Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

+ Brunette +

+ Brunette +

17-02-2011 om 12:06

Waarom ik mijn nick heb ingekort


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Margje

Ohoh, nee hoor, wat denk je wel.

Zelfs uit zelfspot zou ik trouwens nooit zoiets doen. Echt nooooit. Dat ligt veel te gevoelig. Mijn familie stond ook te veel aan de verkeerde kant daarvoor. Mijn moeder kon de gekozen naam niet krijgen omdat die te joods klonk. Dat was in '38. Nog steeds zijn sommige Germaanse namen beladen in D, je moet wel een beetje van een andere planeet komen om ze te kiezen.

De enige denkbare verklaring is dat UH niet zoveel kaas heeft gegeten van geschiedenis, ik denk dat er echt een heel onschuldige associatie achter zit, iets wat wij niet zien. Ik denk niet dat ze bewust teruggrijpt.

Jesse_1

Jesse_1

18-02-2011 om 13:39

Toen ik een nick zocht dacht ik gelijk aan Jesse omdat dat vroeger al een 'pseudoniem' van mij was. Jesse was al vergeven, maar zelden/nooit meer aanwezig. Toen heb ik voor Jesse1 gekozen. Bij de meeting bleek dat veel mensen het lazen als Jessel ipv "Jesse één", vandaar dat ik het daarna heb aangepast naar Jesse_1.
Jesse

Hibiscus

Hibiscus

18-02-2011 om 14:21

Brunette

Ik ben ook erg blij dat je je nick hebt veranderd. Ik had net als Margje een hekel aan je oude nick en dat kleurde mijn mening bij het lezen van je berichtjes.

Je berichtjes lees ik juist graag en ik ben blij dat er nu een leuke nick boven staat.

Hibiscus

krin

krin

18-02-2011 om 15:29

Wat een effect heeft een nick dan

Dat je puur door een naam geen trek meer hebt in een bericht. Nu ben ik bij tijd en wijle een obsessieve (bijna) alleslezer die zich nergens door laat afschrikken - alles om me niet met mijn werk te hoeven bezighouden - maar áls ik iets oversla, is dat op grond van andere dubieuze criteria. Taalfouten, of zo. Of lengte. Of ontbrekende witregels. Niet snel door een nick, geloof ik. (Of het moet een nick met vleugels zijn.)

Maar 1x gewisseld

Weet niet eens meer hoe ik op mijn eerste nick ben gekomen: Harmy. Dat was meer mijn mama-huis-tuin-keuken-nick. Toen mijn leven zich rigoreus veranderde poste ik ook meer in rubrieken relaties en seksualiteit onder deze naam. Ook hier heb ik niet echt een reden voor. Mijn zoon zou zo geheten hebben als hij een meisje was geweest. Ik blijf het gewoon zo houden, heel zelden gebruik ik een schuilnick, maar als het 2x per jaar voorkomt is het veel. Ik heb wel spijt van het accent i.v.m. luiheid en omdat ik afwisselend met een qwerty en duits toetsenbord typ, kan het gebeuren dat ik 'onderteken' met Félz.

Krin (ot)

"Nu ben ik bij tijd en wijle een obsessieve (bijna) alleslezer die zich nergens door laat afschrikken - alles om me niet met mijn werk te hoeven bezighouden"

Ojé Krin, dit had ik zelf kunnen schrijven. Wat dat betreft is OOL redelijk fnuikend voor mijn arbeidsmoraal. Als fulltime beeldschermwerker word ik zeker bij saaie opdrachten als een magneet naar andere horizonten dan mijn Word-scherm getrokken.

Wat Brunette's nick betreft, ik vond dat 'slimme' ook een beetje hinderlijk, maar heb je berichtjes wel altijd gelezen. Gewoon 'Brunette' leest echter prettiger

Chris

Hibiscus

Hibiscus

18-02-2011 om 15:55

Laatste keer ot

Beterschap Rodebeuk, de Wadden zijn ook geweldig, maar niet als je de griep hebt.

Hibiscus

En die Spaetzle met geschnetzeltes maak je toch gewoon een keer zelf! Beetje room, champignons, varkenshaas in stukjes, witte wijn etc. Maar wel correct snijden hoor en Spatburgunder kun je ook gewoon bij de slijterij kopen, en anders een fles riesling. Schijnt ook goed tegen griep te helpen.

Hibiscus

Hibiscus

18-02-2011 om 15:59

Nicks

Ik heb veel verschillende nicks gehad, kom hier toch al heel wat jaren. Ik vond het altijd een vervelend idee dat men mij zou kunnen herkennen en dan wisselde ik weer als die gedachte me bekroop.

Maar ach, wat maakt het eigenlijk uit. Deze nick past wel bij me en het is wel zo gemakkelijk. Als iemand me wil herkennen ben ik denk ik heel mekkelijk te vinden. Maar ik schrijf geen grote geheimen op en als ik dat wel zou willen, zou ik een tijdelijke nick gebruiken.

Hibiscus

Kobalt

Kobalt

18-02-2011 om 16:06

Pelle

Bedankt voor de tip van het leegmaken van dat vakje. Ik wist niet dat dat kon. Je hebt me er erg mee geholpen, want ik vind het altijd moeilijk om het te onthouden als ik met een andere nick schrijf.

fladder

fladder

18-02-2011 om 16:29

Brunette

Bedankt voor de tip!
Ik ben ook korte tijd weg geweest hier en toen ik terugkwam heb ik de verkorte versie waarmee ik werd aangesproken meteen maar ingevoerd
't Is dus niet nodig. Hoewel... Als ik eens een ano-nick moet gebruiken is het misschien wel handig!

fladder

fladder

18-02-2011 om 16:36

Ueberhilde

Ik heb niet zo'n probleem met de naam, al kan ik me wel voorstellen dat mensen er wel een probleem mee hebben. De negatieve associatie en de geschiedenis die er aan vastkleeft is me wel bekend, daar lag het niet aan.
Ik had namelijk ook een associatie met Walküre, Brunhilde (sp) op volle kracht, en ook het daarvan afgeleide "It ain't over 'till the fat lady sings"
En daarom ook een brede glimlach bij die naam.
Jullie kennen mijn beelddenkvermogen wel inmiddels...

(maar nogmaals: ik begrijp best dat anderen er minder lol om hadden).

Jahaa fladder

..als dat niet een teken is dat jij aan de beterende hand bent.

Heeft er iemand een rare nick, heb jij meteen de Heilige Graal gevonden!

Schitterend.

Brunette en ueberhilde

Brunette, ik vind je nick ook veel prettiger aandoen op deze manier, goede keus. Bij de nick van Ueberhilde heb ik inderdaad ook hele nare associaties, jammer, want ze schrijft wel normale/leuke/interessante berichtjes.

Anna

Ik ben hier op het forum onderhand Duitser dan in real life joh. Een Nederlands Waddeneiland natuurlijk, ik wil wel voor donker thuis zijn ..

Heb hier altijd gewoond, NL paspoort, NL echtgenoot, 2 Hollandse jongens gebaard... dus we gaan gewoon naar een eiland waar ze een Sparsupermarkt hebben en brood van bakker Klontje, hoewel die bakkerij overgenomen schijnt te zijn...

+ Brunette +

+ Brunette +

18-02-2011 om 20:37

Aan de ano´s onder ons

Weten jullie wat ano in het Spaans betekent? Poepgat, anus. Ik moet dus altijd wat lachen als ik die nick zie.

Volgens mij maakt UeberHilde een geintje over de Uebermensch van Nietszche en heet ze in het echt Hilde. Misschien dat ze na alle kritiek haar nick wel gewoon in Hilde verandert, zelf ben ik inmiddels blij dat ik "slimme" heb weggelaten. Maar ik vind het een leuke nick, hoor, Ueber.

Asa Torell

Asa Torell

18-02-2011 om 20:58

Ueber

Onder een aantal jongere collega's was dat een tijd de standaard toevoeging voor het benadrukken van kwalificaties, uebercool bijvoorbeeld. Ik dacht toen ook dat het algemeen ingeburgerd aan het raken was, maar ik hoor het inmiddels niet meer zoveel.

Margriet*

Margriet*

18-02-2011 om 23:59

Maar ja waar blijft de reactie van hilde

Ik ben nooit van nick veranderd, vroeguh postte veel mensen hier gewoon onder hun eigen naam. Vandaar dat ik Manda nog steeds kan googlen ;-0 ik heb geloof ik wel eens naar werk van je gegoogled, maar ja dat was met je tips ook makkelijk te vinden en weet ik ook nog de vorige nick van Genista omdat ik dat zo een leuke naam vond en ondertussen ik twee mensen ken die ongeveer zo heten. Ik ben redelijk incrowd maar post weer niet zo regelmatig en opvallend (denk ik...) en loop geen meetings af.
De meeste nicks wissels volg ik dan ook pas als mensen expliciet tips geven maar die turn van brunette en krin kan ik dan net wel weer volgen....

Margriet*

Margriet*

19-02-2011 om 00:00

Dit is dus wel een nick

voor de duidelijkheid en mijn echte naam is redelijk opvallend. Toen een paar mensen mij herkenden ben ik gemoved.

Langverwacht antwoord!

Nou, hier is dan eindelijk het langverwachte antwoord van de enige echte UeberHilde, hahaha! Tjonge, waar moet ik beginnen?

Ja, ik ben nieuw hier (en al helemaal verslaafd!)

Brunette is toch wel slim hoor, want ik heet inderdaad gewoon Hilde

UeberHilde - ik ken Nietsche maar vagelijk, en ik schrok wel van de negatieve associaties! De nick komt van een nick die ik eens elders zag, ueberjeannie, en dat vond ik zo grappig (ja, ironisch bedoeld natuurlijk!) dat ik me een vergelijkbare nick heb aangemeten, ook op andere fora. Nu de associatie zo negatief blijkt te zijn, ga ik inderdaad twijfelen over wijzigen... Maarrr ik ben nogal eigenwijs, dus tja, hoe meer weerstand, hoe harder ik eraan vasthoud!

Verder vond ik de associatie met de Valkyre, Wagner enzo wel grappig, want ik zing in mijn vrije tijd - oa ook opera! En ik ben nog sopraan ook Hmmm misschien moet ik voor de nick Brunhilde gaan, haha! (Nee, ik heb geen telefoontjes, en ik ben in de afgelopen twee jaar achtien kilo afgevallen, dus zo heel potig ben ik ook niet meer...)

Tenslotte: ook ik ben met een Duitser getrouwd!

Zo, nu weten jullie van de hoed en de rand (en heb ik kramp in m'n duim...). Nu nog broeden op een nieuwe nick. Iets met Duitse opera...

Oh ja

Met UeberHilde bedoelde ik dus "meer Hilde dan welke andere Hilde dan ook." Niet dat ik denk dat ik beter ben dan anderen hoor!

liora

liora

19-02-2011 om 11:02

Hilde

Ik vind de Nick ueberhilde ook heel naar. Roept inderdaad associaties op met de nazi-ideologie, maar ook nog eens: ah, er is een draadje over een probleem en ueberhilde zal dat wel eens oplossen want zij is beter.

Waarom niet gewoon Hilde?

Liora

fladder

fladder

19-02-2011 om 11:30

"gewoon hilde"

Ik snap UeberHilde wel. Er zijn al zoveel "gewone Hildes"...
Hoewel ik (als ik haar was) wel een nickwissel zou overwegen als er zoveel mensen toch nare gevoelens bij hebben...
Maak er een soort wedstrijd van: wie weet een leuke nieuwe nick voor UeberHilde?
(sorry, Fladder is inspiratieloos vandaag, maar érg goed in balletjes opgooien en die door anderen laten opvangen!)

Liora

Die associatie is natuurlijk echt niet de bedoeling! En ik denk heus niet dat ik beter ben dan anderen... Wel jammer dat zoveel mensen niet doorhebben dat 't tongue-in-cheek (ironisch) bedoeld is! Op Engelstalige fora heb ik hier nog nooit problemen mee gehad. Kennelijk heb ik een ander soort humor...

Nou ja, ik ga switchen, want 't laatste wat ik wil is mensen voor 't hoofd stoten!

Nickwijziging!

Nou, het is me intussen wel duidelijk dat men de humor van mijn nick niet inziet, dus ik ga toch maar switchen! De nieuwe nick wordt denk ik Valkyre (toch maar niet Walküre) - nou maar hopen dat die grap wel aankomt!

Kan iemand nog even uitleggen hoe je (permanent) van nick wisselt? Mijn dank is groot!

Suggesties

Als iemand nog suggesties heeft voor een leuke nick houdt ik me aanbevolen! Iets met opera en/of Duits? Hoewel men in NL nog steeds erg anti-Duits is... Niet leuk als je met een Duitser getrouwd bent!

Jet Burg

Jet Burg

19-02-2011 om 12:00

Ik vond je nick eigenlijk wel leuk. En leuk een nieuwe
Ik heb gewoon een naam verzonnen voor mijzelf. Misschien kan je een nederlandse voornaam met een duitse achternaam doen?

margje van dijk

margje van dijk

19-02-2011 om 12:03

Hilde

Nou moet je zelf ook niet gaan generaliseren. Rodebeuk is zelf Duitse. Ik heb ook helemaal geen hekel aan Duitsers, mijn zus is met een Duitser getrouwd die ik heel graag mag. Ik werk veel met Duitsers en vind ze erg aardig.

Maar UeberHilde, nee, dat gaat gewoon te ver. De geschiedenis zit je tegen en de arrogantie die het oproept wil je toch ook niet meteen mee binnenkomen. Dat laatste is trouwens net als bij Slimme Brunette, dus dat heeft niks met Duitsers te maken.

Maar bijvoorbeeld Liora is Joods, en ja, dan heb je toch wel meteen een rare smaak in je mond bij zo'n Nick. Dat kan ik me goed voorstellen.

Overigens ben ik wel benieuwd wat je allemaal zingt? Ik zing ook heel erg veel. Klassiek kamerkoor, of bv. a.s. mei zing ik mee met Mahler-2 in het concertgebouw. Opera alleen op zangles, wat ik al een paar jaar niet meer heb Maar ik heb wel een opera-fähige stem, beetje dramatische mezzo.

Ik zou gewoon niet te moeilijk doen qua nick. Alleen in het begin is het relevant wat het precies voorstelt, daarna kent iedereen je bij die naam en denkt er niks meer bij. Ik heet ook bepaald geen Margje van Dijk, maar met deze naam kent iedereen mij intussen. Waar het ooit vandaan kwam is allang niet meer relevant.

Margje

Rembrand

Rembrand

19-02-2011 om 13:01

Rembrand

Ik heb jaren lang hier mee geschreven onder mijn eigen naam. Tegenwoordig toch maar onder een nick, zodat ik ook eens politiek niet correcte uitspraken kan doen zonder daarvoor in real live gelijk afgerekend te worden.
Overigens weten de meeste OO-diehards toch wel wie ik ben hoor. Het is meer voor toevallige passanten dat ik nu een nick heb.
M.

Biene M.

Biene M.

19-02-2011 om 13:23

Hilde

Ik vermoedde wel dat je nick gerelateerd was aan überhip en zo, maar de associatie met de nazi invulling van Nietzsche's übermensch was toch wel sterk. Zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/%C3%9Cbermensch

Denk nog even verder over je nick, die van mij is ook Duits en daar is nog nooit een onvriendelijk woord over gevallen hier

Tot slot sluit ik me aan bij Pelle: blijf vooral hangen hier!

Valkyre (voorheen UeberHilde)

Valkyre (voorheen UeberHilde)

19-02-2011 om 14:58

Tjonge

nooit gedacht dat 't zo'n discussie zou worden...

Bedankt Pelle en Biene en Jet voor het aardige commentaar! Vanaf nu heet ik dus Valkyre, en ik laat me niet zomaar wegjagen hoor

Oh ja, ik ben zelfs deels joods - volgens de joodse wetten zelfs gewoon joods, want mijn oma aan moederskant was joods. Zelf had ik wel de associatie met Nietsche, maar niet met de ideologie die de nazi's eromheen verzonnen. Overigens ging het bij de keuze van m'n nick om het grapje - ik ben natuurlijk verre van "ueber," ik ben ook maar gewoon een mens, zo imperfect als wat, dat was nou juist de grap. Jammer wel dat men dan denkt dat ik arrogant ben!

Zullen we 't hele ueber-verhaal maar afsluiten? Dat was niet eens het onderwerp van dit draadje!

Voorheen ueber

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.