Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

arjan roeleveld

arjan roeleveld

20-04-2012 om 10:49

Onderzoek relatie tussen borstvoeding en gewicht bij kinderen tussen 4 en 12 jaar

Beste ouders/verzorgers,

In het kader van een afsluitend onderzoek van de studie Master of Education in Biology aan Fontys Hogenscholen te Tilburg willen wij u vragen een enquête in te vullen. Zie onderstaande link voor meer informatie en de enquête (kopieer en plak de link in de adresbalk).

Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.

Arjan Roeleveld
Rene van den Eertwegh

http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=97576

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merle

Merle

20-04-2012 om 10:59

Gedaan!

Maare, wat is nu de correlatie tussen de vragen en de borstvoeding?

Merle

arjan roeleveld

arjan roeleveld

20-04-2012 om 12:45

@merle

Hartelijk dank voor het invullen!

Uit wetenschappelijke literatuur komt naar voren dat borstvoeding beschermt tegen overgewicht. Onze hypothese is dan ook dat dat uit dit onderzoek naar voren zal komen. Echter zijn er tal van factoren die overgewicht in de hand kunnen werken. Die hebben we in de vragenlijst proberen mee te nemen. Bijvoorbeeld weinig beweging kan tot overgewicht leiden. De vraag is of er dan een verschil te zien is bij kinderen die weinig bewegen tussen de kinderen die wel of geen borsvoeding gehad hebben.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

Tijgeroog

Tijgeroog

24-04-2012 om 21:36

Leuk, maar

Ik ben halverwege afgehaakt, ik zal morgen even de kinderen meten en wegen en dan vul ik 'm helemaal in. Mijn kinderen hebben trouwens veel langer dan 12 maanden borstvoeding gehad.
Maar een vraag als hoeveel bewegen de kinderen vind ik best lastig. Ze spelen regelmatig buiten, lopen meestal naar school en gaan anders op de fiets, zitten op zwemles, fietsen regelmatig ergens naartoe. Is dat dan best veel of best weinig, moeilijk om een goed antwoord op te geven.
Op welke scholen worden de vragenlijsten uitgedeeld?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.