Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Eveline

Eveline

23-09-2016 om 14:36

Drinkpakjes probleem

Hallo,

Mijn naam is Eveline en ben momenteel aan het afstuderen. Voor mijn opdracht heb ik jullie hulp nodig. Ik wil graag de verpakking van het drinkpakje aanpakken.

Herkennen jullie de problemen dat het rietje kwijt is als je een dagje uit gaat met je peuter? en waar laat je het kleine folietje van het rietje? verdwijnt dat ergens in je broekzak en valt het daarna op de grond? Ik wil graag erachter komen of jullie dit ook irriteert aan een drinkpakje en of er meerdere problemen zijn. Jullie helpen mij heel erg met mijn onderzoek!

Ik wil mij richten op peuters, omdat daar nog niet een oplossing voor is.Bijvoorbeeld Capri-sun lijkt mij niet geschikt voor een peuter (knijpen, overal sap) en volgens de fabrikant zijn fruit shoot flesje niet geschikt voor kinderen onder de 3 jaar.

Ik hoor graag jullie problemen

Taruh

Taruh

23-09-2016 om 14:51

nooit last van gehad

wij namen gewoon een fles/bidon mee, want die pakjes veroorzaken vooral afval en zitten toch vol met suikerhoudende drankjes.

Pug

Pug

23-09-2016 om 15:19

pakjeshouder

Er bestaat al een pakjeshouder. Daarin kun je ook een nog vol pakje bewaren en zo verdwijnt het rietje niet.

Het plastic van het rietje hou je vast tot het pakje leeg is, als het niet nog aan het pakje vast zit, en dan gooi je ze samen weg.

Capri Sun neem je dan gewoon niet mee voor een peuter.

Als je toch iets moet verzinnen: Hele kleine flesjes zouden wel handig zijn. Hersluitbaar, want zelfs 200ml kan al teveel zijn voor in 1 keer. En hervulbaar. Als de oorspronkelijke zooi eruit is kun je ze vullen met water.

Non probleem

Er zijn legio mogelijkheden om drinken voor je peuter mee te nemen voor onderweg. Mij lukte het altijd wel om het folietje van het rietje van een pakje in mijn broekzak te stoppen zónder het te verliezen om het later in een prullenbak te deponeren. Als ik al pakjes mee nam. Want je kan ook hervulbare flesjes met een sportdop, een antilekbeker of gewoon zo'n Mepalbeker meenemen.

skik

bieb63

bieb63

23-09-2016 om 17:01

Poeh

Is dat een afstudeer onderwerp?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

23-09-2016 om 17:51

Poeh zeg

Wat zijn jullie aardig....
Die pakjes bestaan, worden veel gebruikt, zorgen voor onnodig zwerfafval en kunnen daarom misschien wel wat productontwikkeling gebruiken.

En ik prik er een gaatje in als het rietje kwijt is en schenk de inhoud van het pakje over in een bekertje. En nee ik gooi dat plasticje nooit op de grond, maar soms waait dat wel eens weg.
En meestal gebruiken wij die pakjes niet. Ik neem meestal een fles met ranja en bekers mee als we weg gaan en de kinderen krijgen die pakjes ook zelden mee naar school. Te duur en niet nodig. Mepalbeker met ranja is net zo goed.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

23-09-2016 om 17:52

Onnodig zwerfafval....

Hahaha, das dubbelop hè.

Tango

Tango

23-09-2016 om 18:26

Pakjes

Ik vind pakjes op zich een handige uitvinding, ook voor oudere kinderen. Je pakt het snel even als je ergens naar toe gaat. Voor flesjes Fruitshoot geldt hetzelfde. Die zijn hier nu erg geliefd. Wat ik daarvan wel onhandig vindt is dat die plastic dopjes er zo onhandig af gaan.
Gewone pakjes vond ik nooit een probleem. Capri Sonne en soortgelijke pakjes wel. Passen niet in een pakjeshouder en de rietjes krijg je er lastig in. Zoon heeft het weleens gepresteerd een rietje aan de andere kant er weer uit te laten komen, dwars door het pakje heen.
Vanwege het afval koop ik niet veel pakjes meer, alleen nog yogi, voor mee naar school. Verder krijgt zoon een dopper met water of limonade mee.

BPA

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/gevaarlijk-bpa-nauwelijks-te-vermijden-dit-kun-je-wel-doen'

Ik maak me veel meer zorgen om de stoffen in de plastic binnenbekleding van die pakjes.

" Onderzoeksinstituut TNO analyseerde onlangs vijf populaire voedselproducten: een blik mais van AH basic, een pakje Goudappel Appelsientje, een blik knakworstjes Unox Knaks, een blik tonijn Princes en een Unox Rookworst. Alleen in de rookworst werd niets gevonden. In de andere vier producten werd BPA gevonden, in hoeveelheden onder de norm.

Het RIVM meldt dat het in heel veel producten voorkomt. BPA wordt gebruikt in plastics die worden toegepast in bijvoorbeeld bouwmaterialen, elektronica, plastic flessen, (voedsel)verpakkingsmateriaal, implantaten, infuusapparatuur en speelgoed.

Daarnaast wordt BPA onder meer gebruikt als basis voor epoxy-verven en -lijmen, in bepaalde tandheelkundige materialen, in inkt en in kassabonnen."

http://gezondheid.eenvandaag.nl/radio-items/69283/ihn_zaad_van_de_westerse_man_verslechtert

40er

40er

23-09-2016 om 19:11

Drinken

Drink in theorie box
Lekker navulbaar en geen afval. Plus je kunt het ook vullen met water.

Pirata

Pirata

23-09-2016 om 19:18

hoeveelheid verpakking verminderen

Volgens mij kan er minder karton gebruikt worden met een beter ontwerp van de verpakking.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.