Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

jij

jij

19-05-2012 om 10:35

Onderzoek ouderbetrokkenheid

Beste ouders,

Ik ben bezig met een onderzoek naar ouderbetrokkenheid in het basisonderwijs, zodat ouderbetrokkenheid ingezet kan worden tbv het kind.
Ik heb een vragenlijst samengesteld en hoop dat jullie deze voor me in willen vullen via de volgende link:

http://bit.ly/JsU7o4

Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wat, wie, hoe

Beste Jij,

Je vertelt verder niets over je achtergrond, ben je student, meer achtergrond info? Wat gebeurt er met de enquetes enz. Ik zie die info ook niet terug in je vragenlijst.

Enne.. niet voor ouders

Je schrijft de ouders aan, terwijl het een onderzoek voor leerkrachten is.

Daarbij

"Ouders en leerkrachten hebben hetzelfde doel; zij willen beide het beste voor het kind."

Dat durf ik te betwisten. Dat is een leuk globaal zogenaamd gemeenschappelijk doel maar dat is niet wat scholen doen. De juf is er voor de hele klas en moet daarin ook zien te overleven. Niemand krijgt daar wat het precies nodig heeft. Voor een aantal kinderen is dat geen probleem: die krijgen net dat wat goed genoeg is en presteren goed genoeg. Voor een ander deel kan dat net niet genoeg zijn of hebben ze net wat anders nodig. Misschien gunt de leerkracht het deze kinderen wel maar heeft leerkracht niet in huis om dat te geven (kennis of energie of zin).

Dit gaat uit van de gedachte dat iemand die het beste met een ander voorheeft, ook het beste doet/kan doen/wil doen/zin heeft om te doen etc..

Chantal Dr

Chantal Dr

20-05-2012 om 17:35

De juiste vragenlijst

Hallo Allemaal,

In de eerste plaats dank voor het plaatsen van mijn bericht in de goede categorie!

Ik ben een 4e jaars Pabo student en ik ben bezig met dit onderwerp voor mijn scriptie. Ik wil graag weten wat de verschillen in visie zijn tussen leerkrachten en ouders. Op basis van deze gegevens wil ik een stappenplan ontwerpen, waarin rekening wordt gehouden met beide visies, om tot een optimale vorm van ouderbetrokkenheid te komen.

De link klopt inderdaad niet, bij deze de juiste link.

http://bit.ly/J6FzX4

Alvast bedankt!

Opmerking

Ik heb hem wel ingevuld, maar slechts voor één kind. Voor de andere kinderen zou ik andere dingen hebben ingevuld, toch jammer dat daar geen ruimte voor is. Leerkrachten binnen één school kunnen aardig verschillend zijn in hun opvattingen van betrokkenheid en hun samenwerking met ouders.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.