Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Scarlet

Scarlet

19-10-2009 om 11:57

Verdwenen reclames


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Melk (uit mijn jeugd)

3 glazen melk per dag,dat doet het!
( met Joris driepinter ,een heel sterk mannetje)

Bastet

Bastet

21-10-2009 om 16:58

Ohja melk

Melk moet,melk doet je goed! Dat was ook een slogan,herinner ik mij.
bastet

Tihama

Tihama

21-10-2009 om 19:32

Wehkamp

"Want winkelen bij Wehkamp, dat doe je lekker thuis.
Goh, die waren hun tijd ver vooruit..."

Wist je dat Wehkamp een van de eerste bedrijven in NL was die actief op het net was en zelfs een interactieve veiling had? Dat was in 1995.

Tihama

Terpi

Terpi

21-10-2009 om 20:20

Die chocomel...

is volgens mij Nesquick. Die hadden ook die reclame met dat achterlijke konijn wat in een koe stond te roeren met dat oplosspul om vervolgens chocomel te melken... "en klaar is Klara!"

Ayanna

Ayanna

21-10-2009 om 22:32

Overheersend draadje dit

Ben dus nergens anders meer mee bezig, ahem.
'Ze smelten de kazen' voor één of andere smeerkaas.
'Op de markt is uw gulden een daalder waard'
En zo heb ik ook een hele rits duitse reclames, die vastgeankerd in mijn geheugen zitten. Tsja, de tijd dat je alleen Nederland 1 en 2 en Duitsland 1 en 2 op tv had.
'Schönes Haar ist dir gegeben, lasst es leben mit Gard. Gibt es Pflege komm und zeig es, lasst es leben und du fühlst dich gut mit Gard'
'Bonduel ist das famose zahrt Gemüse aus der Dose. BON-DU-EL'
'Nichts geht über Behrenmarke, Behrenmarke...lalala' (rest weet ik niet meer)
'Komm doch mit auf den Underberg, komm doch mit auf den Underberg,lalalalala enz en nog wat tekst'
'Meister Propper putzt schön sauber biss mann sich drin spiegeln kann. Meister Propper!!!'

Nasha 1st

Nasha 1st

21-10-2009 om 23:20

What a man, what a man, what a ....

van de cola of up? Zo'n hele batterij dames die naar een half blote man buiten het raam keken?

En Fido Dido, die was wel van de 7-up!

Jaymza

Jaymza

21-10-2009 om 23:21

1 zender

Volgens mij had je alleen de duitse zenders als je dicht bij de grens woonde.
Ik herinner me dat we van 1 naar 2 zenders overgingen, tjee wat een luxe. En de tijd dat er nog geen reclame op tv was. Hoe deden we dat toen eigenlijk met plassen en koffie zetten?

Jaymza

Neeee margje

Dat was: de witte tornado, raast door uw héle huis! (En dat ging dan inderdaad over Ajax geloof ik.) Helaas zitten er bij mij nooit tornado's in die flessen, ik moet het allemaal zelf doen

Berber

De witte motor was inderdaad melk.
Er was in die serie witte motor reclames 1 leuke: dan stond er een soort groenig marsmannetje op die posters met een glas melk in de hand en de slogan: Gnerk, de witte gnotor

Nasha

De Coca Cola Light Break!

Bastet

Bastet

22-10-2009 om 08:04

Mickey

Sommige mensen hebben een witte tornado,die komt een paar uur per week.
Bastet

Héél oud en dement

Ik weet nog wel een paar héél oude reclames, favoriete spel tijden lang in verzorgingshuis geweest....Komen ze:
"Pietje pelle rijd op z'n......(gazelle) en "nooitgedacht en toch gekregen" (schaatsenmerk dat nooitgedacht heet) en de douwe egberts koffie is ook al van zeer ouwe datum (douwe egberts koffie, lékkere koffie) en van de singer: " mijn oma had een singer, mijn moeder had een singer, ik heb een singer en straks wil mijn dochter óók een singernaaimachine"
en er was er ook 1 van ondergoed van 'jansen en tilanus', ook zo'n slogan, maar daar kan ik even niet opkomen.
Overigens is reclames niet meer weten (jeugdsentiment dus) juist een teken dat je nog níet dement aan het worden bent. Mensen die dementeren weten jeugdsentiment heel errug goed!(beter dan voorheen zelfs)
groeten albana

Bellefleur

Bellefleur

22-10-2009 om 09:29

Phoe! wat een opluchting albana

Is die vreselijke Bona-arreslee al voorbijgekomen? Ik kende familie altijd alleen van ruzies, roddels en conflicten. Zag ik die Bona reclame. Dus, zo kan het ook!
Hoe zat het ook al weer met dat brood waar je zo sterk van wordt. Tarvo? En die reclame van Timotei; die mevrouw met die enorme bos glanzend haar in een weitje.
Peek en Cloppenburg: it's good to see you here

Maxime.M

Maxime.M

22-10-2009 om 10:00

Anker ja!

Hoi,

Ja het moet anker zijn, ik had een brommertje (4de hands, model puch, overgespoten dus ik weet het merk niet) maar op het motorblokje stond het woord "anker" + logo. Dus je raadt het al wat ik aldoor te horen kreeg. (voor die tijd wist ik dus niet dat er ook anker motorblokjes voor de brommer bestonden)

Maxime

Bastet

Ja, zoiets lijkt me heerlijk

Koffie

Die van Kanis en Gunnink, met de geweldige kei-cool-gave koffiepadzzzzzzzzzzzz. "Drink nou maar door, Gunnink, anders wordt je koffie cool..."

King corn brood

* dag mam,ik ga bij Japie wonen*
bij Japie wonen??
ja,want daar hebben ze King Corn .

(dat was een broodsoort,deze reclame is uit de tijd dat ik nog een klein? kind was.)
wie kent hem ook nog?

Kaaskopje

Kaaskopje

22-10-2009 om 23:48

Uiteraard

Wij moesten op school in die periode een werkstukje maken over de productie van brood. Natúúrlijk heb ik daar een plaatje van King Corn in geplakt.

Klopt kaaskopje

wij zijn uit hetzelfde *bouwjaar*

Ellen Wouters

Ellen Wouters

25-10-2009 om 00:06

Ook een heel correcte (not)

Je kent het vast wel dat gevoel
van laat nou eens de boel de boel
gewoon een beetje aandacht voor jezelf
wat aandacht voor hoe je je kleedt
voor je figuur, voor wat je eet
daar hoort ook Era bij vanzelf
(...)
want een beetje aandacht voor lijn is een beetje aandacht voor jezelf

En dan een close-up van de taille van een keurig slanke mevrouw in tuttige rok.

Ellen Wouters

Ellen Wouters

25-10-2009 om 00:07

M&m's

't is weekend en je bent weer lekker vrij
M&M's melkschocolade hoort erbij
als je uit gaat waaien, waar je dat ook doet
heel de wereld is gek op M&M's
M&M's maken je weekend helemaal goed!

Ellen Wouters

Ellen Wouters

25-10-2009 om 00:10

Nuts

Jij, je rent je speelt je springt
je praat en slaat en klimt,
doe maar leef maar proef maar
neem een Nu-huts
jij die zoveel geeft en jij die zoveel leeft
een Nuts is geel en rood met hééééle hazelnoot!

Is me vooral bijgebleven omdat-ie opdook in een boekje over seksistische reclame, er hoorde namelijk een filmpje bij van een actieve dame die o.a. trampolinesprong, mét langdurig inzoomen op haar kruis.....

(hmm, wat zou het zeggen dat ik de eerste liedjes die me te binnenschieten van 2 chocoladesnoepdingen én een dieetmargarine zijn...)

Ellen Wouters

Ellen Wouters

25-10-2009 om 00:13

En nog een chocoladeding

Er was toch ook een after eightreclame over dat iedereen op zijn eigen manier die dingen at? De kolonel hapte er heel stoer in, en het charmante nichtje, of dochter, "die wil alles altijd even mooi doen". Nogal vals was die laatste opmerking.
De setting deed denken aan een soort Cluedo-decor.

Wie maakt hem af...

Boe boe, baa baa, aardbei- en .......

Die zit echt nog steeds in mijn hoofd!

Of deze (blijft ook maar hangen):
Onbegrijpelijk, ....., onbegrijpelijk ......, onbegrijpelijk lekker!

Lou

Lou

25-10-2009 om 14:18

Was dit ook bona?

Ik heb een man, een zoon en een hond.
Ze doen soms gek, maar dat is gezond.

Ik zie een lachende blonde dame voor me, buiten, met vrolijke man, zoon en hond. Bona?

Lou

Lou

er beginr mij iets te dagen,was dit niet een wasmiddelreclame?

Ik heb een man, een zoon en een hond.
Ze doen soms gek, maar dat is gezond
rood goed wit goed geel blauw en ........
dit is voor de hoofdwas en dit moet lauw.
maar dat is geen probleem met Dixan mevrouw.

(zoiets was het

Rosta koffie & ananas papaya

Ik lig echt helemaal in een deuk, wat een herkenning allemaal.

Wie kent nog de reclame van Rosta Koffie??? Een HELE mooie man en dan de tekst: "geef mij maar Rosta,koffie die goed pittig is, geef mij maar smaak,smaak die stevig i" etc.. Ik was nog maar een tiener maar wist heel goed dat dit wel een HELE MOOIE man was.

En dan nog iets met een sausje dat een man of vrouw zegt: "jij altijd met je ananas papaya"

hahaha.. leuk hóór

Toe tie plies

wis mengo!
Lekkere tie hè, wis mengo... From Holland!

Tirza G.

Tirza G.

25-10-2009 om 16:35

Jaaaaaaa

Dat zijn de Berini's, volgens mij. Die man (beetje sufl*l) belt vanaf de parkeerplaats naar huis om te vragen wat ze eten. En die vrouw (type kenau) zegt dan: karrrrrbonaadje ananas-papayaaaaa.....op 'z'n prachtig zangerig Rotterdams

Tirza

Ik weet um weer lou

Ik heb een man, een zoon en een hond.

Ze doen soms gek, maar dat is gezond

rood goed wit goed geel blauw en bont

dit is voor de hoofdwas en dit moet lauw.

maar dat is geen probleem met Dixan mevrouw

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.