Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Instructievideo voor test groep 8 leerlingen

Hallo ouders,

Ik ben op dit moment bezig met een afstudeeronderzoek waarin ik een instructievideo moet maken voor een test voor groep 8 leerlingen. Nou wordt dit een animatie - instructievideo, waar cartoonkarakters in voor komen. Mijn vraag is, waar moet ik rekening mee houden volgens jullie zodat het niet te choquerend is voor deze leerlingen. Ik probeer een zo neutraal mogelijk karakter te ontwerpen. Dus huidskleur e.d. wordt rekening mee gehouden. Ik ben echter niet bekend met gereformeerde scholen en het gebruik van media e.d. Zijn er ouders hier die weten wat voor hen wel en niet toelaatbaar is bij het tekenen van een karakter?
Andere tips zijn uiteraard welkom! Bij voorbaat dank!

Tante Tiny

Tante Tiny

17-09-2014 om 13:33

taalgebruik en kleding

Ik denk dat het belangrijk is dat het karakter geen grof taalgebruik heeft. Let vooral op verwijzingen naar vloekwoorden, geen verdommme, verdorie, potverdomme, etc.
Als het karakter kleding aanheeft, dan zou ik oppassen met sexy kleding en sexy uitstraling (geen Lara Croft stijl).

Zelf denk ik dat je beter af bent als je een bepaalde school voor ogen hebt en voor die leerlingen een video maakt. Iets wat voor iedereen passend is, past bij niemand goed.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.