Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Vlaggetje op de tent...

Dat is nou zoiets waarvan je zegt, lekker belangrijk. Maar ik vraag het me toch echt al jaren af: waarom zetten mensen een klein vlaggetje op hun (voor)tent, een Nederlands of Fries of zelfs EU-vlaggetje? Gewoon voor de leuk, of omdat je hoopt dat land- of streekgenoten je zullen aanspreken in den vreemde of om te laten zien dat je trots bent op waar je vandaan komt, of nog iets anders? Ik heb zelf de neiging nooit gehad en ik ben er gewoon nieuwsgierig naar.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jesse_1

Jesse_1

05-06-2013 om 10:59

Ik zou denken:

Als snel herkenningspunt voor de kinderen.
Maar ik heb zelf de neiging ook nooit gehad, was misschien een aardig idee geweest toen de kinderen klein waren.

Jesse_1

Jesse_1

05-06-2013 om 11:00

Maar eh...

Dat zal wel niet het goede antwoord zijn!

Mamvantwee

Mamvantwee

05-06-2013 om 11:41

Ehh

Nooit gezien eigenlijk? Plaatselijke gewoonte misschien? Of anders uit een soort wij-gevoel, net zoals je (als kind) in het buitenland op zoek gaat naar Nederlandse kentekens. 'Wij horen bij elkaar', zoiets?
Maar nogmaals: ik heb ze nooit bewust gezien, vlaggetjes op de tent.

groet, Mamvantwee

Vera*

Vera*

05-06-2013 om 13:49

Bloemetje

Wij hebben al jaren een bloemetje voor de tent, zo'n molentje dat ronddraait in de wind.
Vorig jaar hebben we er nog een leuke bijgekocht omdat bloemetje nu bijna overleden is.
Vooral kleine kindjes vinden hem erg leuk. Kindje komt eraan om te kijken en daarachter volgt een zich generende ouder

Al jaren

De kinderen vinden het gewoon leuk . Daarnaast vind ik het wel leuk om te zien welke kant de wind komt.... Verder geen achterliggende reden.

Genista

Genista

06-06-2013 om 12:49 Topicstarter

Aha...

Gewoon voor de leuk. Of misschien moet ik het de vlaggendragers zelf dan eens vragen. Want ook met Pinksteren bijvoorbeeld heb ik er weer best veel gezien (waaronder Friese en dus voor het eerst een EU-vlaggetje).

Goh

nog nooit gezien. Ik zelf hou niet zo van vlaggen, enige keer dat ik een vlag heb opgehangen was als protest tegen de bezetting van Tibet door china tijdens de olympische spelen maar toen dachten veel mensen dat dat de chinese vlag was (!!!) omdat ik daar vandaan kwam (ik ben koreaans....) dus die actie bracht meer onduidelijkheid op dan een goed protest

Grappig

Ik baal er juist vaak van dat onze auto met Nederlands kenteken op vakantie naast de tent staat, omdat iedereen dan al van heinde en verre kan zien waar we vandaan komen. Auto ergens anders zetten lijkt een makkelijke oplossing, maar dat ding is juist zo handig om losse rommel of kostbaarheden in op te bergen. Een vlaggetje! Nou, nee niet aan mij besteed.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Wiesje

Wiesje

07-06-2013 om 10:57

Ik heb er één

Een (fries) vlagje op de voortent. Dit gaat terug naar de tijd dat mijn ouders nog op vakantie gingen met de caravan en zo herkenbaar (aanspreekbaar?) waren voor wie dat wilde. Ik kan het mijn moeder niet meer vragen, zij leeft niet meer. Nu ik al jaren met haar caravan op vakantie ga zet ik ter ere van haar het vlagje op de voortent.

Triple(ot)

Ik vind het zo leuk dat wij als Nederlanders in een Britse auto rijden. En op een camping zijn we lekker "anoniem".

Puck

Puck

10-06-2013 om 09:45

Hier ook niet

Hier alleen met koninginnedag een vlag op de voortent voor de rest echt niet. Maar ik wacht wel met smart op de vlag van de camping zelf: dan kan ik eindelijk eens makkelijk zien waar de wind vandaan komt en waar ik strategisch kan gaan zitten om lekker een boek te lezen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.