Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Afstudeeronderzoek: Ervaring ouders en kind bij kinderarts

Hallo! 

Wil jij bijdrage aan een positieve ervaring bij een kinderarts of een andere soortgelijke zorginstantie? Ja, dan ben ik op zoek naar jou! Ik ben op zoek naar moeders en hun gezin die hun positieve of negatieve ervaring willen delen met mij. Voor een afstudeeronderzoek probeer ik namelijk de ervaring voor het kind en ouders te verbeteren bij een kinderarts. Uit onderzoek komt naar voren dat de kinderen en soms hun ouders een consult bij de kinderarts ervaren als een examen. Hier wil ik een oplossing voor vinden. Help jij mij mee door het invullen van 8 korte vragen? 

De link naar de enquete: https://goo.gl/forms/vnO0bxo5tKl5UHwo1

Alvast super bedankt! Mocht je vragen hebben, in de enquete staan voorwaarden en een email adres. 

🎶🎵Sinbads vrouw🎵🎶

🎶🎵Sinbads vrouw🎵🎶

07-05-2018 om 12:25

De link doet het niet.

Je moet hem eerst “open” zetten

Ik krijg geen toestemming

Pennestreek

Pennestreek

07-05-2018 om 15:40

Vaders zijn ook ouders

maar dat terzijde

Kim_123

Kim_123

10-05-2018 om 16:10 Topicstarter

Link open en Vaders

De link zou nu moeten werken en uiteraard zijn vaders ook ouders en daarmee welkom om hun mening te delen!

Vg

Lente

Lente

10-05-2018 om 19:09

Waarom schrijf je dan dat je moeders zoekt?

Zie titel

Wipkip

De enquete komt op mij wat onrealistisch over. Maar wij hebben dan ook te maken gehad met heel veelhulpverlening.
En dan ben je er niet met een wipkip in de wachtkamer. Dan gaat het om afschaffen van de meldcode, de regie bij de ouders laten, directe verwijzing naar echte deskundigen.

Ik lever hem dan ook maar niet in. Ligt zo ver af van mijn realiteit.

Kim_123

Kim_123

11-05-2018 om 13:09 Topicstarter

Enquete

Hoi AnneJ, ik vind het jammer dat de enquete beschouwd wordt als onrealistisch. Ik begrijp dat wanneer er meerdere situaties zijn geweest waarin er te maken is geweest met hulpverlening dit niet op te lossen is met een wipkip. Daarom ben ik ook op zoek naar verbeteringen die ervoor zorgen dat de ervaring beter wordt voor zowel kind als ouder. Echter zijn de punten die u benoemd wel van toepassing om mee te nemen, mocht blijken dat meer mensen hier last van hebben betekent dit dat als advies meegegeven kan worden. Zeker gezien dit niet binnen een week opgelost kan zijn. Zo wil ik u via deze weg toch bedanken voor uw reactie.

@Lente; ja klopt. Maar zoals eerder benoemd is de enquete bestemd voor beide ouders, kinderen 12+ en overige gezinsleden die wellicht meegeweest zijn naar een consult.

Dora

Dora

11-05-2018 om 13:11

BVIKZ

kan je verder helpen met wat AnneJ noemt. Het is een groot en groeiend probleem voor ouders die bij een kinderarts komen.

Kim_123

Kim_123

11-05-2018 om 17:17 Topicstarter

BVIKZ-antwoord

@Dora, zeker kan het verder helpen. Echter probeer ik erachter te komen wat het pijnpunt hierachter is en wat dan als 'oplossing' gezien kan worden. Is dit bijvoorbeeld een betere uitleg voor zowel kind en ouder. In hoeverre is het kind zich bewust van de situatie en de aandoening en hoe voelen ouders en kind zich hieronder. Wat zou helpen om de ervaring te verbeteren gezien de stappen die doorlopen worden van bewustwording van een bepaald symptoom tot aan de stap van een consult bij een kinderarts bijwonen. Het is complexer dan slechts een wipkip of een extra boekje voor de kinderen.

Dus dit soort reacties waarbij AnneJ heel duidelijk benoemd dat het verder en dieper ligt dan slechts de oppervlakte zijn waardevol. Dus mensen die zich hierin kunnen vinden zou ik toch willen verzoeken om mee te denken. En ook zeker in de zin: wat helpt niet?

Dank daarvoor,

Het onderzoek over examenvrees

"Uit onderzoek komt naar voren dat de kinderen en soms hun ouders een consult bij de kinderarts ervaren als een examen. "

Welk onderzoek is dat? Staat het ook online?

Ik heb er niet zo'n beeld bij hoe kinderen een bezoek aan de kinderarts als een examen kunnen ervaren. Hoe ik het zelf ervaar uiteraard heb ik daar wel beeld bij. Maar misschien omdat specifiek de kinderarts bij ons ging om peuterleeftijd.

Op oudere leeftijd speelde bij mijn kinderen vooral dat ze iemand niet kenden en niet wisten hoe die op hen ging reageren. Met hun wisselende ervaringen met volwassenen die hen vaak niet begrepen vanwege autisme.

Soms hielp dan 'omkopen' om toch het eerste contact te kunnen leggen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.