Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Inge

Inge

19-04-2018 om 15:54

Afstudeeronderzoek: Sociaal-emotionele ontwikkeling, 'portret van je kind'

Hallo beste ouders,

Zelf ben ik moeder van een zoontje van 1 jaar en naast het verzorgen van onze zoon volg ik de opleiding Klinische Kinder- en Jeugdpsychologie aan de Universiteit van Tilburg. Dit is een fijne, maar soms ingewikkelde combinatie.

Op dit moment ben ik bezig met een afstudeeronderzoek waarvoor ik jullie medewerking wil vragen. Het doel van het onderzoek is het ontwikkelen van een nieuwe vragenlijst voor het bepalen van de sociaal-emotionele ontwikkelingsleeftijd van jonge kinderen, in dit geval tussen de 6 maanden en 3 jaar. Ik word bij mijn onderzoek begeleid door dr. M. Feltzer en drs. J. Gielen van de Universiteit van Tilburg.

Mijn verzoek aan jullie is om een online vragenlijst in te vullen die bereikbaar is via onderstaande link. Op de eerste pagina van de vragenlijst staat de precieze instructie voor het invullen van de lijst aangegeven. Het invullen vergt naar verwachting 10 à 15 minuten tijd.

Bij voorkeur wordt de vragenlijst ingevuld door beide ouders apart, maar als dit niet mogelijk is, door de ouders samen of door één van de ouders of iemand die wekelijks geruime tijd met je kind doorbrengt en het kind dus goed kent.

Zoals je zult zien, hoeft de naam van je kind niet ingevuld te worden. De gegevens van het onderzoek worden anoniem verwerkt.

In dit stadium van het onderzoek is het nog niet mogelijk om op basis van de antwoorden op de vragen een uitspraak te doen over hoever je kind is in zijn/haar sociaal-emotionele ontwikkeling ten opzichte van andere kinderen. Om toch iets terug te doen voor de moeite die je hebt willen nemen, wordt na het invullen van de vragenlijst een overzicht geboden van de sociaal-emotionele vaardigheden waarover je kind beschikt: een soort ‘sociaal-emotioneel portret’ van je kind op dit moment in zijn/haar ontwikkeling. Dit overzicht kun je desgewenst opslaan en/of uitprinten; dit kost wel wat extra tijd, en je kunt het ook overslaan.

De link naar de vragenlijst is: https://tiu.nu/SEOS-Inge2

Wij danken je voorbaat heel hartelijk voor je medewerking. Je levert hiermee een belangrijke bijdrage aan een onderzoek waarvan de resultaten uiteindelijk ten goede komen aan het welzijn van alle jonge kinderen en hun ouders/verzorgers.

Met vriendelijke groet,

Inge Sommerdijk, [email protected]

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.