Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Bibiche Hartman

Bibiche Hartman

27-04-2012 om 12:57

Jonge beperkte kinderen en ipad gebruik

Beste Ouders,

Voor mijn afstudeerscriptie  van de opleiding HBO Pedagogiek onderzoek ik wat de eisen zijn voor een app die de ontwikkeling kan stimuleren bij kinderen met een beperking onder de 4 jaar oud.
De kinderen van tegenwoordig worden geboren met veel technologie om zich heen, onder andere de iPad. Maar wanneer is een app verantwoord voor een jong kind en hoe kunnen kinderen er optimaal gebruik van kan maken? 
Een iPad is licht in gebruik en daarom eenvoudig te bedienen door kinderen die jonger zijn dan vier jaar, ook voor kinderen met een beperking.

Omdat deze technologie vrij nieuw is, is er weinig tot geen literatuur te vinden over het gebruik van app's en jonge kinderen.
Met deze enquete wil ik erachter komen hoe ouders denken over iPad gebruik van hun eigen kinderen.

Met de uitslag van de enquete in combinatie met geinterviewde experts kan ik een onderbouwend advies geven op mijn vraag.

De reden dat ik jullie ouders wil benaderen is omdat jullie de gene zijn die de app's aankopen en gebruiken voor de ontwikkeling of plezier van u eigen kind(eren).

Alvast bedankt voor uw bijdrage aan het onderzoek.

Met vriendelijke groeten

Bibiche(Studente Pedagogiek)

http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=106802

vragen en suggesties zijn altijd welkom

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Justine Pardoen (Ouders Online)

Justine Pardoen (Ouders Online)

03-05-2012 om 01:40

Zie hier ook

www.maandvandemediaopvoeding.nl, onderzoek vandaag verschenen: Iene Miene Media. En het rapport App Nooit Muis van Mijn Kind Online (www.mijnkindonline.nl).

Zelf houd ik een Scoop.it pagina bij met Apps voor kinderen: www.scoop.it/t/Apps-voor-kinderen. Daarvandaan kom je weer op veel nieuwe suggesties.

Succes met je onderzoek.

Justine Pardoen (hoofdredactie Ouders Online en stichting Mijn Kind Online)

Stadionweg 76
1077 SP Amsterdam
tel. 020 676 26 38
[email protected]

www.ouders.nl
www.mijnkindonline.nl
www.weetwatzegamen.nl

Nieuw: www.mediaopvoeding.nl

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.