Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Ansger

Ansger

19-10-2017 om 20:09

Diagnostisch familieonderzoek

Hallo iedereen,

In het kader van mijn opleiding (MA klinische psychologie aan de VU zoek ik een familie met een kindje tussen de 6 en 12jaar (eender of traditioneel gezin, één-ouder gezin, nieuw samengesteld gezin, holebi ouders, adoptieouders).

Het doel is om een diagnostisch familieonderzoek uit te voeren. Deze bestaat uit:
(1) het afnemen van enkele vragenlijsten betreffende de beleving van het gezinsleven en de opvoedingssituatie (van (i) de ouders, (ii) het kind, (iii) en optioneel een leerkracht als gewenst)
(2) en een inteligentieonderzoek met het kindje

De vragenlijsten en de intelligentietest zouden door mij in een rustige plek afgenomen worden (bv kamer van het kind). Jullie als ouders kunnen deze zelfstandig invullen.

In totaal zal dit zo’n 3uur van uw tijd in beslag nemen (het best in twee sessies van telkens 1,5u). Het volledig onderzoek als ook de beoordeling door de professor zal helemaal anoniem gebeuren. Voorts wil ik nog graag erbij zeggen dat dit een oefening voor mijzelf voorstelt. Maar aangezien dit niet weinig tijd is zou ik jullie samenwerking zeer op prijs stellen.

Mochten er nog vragen zijn aarzeelt zeker niet om me te contacteren via: [email protected]

Lente

Lente

19-10-2017 om 21:39

Wil je echt een gezin uit Nederland?

De cultuur in NL is anders dan in Vlaanderen.
Mijn haren gaan bijvoorbeeld al overeind staan als je een kind tussen 6 en 12 een kindje noemt. Daar kun jij niets aan doen. Dat is cultuurverschil.
Maar ik me voorstellen dat de vragenlijsten in Nederland verschillend zijn van die in Vlaanderen. Of anders verschillend effect hebben door het cultuurverschil.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.