Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Eva

Eva

14-03-2018 om 17:46

Behulpzame ouders gezocht voor een interview over boerderij- en voedseleducatie

Alle behulpzame ouders opgelet!

Vrijwel elke ouder vindt het belangrijk dat zijn/haar kind gezond leert eten. Om te leren wat gezond is en wat niet, is educatie over voedsel en waar het vandaan komt dan ook zeer relevant. Tegenwoordig zijn er steeds meer initiatieven die kinderen spelenderwijs kennis en vaardigheden hierover bijbrengen. Enerzijds gebeurt dit aan de hand van boerderij-educatie initiatieven waar kinderen samen met de boer gaan ontdekken waar hun eten vandaan komt, wat daar allemaal voor nodig is en wat je met die producten kunt doen. Anderzijds wordt er op sommige scholen al voedselonderwijs aangeboden, soms ondersteund door wekelijkse of maandelijkse bezoekjes aan schoolmoestuinen.

Voor mijn stage-onderzoek ben ik op zoek naar ouders die het leuk zouden vinden om geïnterviewd te worden over hun kijk op boerderij-educatie en dan dieper in te gaan op wat hen wel of niet zou motiveren om hun kind op te geven voor een aantal middagen op de boerderij. Welke aspecten van zo'n boerderij-educatie concept spreken je meer of minder aan en hoe zou dit je keuze beïnvloeden? Het interview kan telefonisch of via Skype afgenomen worden en zal ongeveer een half uurtje in beslag nemen!

Lijkt het je interessant om hierover een gesprekje aan te gaan, dan kun je mij voor wat meer informatie mailen op [email protected].

Jullie bijdrage zou heel waardevol zijn!

Eva Post
Stagiair bij Food Hub en Lekker Boer

Lente

Lente

14-03-2018 om 19:39

Gemeld en tip voor de poster

Ik heb deze vraag gemeld omdat die drie keer op OO gezet is, voor zover ik gezien heb.

Tip: Wees concreter in je vraag. Je zoekt ouders van kinderen met welke leeftijd? Die van mij zijn de leeftijd van de kinderboerderij al lang voorbij.
En wat bedoel je met een aantal middagen opgeven voor een boerderij? Opvang? Club?

Eva

Eva

15-03-2018 om 13:16

Reactie op Lente

Hi Lente,

goed dat je het even aanstipt. Ik zoek ouders van kinderen met de basisschoolleeftijd, dus tussen de 6-12 jaar. Het gaat niet om het bezoeken van een kinderboerderij, maar om het bezoeken van echte productieboerderijen, dus bijvoorbeeld een fruitteler of een melkveehouder en daar spelenderwijs ontdekken hoe dat produceren nou precies in z'n werk gaat.

Het aanmelden voor een middag op de boerderij kan verschillende vormen aannemen. Voor het boerderij-educatie concept waar ik momenteel onderzoek naar doe, wordt het bijvoorbeeld aangeboden als activiteit bij de BSO. Maar tegelijkertijd wordt er gekeken of er ook interesse is vanuit ouders om hun kinderen hiervoor op te geven als vrije tijdsbesteding op de vrije middag. Dus net zoals dat je je kinderen kunt aanmelden voor bijvoorbeeld een knutselatelier waar ze op een vaste dag in de week heengaan, hoop ik in het interview meer inzicht te krijgen of het ouders ook leuk zou lijken om hun kinderen aan te melden voor een aantal vaste dagen op de boerderij.

Ik hoop dat dit genoeg duidelijkheid schept?

CC

CC

29-04-2018 om 09:21

vier?

Mijn zoon is vier maar zou dit super vinden! Ik zou graag hierover eens met je praten, Eva.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.