Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Beweging, fysieke activiteit en zitten bij peuters

Beste ouders van peuters,

Voor een goede gezondheid is het belangrijk dat peuters voldoende bewegen, maar eigenlijk weten we helemaal niet veel over het beweeggedrag van peuters... Om het beweeg- en zitgedrag zo betrouwbaar mogelijk te meten én in kaart te brengen, hebben wij input van ouders nodig om goede vragenlijsten samen te stellen. Daarom wil ik ouders van 2-, 3- en 4-jarige kinderen vragen om mee te werken aan ons onderzoek.

Dit houdt in: We (de VUmc en GGD Amsterdam) hebben een vragenlijst over beweeg- en zitgedrag bij peuters opgesteld. Deze vragenlijst is nog niet af, en moet nog verbeterd worden. Daarom hebben we feedback nodig. U zult gevraagd worden de vragenlijst te beoordelen op bijvoorbeeld de volgende punten:
- Hoe begrijpelijk is deze vraag?
- Worden er (te) moeilijke of onduidelijke woorden gebruikt?
- Is deze vraag belangrijk voor het meten van beweeg- en zitgedrag bij peuters, of niet?

Deze beoordeling vindt online plaats, en kunt u dus vanuit huis doen. U kunt deelnemen door op de volgende link te klikken:
https://nlpsych.eu.qualtrics.com/SE/?SID=SV_6VGfwfgJVll5qrX

Het is erg belangrijk dat deze vragenlijst ontwikkeld wordt, hij zal uiteindelijk gebruikt worden om te onderzoeken wat de relatie is tussen beweeg- en zitgedrag op jonge leeftijd en gezondheidsproblemen (zoals overgewicht) op latere leeftijd.

Ik hoop dat een paar van u geinteresseerd is om mee te werken, want we hebben veel input nodig! Als u vragen heeft kunt u contact met mij opnemen via [email protected].

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes,

Justine Schwanen
Onderzoeksstagiaire VUmc

Hanne.

Hanne.

04-08-2016 om 14:31

wat goed

wat goed om dit vooraf bij de doelgroep te testen! Complimenten!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.