Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Actieve vakanties samen met de kids!

Hoi allemaal!

Ik doe onderzoek voor Surflife family camp Mimizan.
Zij organiseren leuke vakanties voor het hele gezin, waarbij zij niet alleen surfles geven aan het hele gezin, maar ook andere leuke activiteiten doen zoals Yoga, suppen (Stand up paddling) en skateboardlessen. Nu ben ik zelf aan het afstuderen bij dit bedrijf en vroeg mij af of jullie mij misschien kunnen helpen.

Ik doe een onderzoek naar het zoek- en boekgedrag van Nederlandse gezinnen. Daarvoor heb ik een korte enquête gemaakt, om de juiste informatie te krijgen.
Hopelijk willen jullie mij helpen af te studeren!
Alvast super bedankt!

Met vriendelijke groet,

Monique N

De link voor de enquête:
http://www.thesistools.com/web/?id=524621

Juno

Juno

10-12-2016 om 09:44

Nou

Ik pas niet in de hokjes, sorry. Als ik van cultuur hou ben ik dus ook materialistisch ingesteld (en bedankt! Dat klinkt toch niet aardig?!). Het is van alles een beetje maar die optie zit er niet bij.
En dan die vraag of ik een gezin heb met kinderen tussen de 10 en 17. Ja, en vervolgens mogen de andere kinderen die buiten deze leeftijd vallen er toch wel weer bij.

bloemetje

bloemetje

10-12-2016 om 10:10

ingevuld, maar....

Jammer dat er geen ruimte was om iets in te vullen, daarom maar even hier.Twee keer moet ik mijzelf in een hokje indelen. En beide keren was er geen passend hokje te vinden. Zeker die laatste indeling leent zich niet om zo expliciet naar te vragen. Ik snap best dat je dat als markeer dat soort segmentaties gebruikt, maar ze zijn niet zo handig om in een enquête te gebruiken.
Een ander punt: je gaat er nogal vanuit dat mensen 'een vakantie boeken'. Lees: een accommodatie/park-achtig iets, iets met van alles er op en er aan. Wij trekken meestal rond. De accommodatie is van ondergeschikt belang, dat is voor ons alleen de plek waar we overnachten.

Bosbes

Bosbes

10-12-2016 om 13:13

nogal apart ja

Een hokjesgeest heeft dit geschreven. Binnen die hokjesgeest iemand met niet zoveel sociale kennis.
Beetje absurd om uit deze categorieen jezelf in te delen:

Categorie 1: Carrière gericht, gefascineerd door nieuwe technologie, hou van een beetje risico en spanning. Hecht niet veel waarde aan tradities en plichten, sta open voor vernieuwing en verandering op maatschappelijk en politiek niveau. Vrijheid en individualistisch.
Categorie 2: Zelfontplooiing en sociaal. Impulsiviteit en avontuur is belangrijk. Etiquette, kunst en cultuur. Een netwerker en op de hoogte van de nieuwste technologie en materialistisch ingesteld.
Categorie 3: Impulsief en passief die streeft naar een onbezorgd, plezierig en comfortabel leven. Een gemakkelijk leven en materiële rijkdom. Geen interesse in de maatschappij en politiek. Informeel in de omgang en ben snel tevreden.
Categorie 4: Vrij zijn in het hier en nu. Nieuwe ervaringen op doen en onafhankelijk ingesteld. Geen interesse in de maatschappij en politiek. Mijn leefstijl is impulsief, avontuurlijk en vrijblijvend. Vrienden zijn belangrijker dan mijn familie en ik ben individualistisch ingesteld.
Categorie 5: Tegen sociaal onrecht en kom op voor het milieu. Zelfontplooiing, solidair zijn en sociaal contact vind ik belangrijk. Uitgesproken mening over politiek en verder zijn familierelaties belangrijk voor mij.
Categorie 6: Traditionele waarden en normen zijn belangrijk en mijn sociale status is belangrijk. Politiek en historie trekt mijn interesse. Liefhebber van kunst en cultuur en vermijd enige vorm van risico.
Categorie 7: Mijn gezin is de hoeksteen van de samenleving en autoriteit en regels zijn belangrijk. Ik hou niet van risico’s en ik heb een vrij regelmatig leven. Status is iets wat belangrijk is binnen mijn kringen en ook werkgerelateerd.
Categorie 8: Tradities en materiële bezittingen zijn belangrijk. Hoge waarde aan discipline, regelmaat en orde. Ik hou niet van risico’s en ben erg gericht op het besparen. Mijn gezin en familie staan centraal in mijn leven.

Pirata

Pirata

10-12-2016 om 13:23

politiek

Je kunt er ook nog politieke partijen achter vermelden? Of een quiz van stereotiepe karakters behorend bij een bepaalde politieke partij?

moniquen

moniquen

11-12-2016 om 20:54 Topicstarter

Hoi allemaal

Allereerst, super bedankt voor jullie reacties. Deze categorieen zijn niet door mij verzonnen maar horen bij een onderzoeksmodel die in meerdere onderzoeken gebruikt om de Nederlandse samenleving onder te verdelen. (of in hokjes te stoppen zoals jullie het noemen ) Uiteraard snap ik dat niemand hetzelfde is en daarom wordt er ook gevraagd in welke je jezelf het meeste vindt. Bedankt voor jullie reacties! Groetjes Monique

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.