Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tango

Tango

04-06-2014 om 21:37

WK-actie Albert Heijn

Wel heel off-topic dit maar wat vinden jullie van de WK-hamsters van AH? Ik vind het eerlijk gezegd een beetje een flut-actie. AH had altijd wel leuke dingetjes zoals de welpies en de beessies maar deze vind ik echt helemaal niets. En dat terwijl je er best iets leukers van kan maken. Zelfs mijn zoon, een fanatiek voetballiefhebber, vindt het niets en gaat liever bij Hoogvliet staan.


amk

amk

04-06-2014 om 21:45

haar

dochter heeft ze in haar haar. Maar 3 is wel weer genoeg.
Geen enkele van dit soort acties vind ik fijn. Al die bedelende kinderen bij de uitgang vind ik vreselijk.

mwah

Ik vind het ook niet geweldig, al vond ik die beessies ook nogal flauw. Maar ik vind die hamsters een miezerige indruk maken. Mijn kinderen zijn desondanks enthousiast. Nog wel.
Op mijn werk bestellen we bij Albert, en dan gaat het hard, dus de eerste 6 hamsters waren hier al binnen zonder dat ik zelf ook maar 1 cent had uitgegeven.

Overigens is de actie van Dirk vd Broek - die hier ook in de buurt zit - volgens mij onder kinderen populairder, en die heeft helemaal niks met het WK te maken (de slimmerds). Maar wij doen nooit boodschappen bij Dirk, alleen bij Ap en Lidl, dus ons kroost moet het met hamsters doen.

Wat ik mij overigens afvraag (ik onthou dat soort dingen nooit): als Nederland er nou in de poulefase al uit ligt - niet geheel onmogelijk, heb ik begrepen - gaan winkels dan nog door met dat soort acties, of voeren ze de overschotten stilletjes af?

Groeten,

Temet

Tango

Tango

04-06-2014 om 23:32

Eruit liggen

Ik weet dat ook niet precies maar zag wel dat de actie van Hoogvliet maar tot 17 juni loopt. Dan zijn volgens mij de poulewedstrijden nog niet eens afgelopen. Bij AH weet ik het niet.
Hier geen Dirk (of Digros of Bas) in de buurt maar wel enkele van die Sticky's of hoe ze ook mogen heten in bezit via mijn zus. Die zijn inderdaad ook leuk.
De hamsters vind ik inderdaad ook een beetje armetierige indruk maken. Vreemd vind ik het ook dat C1000 dit jaar niet meedoet met een actie. Die waren ook meestal van de partij. Maar goed, maakt het lekker makkelijk, zoon hoeft maar bij 1 winkel te gaan staan. Boodschappen bij die winkel gaan halen doen we verder ook niet, behalve als het eens zo uitkomt. Hij krijgt bij de deur voldoende. En ik vind die kinderen bij de deur best grappig, zolang ze niet te opdringerig worden. Vandaag zag ik er 1 bij AH naar binnen lopen en aan de kassiere vragen of hij een hamster mocht.

Dalarna

Dalarna

05-06-2014 om 08:55

hmm

Wel doen veel boodschappen bij de Dirk en tot mijn verbazing lukte het mijn zoon in groep 8 nog om ze snel bij elkaar te ruilen (maar 24 verschillende). De actie van de Dirk van de vorige keer had veel meer verschillende exemplaren en we denken nog steeds dat ze van sommige poppetjes er veel minder hebben laten maken

Toevallig moest ik gisteren naar de AH en kreeg twee van die hamsters, eerst dacht ik ook wat een flutactie maar ach eentje heeft een stropdas en ik zie niet zoveel verschil met wuppies etc. Ik ga ze verder niet sparen dus alleen als ik er toevallig ergens voor moet zijn komt er nog eentje bij.

Over het algemeen is het de bedoeling dat het spul op is als de poulefase is afgelopen (dat is wel heel goed gelukt met de juichpakken van die Donders.. tot mijn verbazing zag ik ze in het publiek bij de hockey LOL), als het spul dan nog niet op is is de actie niet goed gegaan maar in dat geval halen ze alles er uit natuurlijk.

Astrid

Astrid

05-06-2014 om 11:29

idd

Meestal is het wel op tegen die tijd en anders delen ze wat guller bij de boodschappen tot het op is is mijn ervaring.

Beessies

Geweldig die beessies. Mijn katten hebben er nog steeds plezier van.

Recycling schijnt niet echt samen te gaan met oranjegevoel, wel? Het verbaast me nog altijd dat er bij ieder voetbalevenement nieuwe oranje-meuk ontwikkeld moet worden. Je kunt je blijkbaar niet vertonen in gedateerde oranje-kledij met bijpassende opsmuk. Terwijl er toch nog genoeg op zolders moet liggen.

ha, ouwe oranjemeuk

die ligt hier nog in een mandje in de kast hoor. En als ik erg jolig word leg ik het hele spuln in het keukenraamkozijn.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

05-06-2014 om 13:56

Hier ook oude oranje troep

en daarmee versier ik de boel dan weer.
Ik hou helemaal niet van voetbal, maar de straat versieren met oranje vlaggetjes vind ik wel gezellig. En dan friemel ik de beessies door de spijlen van mijn poort,

Ik vind de hamsters van AH best leuk, maar ik kom nooit aan die 15 euro. Ik doe dagelijks boodschappen, net als veel mensen hier. Die klagen ook allemaal dat je nooit aan zo'n hamster komt op deze manier.
Het geschooi hier bij de winkel valt trouwens nog wel mee. Er staat wel een dranghek, maar heel erg nodig is dat nog niet. Misschien in het weekend als mensen voor de grote boodschappen komen wel.

Tactiek

Ik vermoed dat AH, net als heul veul andere mensen denkt dat we de eerste ronde niet gaan overleven en dus deze keer geem mega-actie hebben

Katniss

Katniss

06-06-2014 om 10:38

Jammer

Ik kom helaas niet veel meer bij AH, maar anders had ik best zo'n hamstertje willen hebben. Dochter van 15 vond het maar niets, 'leuk als je een goedkope auto hebt, om naast de dobbelstenen te hangen'. Klein snobje Het grappige is dat ik waarschijnlijk de goedkoopste auto uit de straat heb... Maar als een van de weinige zonder voetbaltenuetje.

Tango

Tango

06-06-2014 om 14:03

Je mag de mijne wel hoor, Katniss

Zoon hier wil ze toch al weggeven, aan zijn neefje. Ik heb er inmiddels 3. Vond er vandaag gewoon 1 op straat. Blijkbaar vinden meer mensen het niets.
Ik vraag me af in wat voor straat jij woont. Alleen maar auto's met voetbaltenuetjes? Hier zijn wij de enige met een een auto met oranje versiering. Vond zoon leuk omdat we vorige week bij het Nederlands Elftal een training gingen kijken. Onze, overigens ook de goedkoopste, auto valt dus wel heel erg op hier.

N@nny, de katten

Ja, de beessies hebben de katten hier ook nog steeds als speelgoed.
Maar de nieuwe hamsters zien er niet uit, en lijken ook niet geschikt als kattenspeelgoed.. Mijn dochter hoeft ze ook niet.

Tango

Tango

07-06-2014 om 22:24

Dochter

Van 13 vond ze zowaar wel leuk en wilde er 1 hebben voor aan haar fietssleutel. De rest hoefde ze ook niet en geven we maar aan ons neefje van 1 1/2 jaar.

bertje1

bertje1

08-06-2014 om 12:56

weigeren

milieuverspilling

Dalarna

Dalarna

08-06-2014 om 17:04

Bertje

Tja zo kun je het ook zien maar jij gaat natuurlijk met een leeg jampotje naar de markt om daar je potje te laten vullen met jam, je gaat met een kaasdoek naar de markt om onverpakte kaas mee te nemen en je neemt je eigen zak mee voor het brood (toevallig van de week op de radio gehoord).

Ik heb alle ruiltoestanden van de supermarkt altijd toch wel erg goed gevonden voor mijn kinderen. Ze hebben er heel veel van geleerd (anderen aanspreken, onderhandelen, uit je hoofd leren wat je thuis hebt liggen, waardes leren kennen en gewoon al het omgaan met anderen). Ik had niet meer verwacht dat mijn jongste dit nog in groep 8 kon doen maar ook dit jaar was het hem dus gelukt om de stickies van de dirk compleet te krijgen. Ook mijn man had het gezellig op zijn werk met de collega's om ook hun kinderen blij te maken. Tja na afloop kan het allemaal weer weg maar dat gebeurt ook met de broodzak van het brood.

Mijntje

Mijntje

08-06-2014 om 18:34

milieuverspilling

Maar van de plastic broodzak wordt nieuw plastic gemaakt, die ah- gedrochten worden komen wel 'in het milieu'. Ik vind deze actie ook milieuverspilling.
Die dierenkaartjes vond ik wel leuk en educatief (en kan altijd nog in de papierbak)

amk

amk

08-06-2014 om 21:20

Dalarna

ja, ik ga idd met een katoenenzak naar de bakker voor het brood, neem een tas mee naar de groenteboer en krijg daar geen verpakkingsmateriaal, haal mijn vlees op de markt zodat het in mijn eigen herbruikbare bakjes kan. Zo heb ik het afval in ons huis drastisch verminderd. We gooien ook veel minder levensmiddelen weg omdat we weten dat het veel moeite kost om het in huis te krijgen.

Fiorucci

Fiorucci

09-06-2014 om 09:37

Zelfs mijn katten...

Zelfs mijn katten vinden die hamsters niks. Ik had gehoopt op een variatie op de beessies,maar helaas......

Arawen

Arawen

09-06-2014 om 12:33

Jumbo's juichpak wint

Als ik zo de algemene opinie mag geloven, wint deze WK de Jumbo met hun Roy Donders juichpak. Allemensen was is dat ding populair.. geweldige stunt trouwens.. dat ie nu al weer uitverkocht is.. heel goed gedaan, marketing-wise! Weet je wat zo'n pak inmiddels doet op Markplaats..??

Nee, de AH valt mij deze keer ook tegen. Die hebben toch een naam hoog te houden op voetbal-gebied maar hun marketing afdeling heeft zich dit keer niet buitengewoon ingespannen.

Dalarna

Dalarna

09-06-2014 om 17:37

amk

Vroeg ik wat aan jou dan?

amk

amk

09-06-2014 om 19:37

nee,

maar je krijgt wel antwoord!
Er zijn veel mensen die zeer milieu bewust leven. De toon die je aan sloeg is als of je het belachelijk vindt, iets meer respect en openstaan voor andere opvattingen kan geen kwaad. Dat is wel vaker zo. Je bent nogal zeker van je stellingen en eigen opvattingen.

Tango

Tango

09-06-2014 om 20:20

Juichpak

Hier geen Jumbo in de buurt dus ook geen juichpak. Hoe lang moet je eigenlijk sparen voordat je zo'n pak hebt?
Zelf zou ik er echt niet in gaan lopen en voor zoon is ie toch te groot, dus wij slaan die actie ook maar over. Zoons favoriet is de Connects van Hoogvliet. Hij heeft er al een heleboel. Van de week stond hij te vragen bij de Hoogvliet, als enige, en had op een gegeven moment een doos nodig omdat hij ze niet allemaal meer vast kon houden.

Jesse_1

Jesse_1

09-06-2014 om 20:58

Veertjes...

Ik zag dat je bij de Plus veertjes kunt sparen, is dat leuk voor meisjes?? Mij lijkt het niets.
Hamsters vind ik flut, maar zoon (10) vindt ze leuk.

Andere winkel heeft een actie om goedkoop voetbal aan te schaffen (kleine bal is zelfs gratis)
http://www.bonisupermarkt.nl/pele/326
Dat valt bij de kinderen goed in de smaak en ik doe er ook graag aan mee!

Dalarna

Dalarna

10-06-2014 om 10:17

amk

Tja ik vroeg toch echt alleen aan Bertje wat zij allemaal doet voor het milieu en verpakkingen. Misschien moeten jullie eens ophouden met over toontjes te praten en van alles tussen de regels te lezen. Ik noemde die voorbeelden (staat er ook) omdat ik die toevallig deze week op de radio hoorde.

Maar goed, nu praat ik met jou: wat is jouw reactie op de reactie van Bertje aangezien je er ook een drietal hebt?

Jammer Fio (licht OT)

Ik had gehoopt jouw katten nog een plezier te kunnen doen. Die van mij geven de voorkeur aan de levende hamster hier in huis...
n@nny

Fiorucci

Fiorucci

11-06-2014 om 11:07

n@nny

Ja, dat zal het zijn, ze hebben natuurlijk meer interesse in de recente aanwinsten hier in huis, gerbils en ratten....

amk

amk

11-06-2014 om 11:21

Dalarna

Deze 3 heb ik via een andere route gekregen, ze zijn rechtstreeks aan mijn dochter gegeven. Ik wijger ze bij de winkel idd. En heb er een gesprek overgevoerd met dochter. Zij vind nu 3 ook voldoende en heeft de rest van het aanbod inmiddels geweigerd.

Ik geef ook bij de verschillende supermarkten aan dat ik het verspilling van grondstoffen vind. Want klagen hier op een forum is leuk, maar dat zegt niets voor het betreffende bedrijf.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-06-2014 om 23:22

En amk...

.... nemen ze je klacht ter harte?

Uiteraard is het je goed recht om tegen dit soort marketing te zijn. Maar denk je dat jouw weigering AH op een ander spoor zet? Nee hoor, zodra jij je hielen hebt gelicht bij de medewerkers van AH rollen die met hun ogen en vinden je een zeur. Meer gebeurt er niet mee. Het heeft net zo weinig zin als klagen op OO. Maar het heeft je wel even een goed gevoel gegeven waarschijnlijk en dat is ook wat waard.

Mijn idee: voer je strijd op jouw manier, maar verwacht dat niet van een ander, dan raak je ook niet teleurgesteld.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-06-2014 om 23:27

Dalarna, anderen aanspreken

Ze hebben er heel veel van geleerd (anderen aanspreken, onderhandelen, uit je hoofd leren wat je thuis hebt liggen, waardes leren kennen en gewoon al het omgaan met anderen). ===

Je bedoelt met 'anderen aanspreken' toch hoop ik niet bij de supermarkt aan mensen die met volle karretjes uit de winkel komen? Dat vind ik echt vreselijk. Maar als ze door dit soort handel van alles en nog wat leren is dat heel erg mooi meegenomen.

amk

amk

13-06-2014 om 08:07

kaaskopje

nee, in de winkel heeft het weinig zin,,dit soort dingen moet je op een ander niveau in het bedrijf doen.
In de winkel weten ze niet eens hoe je een voedselveiligheidsklacht moet afhandelen! Glas in product en de pot wordt gewoon weggegooid terwijl het dan echt geescaleerd moet worden!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.