Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Afstudeerscriptie: Sustainable consumption

Hi,

Ook ik ben hard opzoek naar respondenten om af te studeren, ik moet vrij snel 150 hebben, dus hulp is welkom!
Mijn vragenlijst gaat over sustainable consumption en duurt echt maar 3 minuten om in te vullen, hij is wel in het engels. Ik zou er echt heel blij van worden als jullie willen helpen, natuurlijk wil ik in ruil ook jullie vragenlijsten invullen! Laat maar weten!

http://my.preferencelab.com/surveys/survey.php?s=598&sp=b18477d7

Hartelijk dank,

Nina

Moni

Moni

20-11-2015 om 09:42

Afgehaakt

Ik moest eerst opzoeken wat sustainable consumption was. Duurzame consumptie dus.
Met de keuzes kan ik helemaal niets omdat de labels mij niets zeggen. Ik herken mijn persoonlijke afwegingen niet en kan daardoor geen keuze maken.
Het Engels was geen probleem, behalve dat woord sustainable dan.

Wel gedaan

Die labels zeiden mij ook geen fluit, maar de prijs onder die schoenen wel

hypothese

Ik ben benieuwd wat de hypothese van het onderzoek is. Zouden er echt mensen zijn die €30 meer voor die schoenen neerleggen, alleen omdat de tekst op het kaartje dat bij die schoenen zit, hen meer aanspreekt? Of was ik nog niet wakker en heb ik heel die test niet begrepen?

Jasmijn

Jasmijn

20-11-2015 om 10:50

gestopt

Ik ben gestopt, begreep er helemaal niets van.....

Daisy

Daisy

20-11-2015 om 11:31

Gedaan

Ik vraag mij wel de belangrijkheid af van de vragenlijst in het Engels.
Misschien is dit stiekem zo'n onderzoekje om de kennis van het Engels te testen????

Hortensia

Hortensia

20-11-2015 om 12:03

Anneque

Er zijn inderdaad mensen die meer willen betalen als er een bepaald duurzaamheidslabel aan hangt. Niet alleen bij schoenen, denk dan ook aan biologisch eten of Max Havelaarkoffie.

Waar overigens niets mis mee is natuurlijk

De survey laadt trouwens heel beroerd op mijn laptop

Hortensia

Ja, dat weet ik en kan ik me ook goed voorstellen. Maar het ging toch om schoenen die sowieso duurzaam geproduceerd waren? En dan kon je steeds kiezen tussen twee (in mijn ogen nogal nietszeggende) labels. Iets van "laat anderen zien hoe milieubewust je bezig bent". of "help Moeder Natuur een handje". Nou ja, weet ik veel, zoiets.
Ik denk idd dat de onderzoeksvraag héél iets anders is (zoals Daisy al opperde).

Nastia

Nastia

20-11-2015 om 12:12

Mijn conclusie:

Ik kijk blijkbaar alleen naar de prijs, de verpakking of wat anderen van mij vinden (of wat ik van mijzelf vind) maakt mij (te) weinig uit. Bij gelijke prijs zou de boodschap wel een rol gaan spelen.

En Moni, de uitleg staat al in de tweede zin: They are made in a sustainable way, this means that resources are used wisely and that waste and pollution is minimized in order to reduce environmental impact.

Done

Maar wat heeft het nou met fietsen te maken?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

20-11-2015 om 12:50

Ja?

Alsof je een andere keuze maakt als het 10 minuten fietsen is.

Verder lijkt het alsof er gemeten wordt hoeveel economische waarde je aan een bepaald 'duurzaamheidslabel' hecht en hoe dat zich verhoudt tot je intrinsieke motivatie. Maar dit is toch best wel mijn ding en ik kon dat gevoel niet echt kwijt in de Survey.
TO wil je ooit nog een keer terugkomen op je onderzoeksdoel?

Katniss

Katniss

20-11-2015 om 12:54

Ik hecht schijnbaar toch aan labeltjes. Als erop staat 'kijk mij eens duurzaam zijn' hoef ik al niet meer. Sowieso is prijs voor mij bij schoenen geen issue. Ik doe er járen mee dus ben vanzelf al milieuvriendelijker bezig dan mensen die voor een of twee seizoenen schoenen kopen.

Heb ik goed opgelet?

Volgens mij waren alle schoenen duurzaam. Ze waren ook net zo ver fietsen. De labels verschilden in tekst. De prijzen verschilden ook.

Tja....

Overigens heb ik steeds aangegeven dat ik die schoenen toch niet zou kopen.

Katniss

Katniss

20-11-2015 om 14:15

Ik heb de optie gemist dat je ze niet hoefde te kopen. Was mijn beeld te smal op mijn telefoon? Overigens heb ik ook de fietsafstand genegeerd omdat ik toch geen fiets heb.

Precies

De labels verschilden, en de prijzen. Verder waren alle schoenen duurzaam en je moest er 5 minuten voor fietsen (dat gegeven doet er dus al helemaal niet toe).
Het enige wat ik kan bedenken, is dat het erom gaat of je meer geld wenst te betalen wanneer het "label" (het was geen keurmerk of zo maar gewoon een kreet) meer paste bij het beeld dat je van jezelf hebt (Bijv ik geef om het milieu, of ik heb graag invloed op anderen bij hun keuze voor een duurzaam product).
Enfin, ik ben nieuwsgierig naar de opzet.

Moni

Moni

20-11-2015 om 14:37

betekenis woord

"En Moni, de uitleg staat al in de tweede zin: They are made in a sustainable way, this means that resources are used wisely and that waste and pollution is minimized in order to reduce environmental impact."

Ja, dat zag ik later ook. Alleen wilde ik vóór het aanklikken weten waar het onderzoek over ging. En dat moest ik opzoeken.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

20-11-2015 om 14:40

Forumbeheer

Tnanks!!!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

20-11-2015 om 14:41

Oh echt...

Thanks!!!

bieb63

bieb63

20-11-2015 om 16:05

apart onderzoek

Ik snap een onderzoek over wel of niet duurzaam willen kopen, wbt prijs (wat kún je uitgeven versus wat heb je er voor over en uiteraard hoe belangrijk vind je het zelf, hoezeer ben je er mee bezig enz.) idem als de evt. moeite die je ervoor moet doen.
Maar bij allerlei holy in de gloria labeltjes, zou ik direct afhaken.

Amelie

Amelie

20-11-2015 om 22:09

Heel vaag

Ik snap het ook niet. Je koopt toch niet vanwege het label schoenen van 20 euro meer.

Jawel

Zeker wel.

Je moet je voorstellen dat het bedrijven niet om de democratie of de meerderheid gaat. Het gaat om de vraag of er mogelijk aan labeling te verdienen valt en zo ja hoeveel dan.
1 of 2% meer omzetten is al heel wat.

Dit is een onderzoek naar het effect van de tekst.
Er worden ook dit soort panel onderzoeken gedaan naar het ontwerp, de verpakking.... ga zo maar door.

Ja, er zijn mensen die vallen voor een labeltekst

Consumenten leren zich dit soort dingen ook aan. Het wordt verstandig genoemd om labels te lezen als het over gezondheid, groen en milieu gaat. Vinkjes, stempels en merkjes helpen daarbij.
Zelfs je huis heeft verplicht een label.

Dat is allemaal marketing. Het maakt consumenten bovendien ontvankelijk om te vallen voor teksten op een label van schoenen. Zelfs als die tekst het enige is dat er feitelijk verschilt, terwijl de schoen duurder is.

Het hoeft niet de meerderheid te zijn die ervoor valt om er extra aan te verdienen.
Een paar procent meer omzet, dat is genoeg.

Jasmijn

Jasmijn

21-11-2015 om 11:00

kwam zo niet goed over denk ik

Ik ben wel degelijk beïnvloedbaar door verpakking en tekst. Onlangs was ik met dochter voor het eerst bij een biologische supermarkt, met allerlei producten die ik voor het eerst zag...ja en dan val ik wel degelijk voor de leukere labeltjes...zeker als de prijs tussen het ene en het andere produkt niet al te veel uitmaakt.
Bij dochter was het nog erger....één merk had iedere keer hele leuke trendy labels (wat nu helemaal 'in' is) en er zaten ook nog hartjes tussen (klinkt heel kinderachtig zeker omdat dochter 20 jaar is) en daar viel ze helemaal voor.... moest er zelf om lachen...dat ze zich zó zou laten inpakken door van die leuke labels.

Ik denk dat als deze test bijv. was aangevuld met goede foto's als voorbeeld van de labels...dat het meer had aangesproken. Nu leek het mij allemaal teveel van hetzelfde

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.