Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Kaaskopje

Kaaskopje

23-09-2013 om 10:40

Wat zegt je koffievoorkeur over je?

Van Welingelichte Kringen:
Uit een recent onderzoek blijkt dat het soort koffie dat je het liefste drinkt iets zegt over je persoonlijkheid. Dr. Ramani Durvasula is als klinisch psycholoog verbonden aan de State University Los Angeles en onderzocht 1.000 koffieliefhebbers en keek behalve naar hun koffievoorkeur ook naar hun persoonlijkheid.

Daaruit bleek dat mensen die hun koffie het liefst zwart drinken meestal no-nonsense types, zonder capsones, maar ze kunnen ook kortaf en ongeduldig zijn. Ze zijn ook een beetje ouderwets en staan afkerig tegenover veranderingen. Latte macchiato drinkers zijn nogal behaagziek zijn en hebben soms wat neurotische trekjes. De perfectionistische cappuccino-drinkers zijn enigzins dwangmatige controle-freaks, overgevoelig en veel bezig met hun lichaam en gezondheid. Nescafédrinkers zijn de meest relaxte types, volgens het onderzoek, maar zij hebben ook de neiging om alles op de lange baan te schuiven. Ga jij liever voor zoete ijskoffie dan ben je vast een spontane, ondernemende trendsetter, maar af en toe een beetje té roekeloos.


Kaaskopje

Kaaskopje

23-09-2013 om 10:42

Nou dan ben ik

Een no-nonsens type met obsessieve trekjes Ik drink alleen zwart of cappuccino.

Boehoehoe, ik heb geen persoonlijkheid...

Snik, ik heb in het geheel geen persoonlijkheid. Ik drink thee...

Groeten,

Temet

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

23-09-2013 om 10:42

Nou ja zeg

Ik behaagziek en neurotisch?

Echt weer zo'n onderzoek waarin niemand echt deugd.

hahaha Temet

zul je zien dat er ook aan thee heel wat af te lezen is. Groene thee, rooibos, Earl Grey, synthetische vruchtensmaakjes, muntthee, zoethoutthee - ah daar is vast nog veel meer van te maken dan van die suffe koffie

Katniss

Katniss

23-09-2013 om 11:23

Een echte man

Een echte man drinkt zijn koffie zwart, en mannen die thee drinken zijn een beetje eigenaardig. Toen ik dat van de week zei begon een van mijn collega's (die ik niet zo goed ken) gelijk te mopperen. Hij dronk dus alleen maar thee. Waarop ik vroeg of hij dan wel bier dronk. 'Nee, want dat vind ik niet lekker'. Nah, dat is duidelijk dan
Zelf drink ik mijn koffie met een zoetje en een klein beetje melk. Zwart krijg ik wel weg, maar niet van harte. Thee drink ik alleen als ik de automatenkoffie zat ben, en dan geen vieze zoete smaakjes maar alleen normale en citroenthee. Rooibos vind ik ook lekker maar die hebben we niet op het werk. Thuis drink ik nooit thee, en ik krijg eigenlijk ook nooit visite die het drinkt.
Herkennen jullie ook dat mensen die geen koffie drinken meestal ook geen alcohol drinken?

Tijgeroog

Tijgeroog

23-09-2013 om 11:31

Ja, ik lust geen koffie, geen alcohol en geen chocolade (alleen wit, maar dat telt niet). En ik ken idd meer mensen met hetzelfde rijtje. Alcohol vind ik trouwens weer wel erg lekker als het verhit is geweest, dus in de kaasfondue, rode wijn saus etc.
Ik heb wel eens het idee dat ik andere dingen proef dan degenen die al die dingen wel lekker vinden. Als ergens alcohol in zit, dan proef ik het, ookal is het maar een mini-beetje. Dus de aarbeienlikeur die in de aardbeienpate van de ah zit, merk ik op. Tot ongeloof van m'n man, maar als we dan de ingrediëntenlijst bestuderen zit het er inderdaad in. En dit soort dingen heb ik ook van anderen gehoord die geen alcohol lusten.

Zwart

Ik drink mijn koffie in principe zwart, maar ik lust het ook met echte melk. 's Middags drink ik altijd thee.

Bier vind ik niet bijzonder lekker, wijn wel. Dat mannen die alleen thee drinken een beetje eigenaardig zouden zijn, tja, ikzelf vind het altijd inderdaad een tikkie vreemd.

Overigens zou 'de jeugd' steeds minder koffie drinken. Merken jullie daar iets van?

Odile

Odile

23-09-2013 om 12:56

geen

Geen koffie, geen alcohol en geen smaakjesthee. Dat maakt mij dan... eh... saai? Geen witte chocola ook trouwens, wel pure! En mijn theedrinkende schoonvader zou je, voor de statistieken, kunnen typeren als een tikje eigenaardig .

katniss

Echte Stoere Kerels drinken koffie met veel suiker en melk, en eten witte boterhammetjes met jongbelegen kaas. Let maar eens op als je werklieden over de vloer hebt.

Dat van dat witbrood en kaas heb ik kunnen zien toen ik een tijdje op mijn thuisdag boodschappen deed in dezelfde supermarkt waar ook de dichtbij werkende Stoere Werkmannen (weet niet meer wat voor soort, maar ze waren er wekenlang)hun eten haalden. Daarbij viel mij ten eerste op dat elke man voor zichzelf boodschappen deed (was een potje maken niet handiger geweest...) en ten tweede dat ze allemaal van dat kindereten kochten. Witte bolletjes, plakjes jongbelegen etc. Op de creche van mijn kind was het eten uitgesprokener van smaak.

Wat dat koffie- en alcoholverhaal: ik drink zo goed als geen koffie, maar alcohol drink ik wel.

Mijn partner drinkt inderdaad beide niet. Maar thee drinkt hij evenmin. Hij is wat apart.

Groeten,

Temet

rode krullenbol

rode krullenbol

23-09-2013 om 13:18

Ja, ja

En wisten de hoogleraren Diederik Stapel, Roos Vonk en Marcel Zeelenberg ons niet te melden, dat het eten van vlees tot hufterig gedrag leidt? Of was zelfs alleen al het zien van (een afbeelding) van vlees voldoende om je om te toveren in een hufter? Kom; hoe zat het ook alweer ...

Katniss

Katniss

23-09-2013 om 13:19

Temet

Ja, haha, nu je het zegt. Ik heb hier een tijdje klussers over de vloer gehad en die dronken hun koffie idd met veel suiker en melk. Ik heb er zelfs speciaal suiker voor moeten kopen omdat ze geen zoetje bliefden. En tussen de middag wit brood met kaas, of ze gingen een gegrilde kip halen bij het kippenmannetje.

Hanne.

Hanne.

23-09-2013 om 13:35

thee

Hier ook uitsluitend thee. Zowel voor mijzelf als voor mijn man.

Sowieso zijn er weinig koffiedrinkers in mijn omgeving. Man noch vrouw. Toch allemaal vrij normale mensen.

Thursday Next

Thursday Next

23-09-2013 om 14:27

ja,

no-nonsense, geen capsones, soms kortaf en ongeduldig, ouderwets en afkerig tegenover veranderingen...
Nou, dat klopt wel.
Hier nog een handig overzicht:
http://psychcentral.com/blog/archives/2013/09/11/what-does-your-coffee-reveal-about-you/
En nu ga ik koffie halen. Zwarte.

Tink

Tink

23-09-2013 om 18:21

Heel lang heb ik niet van koffie gehouden. Tegenwoordig vind ik het wel lekker, vooral cappucino, wel graag met veel suiker. Thee vind ik ook lekker maar ik drink het niet vaak meer.
Alcohol drink ik heel zelden (afgelopen weekend op een bruiloft, 3 slokjes champagne, en dat was het dan weer voor 2013).
Witte broodjes met kaas zijn trouwens ook erg lekker
Dus. Dat maakt mij dan een overgevoelige dwangmatige controlefreak met stoere bouwvakkertrekjes. Of zoiets.
For the record: ik krijg nog geen spijker recht in de muur

Tinkman drinkt het liefste thee, af en toe een cappucino en hij lust graag een biertje. Trekt uw conclusies (ik begin er maar niet aan, haha!)

Fiorucci

Fiorucci

23-09-2013 om 18:44

haha

Ik drink het liefst een dubbele espresso..
De schilders vroegen ook koffie met veel melk en suiker, tot ze zagen dat ik een nespresso had....ze vertelden mij dat het dan een ander verhaal is...dus hooguit een beetje suiker erin.
Ze krijgen meestal senseo en dan vaak ook nog de slappe varianten, dus vandaar alle melk en suiker.
Ze willen best koffie, maar dan graag echte koffie.

lennest

lennest

23-09-2013 om 18:46

oploskoffie

En wat ben je als je alleen maar oploskoffie lust? Vroeguh, lees: voor ik kinderen kreeg, dronk ik sloten koffie, hoe sterker en zwarter hoe liever, het heeft drie jaar na de laatste zwangerschap geduurd voor ik weer koffie probeerde, maar alleen nog maar oploskoffie, slootwater zegt m'n omgeving, want: slappe koffie met veel melk! Thee vind ik ook lekker, maakt niet uit zolang het maar geen rooibos of honingthee is. Bier, iek, nee, da's niks voor mij.

neteret mut

neteret mut

23-09-2013 om 20:44

och

zo'n onderzoek doet me denken aan een aantal neponderzoeken uit een tv programma ( weet niet zeker meer welk programma het ook alweer was). Met veel bombarie uitslagen van onderzoeken publiceren en dan gaan kijken of de "media" het oppikken en verder gaan vertellen.

De lekkerste koffie of koffie zoals ik het meestal drink, daar zit verschil in. Lekkerst: misschien wel vroeger bij de hema, met hazelnootsiroop en slagroom in een heel hoog groot glas. Thuis gewoon filterkoffie, redelijk sterk met een sloot gewone melk (zo uit de koelkast omdat ik te lui ben om er eerst vanalles mee uit tehalen) Vroeger met suiker en koffiemelk (om minder suiker te gebruiken nu zonder suiker, al vind ik het met nog wel lekkerder). Thee ook wel maar iets minder, en dan zeker geen groene of rooibos. Alcohol bijna nooit.

neteret

luie koffie met melk: schenk plens melk naar smaak in beker, zet in magnetron, 10-15 sec op vol vermogen. Dan koffie erbij. Dan koelt de koffie niet zo af.

Als ik koffie drink, bijvoorbeeld bij mijn ouders, doe ik het zo; ik vind koffiemelk nogal vies.

Groeten,

Temet

ijsvogeltje

ijsvogeltje

23-09-2013 om 22:33

net andersom

Deze cappuccino-drinker herkent zich meer in de zwarte koffie drinker... Alleen vind ik veranderingen meestal juist erg leuk
Oh jé, ik pas niet in het plaatje. Ben ik nu raar, of is het onderzoek raar?

koffie en thee

Welke kleur mijn koffie heeft hangt af van de kwaliteit van het gebodene. Is de koffie zwart goed gezet, lust ik het graag zwart. Maar koffie uit de automaat op mijn werk is zwart niet te pruimen dan neem ik koffie verkeerd of cappuccino.
Op mijn werk wordt ik ook door mijn collega volgegoten met thee, 't is bijna dwangvoeren (je hebt je thee nog niet op en er zit nog in de pot). 's Morgens drink ik met meerdere collega's waarvan dus 1 de theeman, de andere zet goede koffie met een eigen koffiezetapparaat. Dan twijfel ik heftig of neem 1 koffie en 2 thee en loop daarna geregeld naar de wc (wat op zich weer goed is voor anti-rsi-pauzes).

Kortom, als je niet kan kiezen ben je een twijfelgeval.

neteret mut

neteret mut

24-09-2013 om 08:17

temet

een tweede reden ( voordeel ) voor zo uit de koelkast is dat ik anders altijd zo lang moet wachten tot ik mijn koffie kan drinken, het is mij lang te warm. Gewoon ongezellig als de rest in de kamer al aan een tweede kop bezig terwijl ik mijn eerste nog lang niet op heb.

Haha, Neteret

A, op die manier! Misschien is het omdat ik veel thee drink, maar ik kan dus gloeiendhete dranken aan en ik heb een hekel aan lauwe koffie (een restje lauwe of zelfs koude thee drink ik nog wel eens op, maar koffie wil ik per se goed warm).

Ik vraag me trouwens wel eens af hoe het kan dat je dranken kan drinken die zo heet zijn dat je je handen eraan zou verbranden. Maar goed, dat is meer iets voor een andere rubriek.

Groeten,

Temet

Nou Temet

Dat is die beroemde 'looien pijp', hè.

Tigress

Tigress

24-09-2013 om 11:35

Chaoot

Ik ben een senseo koffie drinker (regular) en ik ben een chaoot. Als ik al thee drink dan graag met een smaakje als kaneel. En, mmmm, witte bolletjes met belegen kaas. Die eet ik met twee linkerhanden trouwens... Kortom, ik denk dat ik schizofreen ben!

neteret mut

neteret mut

24-09-2013 om 14:27

o ja

die bolletjes....witte eet ik soms wel maar dan het liefst met hagelslag of pindakaas en zeer zeker niet met kaas. Kaas op brood vind ik niet lekker, wel brie of camenbert oid maar dan op zo volkoren/ bruin/ met veel pitten en zaden mogelijk

mirreke

mirreke

25-09-2013 om 14:45

hmm, capucino zonder suiker en koffieminnende pubers

en die categorie staat er niet in. (wij hebben trouwens goede, sterke senseo, echt lekker! Werkmannen bij ons zijn blij)

Sterke koffie, wel melk, geen koffieroom (brr), ook wel expresso, zelden thee en dan het liefste rooibos of fenegriek.
Ik vind alcohol (rode wijn) lekker. Geen witbrood. Geen jonge of jongbelegen kaas maar juist pittige boerenbelegen met donkerbruin brood.

Partner drinkt ook graag koffie, zelfde als ik.

Hier drie pubers (jongste 12) die graag koffie drinken, 2 ervan net als wij, met melk, zonder suiker. De stoerste jongenspuber wel met veel suiker...

toja

toja

25-09-2013 om 17:09

Thee

Hier theedrinkers,
Man en ik lusten beide geen koffie, wel chocola en alcohol. Al drink ik dat niet zo veel.
Man drinkt thee en bier en houdt van oude kaas. Wel lekker op een wit bolletje
Wat thee betreft hebben we vele soorten in huis. Smooth chai is op dit moment favoriet.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-09-2013 om 17:19

Luie koffie

Temet en Netere Mut, luie koffie is toch gewoon Koffie Verkeerd? Dat vind ik ook wel lekker, maar ik ben te lui om het te maken) (bovendien hebben we in de zomer niet vaak melk in huis)

Kaaskopje

Kaaskopje

25-09-2013 om 17:24

Rol-aanname

Ik weet even niet hoe ik het moet noemen, maar wat mij nogal eens opvalt is dat bedienend personeel ervan uitgaat, dat zwarte koffie voor de man is en thee voor de vrouw. Man en ik bestellen die combinatie wel eens en watikjebrom gaat de kop koffie naar mijn man en raken ze in de war als ik daar iets van zeg.

Nog voor de statistieken: als ik zwarte koffie drink of Senseo, dan moet ik wel koffie proeven, dus ik hou van een pittig bakje. Senseo moet dark roasted of extra dark zijn.

Kaaskopje

Moet je eens met een man uit zijn en dan een biertje bestellen terwijl hij aan het fris gaat. Precies hetzelfde effect.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.