor de bus voor zo'n lange rit. Kinderen ie dus voor elke treinrit die 2,50 moeten betalen. Dus als ga je maar 1 station met de trein, je moet het toch betalen. Ik kan mij niet voorstellen dat het op zo'n grote reis goedkoper zou uitpakken. Mijn zoon is ruim 4 euro kwijt heen en terug naar dat dorp ten noorden van ons met de bus.

Vic

Vic

30-06-2013 om 12:25

Hmm ja

Ja, dat had ik ook al gezien, en het huren van zo'n 7-persoonsauto is ook beduidend duurder dan een normale personenauto. En je kunt de kinderen niet alleen met de trein sturen, want van een railrunner mag je alleen gebruik maken als er een volwassene bij is.

Prijsvraagje van maken?

Hoe oud zijn de kinderen? Dan kunnen we kijken wie je het goedkoopste trein/busritje kan samenstellen .....
Maar kinderen 11 jaar en jonger kunnen voor een railrunner van 2.50. Daarnaast kun je ook meermanskaarten bij de NS bestellen kun je een stuk goedkoper reizen als dat je gewoon een kaartje koopt. Hier in Groningen kunnen kinderen van 11 jaar en jonger gratis met de bus mee als je als volwassenene een euro kaartje koopt. Misschien geldt dat op meer provincies?

P

P

01-07-2013 om 07:02

J@ost

De leeftijden staan gewoon in de beginposting hoor
2 volwassenen, 1 kind van 7, 2 van 10 en 1 van 14...

Jons, je hebt mail op je ool-mailaccount

Nou, verder geen tekst, zie daar.
Engeltje

MariaV

MariaV

01-07-2013 om 15:33

Jons, mail me even

[email protected]

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.