Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Huisvaders gezocht

Hallo papa’s en papa’s in spe,
Mijn naam is Andrea en ik ben een studente journalistiek in Utrecht. Voor een van mijn opdrachten heb ik de doelgroep ‘huisvaders tussen de 25-35 in een relatie’ toegewezen gekregen. Mijn taak is nu om zo veel mogelijk te weten te komen over deze doelgroep. Als u zich herkent in deze doelgroep zou ik het enorm waarderen als u mij hierbij een handje zou willen helpen door een aantal vragen te beantwoorden.
Met vriendelijke groet, Andrea.

Egel

Egel

21-10-2014 om 22:06

wat apart

Wat apart, zulke jonge vaders. Zeker de gemiddelde hoger opgeleide vader is 30 of 35+, of ouder.
Mijn man is huisvader en is dubbel zo oud als jouw doelgroep.
Verder staat er geen link in je oproep.....
Succes hoe dan ook!

MariavM

MariavM

21-10-2014 om 22:23

Ja maar Egel

Als ik het goed heb onthouden is jouw man een stuk ouder dan jijzelf bent.
Wij zijn heel jong getrouwd en hebben jong kinderen gekregen en daarbij deels nog geleerd. Ik had eerder een baan en dus bleef man thuis. Later is dat verdeeld.
De groep bestaat dus wel, zeker bij eerste huwelijken die jong kinderen hebben gekregen, alleen ben ik nu zelf niet meer in die leeftijd en zit mijn man niet op social media.

Egel

Egel

21-10-2014 om 23:31

Knap Maria!

Dat heb je goed bijgehouden Maria!
En dat vind ik heus niet de norm. Ik vroeg me desondanks af of ze genoeg respons zou krijgen. Helpt misschien ook niet dat er geen vragenlijst is.

Tante Tiny

Tante Tiny

21-10-2014 om 23:46

De gemiddelde leeftijd van de moeder

bij een eerste kind is 29 jaar.
Vaders zijn gemiddeld ouder dan de moeder.
Daarnaast zou mijn man niet reageren als hij aangesproken wordt als Papa.
Zijn kinderen noemen hem zo en verder niemand.
De term huisvader is me ook niet helemaal duidelijk. Is dat
1. een vader van jonge kinderen
2. een vader die niet werkt en daardoor fulltime thuis is
3. een vader die parttime werkt en daardoor overdag ook deels voor zijn kinderen kan zorgen.
4. een vader die fulltime werkt maar daarnaast zich volledig verantwoordelijk voelt voor de zorg voor zijn kinderen.
Oh nee, waarschijnlijk maar één kind. Want vóór je 35e als man twee kinderen hebben, is wel erg vroeg.

Mijntje

Mijntje

22-10-2014 om 08:19

studente journalistiek

Kan je je opdracht niet aanpassen?
Dit is gedoemd te mislukken als je de leeftijdscategorie niet oprekt.
En idd vooral geen aanhef schrijven met papa en mama bij volwassenen, dat schrikt enorm af.

Hanne.

Hanne.

22-10-2014 om 08:28

genoeg

Gemiddelde leeftijd zegt natuurlijk lang niet alles.

Ongeveer de helft van de mannen die kinderen krijgen wordt voor zijn 35e voor de 1e keer vader. 1 op de 5 wordt voor zijn 30e voor de 1e keer vader. Jaarlijks zijn dat zo'n 95.000 'nieuwe vaders' onder de 35.

http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/bevolking/cijfers/incidenteel/maatwerk/2388-wm.htm

Lijkt me dat daar toch wel een aantal huisvaders bij zitten.

(Helaas valt mijn partner buiten de doelgroep. Wel voor zijn 35e vader (2x zelfs), maar inmiddels wel boven de 35)

mijn man

valt waarschijnlijk wel in de doelgroep. 33 jaar, 2 kinderen, en zelfs nog bijna fulltime thuis. Maar ik sluit me aan bij tante Tiny, wat bedoel je met de term 'huisvader' en wat wil je dan precies weten?

Sneeuwitje

creabea

creabea

23-10-2014 om 13:34

studente kan er toch ook niks aan doen?

zij heeft die opdracht toegewezen gekregen en dan gaat hier iedereen lopen klagen dat ze zelf zo laat waren met kinderen. Op dit forum met overwegend hoogopgeleide moeders zijn er blijkbaar geen vaders van onder de 35, maar die zijn er heus wel (zát).

Alleen de term 'huisvader' is mij inderdaad niet helemaal duidelijk: is dat een vader die thuis blijft voor de kinderen?

j.donkervoort

j.donkervoort

29-10-2014 om 09:21

huisvader

Ik ben 33, fulltime huisvader en heb een zoon van bijna 3.
Ik heb gekozen voor huisvader, beetje geholpen door de crisis weliswaar, mijn vrouw verdiende aanzienlijk meer en ik ben huiselijker en gek op kidz.
Thuis zijn biedt ook veel kansen om me om te scholen, je moet wel je koppie kunnen gebruiken als je klaar bent met al die mannenklussen in en rond het huis.

mail adres?

Hoi Andrea,
Ik wil mijn man wel vragen of hij vragen kan beantwoorden.
Heb je een mail adres oid?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.