Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Marion

Marion

03-02-2014 om 18:02

Meer veiligheid voor uw kind?

Beste ouder,

Voor mijn bachelor scriptie doe ik onderzoek naar wat ouders vinden van 'Location Tracking Devices'(LTDs) voor hun kinderen. Wat dit is leg ik hieronder kort uit. Ik ben op zoek naar ouders van kinderen tussen 8 en 12 jaar oud. Als u tot deze groep behoort, zou ik het op prijs stellen als u even de tijd neemt mijn online vragenlijst in te vullen via onderstaande link (dit zal u plm. 10 minuten kosten). Beide ouders kunnen deze vragenlijst apart invullen. De vragenlijst wordt anoniem verwerkt.

vragenlijst: https://tucis.qualtrics.com/SE/?SID=SV_8v4wYIyefCt4P2J

Wat is een LTD?
Een LTD is een klein apparaatje of een applicatie op de mobiele telefoon van een kind dat voortdurend registreert waar het kind zich op dat moment bevindt. Als een kind bijvoorbeeld niet op tijd thuis komt, dan zou een ouder kunnen nagaan waar het kind op dat moment is. Aangezien de locatie informatie in ‘real-time’ is (de informatie over de locatie van de gebruiker is de locatie waar de gebruiker zich op dat specifieke moment bevindt), kunnen ouders en/of hulpdiensten mogelijk ook tijdig ingrijpen in een geval van nood.
Deze technologie is vooralsnog theoretisch maar staat in de startblokken om ontwikkeld te worden.

Via mijn e-mailadres, [email protected], kunt u met mij contact opnemen als u vragen of opmerkingen heeft over het onderzoek.

Alvast bedankt!

Marion Boele
3e jaars Communicatie- en Informatiewetenschappen studente
Universiteit van Tilburg

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.