Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Afstudeeronderzoek Fair Trade

Beste bezoekers van ouders-online,

Voor mijn afstudeerproject doe ik onderzoek naar consumenten en hun relatie met Fair Trade. Ik ben op zoek naar mensen in de leeftijd vanaf 18 jaar. Er zijn al veel 18 t/m 40 jarigen die de vragenlijst hebben ingevuld, maar ik ben vooral nog op zoek naar 40, 50 en 60 plussers. Zou u mij alstublieft willen helpen met mijn onderzoek door het invullen van mijn vragenlijst? Het is eenvoudig en duurt niet lang. De vragenlijst is hier te vinden: http://www.fairtradeonderzoek.tk.

Alvast hartelijk dank voor uw medewerking!

Mis de meest essentiële vraag

Ik vind het belangrijk dat elk product automatisch fairtrade/biologisch is in de supermarkt.

Ik vind het godgeklaagd dat onze regering zich niet meer inzet om fairtrade/biologisch te stimuleren en inkopers te motiveren.

Elk product zou fairtrade en biologisch moeten zijn en geen label nodig moeten hebben, en elk niet fair betaald artikel zou een groot rood kruis als opdruk moeten hebben.

Nu maken ze verpakkingen van de bioindustrie met een leuk groen varkentje erop, wat uit moet beelden dat het toch wel een beetje goed is. Of worden we misleid met een grote V in een wit of groen cirkeltje.

Het ziet er allemaal zo leuk, groen, V, top, lijkt net biologisch uit.

Pak eerst de verpakkingen maar eens aan die behoorlijk misleidende informatie bevatten.

Angela67

Angela67

03-05-2014 om 17:23

ingevuld

maar even een taaltip: "Ik vind het belangrijk om naar mensen te luisteren die anders zijn als mij." >> moet zijn: 'die anders zijn dan ik'.

En dit vind ik een rare vraag: "ik vind het belangrijk om van anderen respect te krijgen. Ik wil dat mensen doen wat ik zeg." > ik vind dat totaal niet hetzelfde. Hoe kun je dit in 1 vraag stoppen?

gr Angela

Juno

Juno

03-05-2014 om 17:30

Doet het niet

Ik krijg een foutmelding.

JY-Buis

JY-Buis

03-05-2014 om 20:14 Topicstarter

enquete

Iedereen bedankt voor het invullen. Hij doet het helaas niet bij iedereen, probleem met de browser waarschijnlijk...

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

03-05-2014 om 20:16

Foutmelding

Helaas, krijg ook een foutmelding

JY-Buis

JY-Buis

04-05-2014 om 11:56 Topicstarter

foutmelding

[i]Als u klikt op 'volgende' en een foutmelding krijgt, dan kunt u deze link proberen: [url]https://survey.fss.uu.nl/753627/lang-nl-informal[/url]. Als u nog steeds een foutmelding krijgt, dan probeert u de vragenlijst waarschijnlijk op een iPad/iPhone te maken. Om de vragenlijst toch weer te geven moet u de optie 'accepteer cookies' veranderen van 'altijd' naar 'nooit' of 'van derden en adverteerders'.[/i]

Juno

Juno

04-05-2014 om 12:04

Pff

Ik ga toch niet heel moeilijk allerlei instellingen veranderen voor een enquete? Daar ben ik echt te lui voor hoor, sorry. Op OOL komen dagelijks enquetes en ik maak ze bijna allemaal maar ik haak af als ik van browser moet veranderen of instellingen moet wijzigen.
Als je wil dat mensen vrijwillig en gratis je enquete maken moet je zorgen dat het toegankelijk is.

JY-Buis

JY-Buis

04-05-2014 om 15:05 Topicstarter

foutmelding

Krijg je ook bij deze link een foutmelding? [url]https://survey.fss.uu.nl/753627/lang-nl-informal[/url]

Juno

Juno

04-05-2014 om 16:33

En ingevuld.
Ik miste alleen een vraag of je ook daadwerkelijk FT-producten koopt.

JY-Buis

JY-Buis

04-05-2014 om 17:47 Topicstarter

enquete

Bedankt voor het invullen Juno! Mijn onderzoek richt zich echter niet op het daadwerkelijk kopen van FT producten. Zouden nog meer forumbezoekers 'm in willen vullen? Ik zoek met name nog veel 30-plussers. Alvast bedankt!

Evanlyn

Evanlyn

04-05-2014 om 22:58

Angela, respect

Ik denk dat hij dat woord opvat zoals tegenwoordig onder veel jongeren gebruikelijk is. Dus niet: respect voor iemands prestaties, persoonlijkheid etc., maar: onderdanigheid, je meerdere erkennen.

Angela67

Angela67

04-05-2014 om 23:07

dat zou het kunnen verklaren, Evanlyn, maar . . .

. . . nog dommer dan, dit gebruik van het woord respect, zelfs in het Engels betekent het dat niet . . . Bizar bizar.
gr Angela

Evanlyn

Evanlyn

05-05-2014 om 01:36

Angela

Wel in rappers-kringen in Amerika. Niet dat ik daar nou zo mee bekend ben, maar je vangt zo af en toe iets op. Helaas is die betekenis ook tot de Nederlandse straattaal doorgedrongen, wat voor nogal wat miscommunicatie zorgt. Want het betekent precies het tegenovergestelde van wat wij eronder verstaan: degene met de grootste mond en de hardste vuisten "krijgt respect", want iedereen is bang voor hem.

JY-Buis

JY-Buis

05-05-2014 om 12:27 Topicstarter

vragenlijst

Bedankt allemaal voor het invullen. Ik heb al erg veel respondenten, maar ben nog op zoek naar meer 30-plussers. De vragenlijst is hier te vinden: https://survey.fss.uu.nl/753627/lang-nl-informal. Heel erg bedankt alvast!

JY-Buis

JY-Buis

10-05-2014 om 10:47 Topicstarter

onderzoek

Geachte forumbezoekers,

Voor mijn afstudeerproject doe ik onderzoek naar consumenten en hun relatie met Fair Trade. Zou u mij alstublieft willen helpen met mijn onderzoek door het invullen van mijn vragenlijst? Het is eenvoudig en duurt niet lang. De vragenlijst is hier te vinden: https://survey.fss.uu.nl/753627/lang-nl-informal

Ik ben vooral nog op zoek naar 35-44 jarigen en 55-plussers.

Alvast hartelijk dank voor uw medewerking!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.