Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

mijnnaamisbob

mijnnaamisbob

16-04-2018 om 14:52

Schoolopdracht

Hallo ouders,

Mijn naam is bob en ik heb een schoolopdracht aangewezen gekregen. Ik moet een product ontwerp met een specifieke eis en doelgroep. Mijn doelgroep zijn jonge ouders. Hiermee bedoel ik ouders met jonge kinderen (tot ongeveer 4 ). We moeten het probleem aan kunnen tonen van onze doelgroep, dus wij kunnen geen maatschappelijke probleem opzoeken en daarvan een product maken. Mijn doel van dit post is om de dagelijkse problemen van 'jonge ouders' in beeld te krijgen. Het zou erg fijn zijn als jullie dit kunnen mededelen.

groetjes,

Bob

mijnnaamisbob

mijnnaamisbob

16-04-2018 om 14:57

oops

ik heb het op een of andere manier dit post 3x gepost excuses hiervoor

mijnnaamisbob

mijnnaamisbob

16-04-2018 om 15:04

edit

het probleem omtrent van het gebruik van een mobiele telefoon rondom kinderen.

Niki73

Niki73

16-04-2018 om 15:57

Bob

Als je nu eerst eens nadenkt, dan een nette tekst opstelt waarin je duidelijk je vraag stelt en die daarná pas op een forum plempt, dan heb je kans dat je serieuze reacties krijgt.
Overigens heeft dit forum een aparte rubriek voor dit soort vragen. Dat had je ook gezien als je even verder gelezen had.

Via een mail aan het forumbeheer (link rechts bovenaan op de pagina) kun je je mislukkelingen laten verwijderen.

Amsterdamse

Amsterdamse

16-04-2018 om 17:50

Toon Niki73

Zeg Niki73, kun je dat ook op een normale toon tegen deze leerling zeggen? Zijn bericht is namelijk wél keurig beleefd, jouw bericht daarentegen helemaal niet. Bob is gewoon nog aan het leren, het is een schoolopdracht.

Zeetakje

Zeetakje

16-04-2018 om 20:14

Bedoel je een opdracht als dit?

Hallo Bob,

Mijn zoon moest een paar jaar geleden ook een product ontwerpen, maar dan voor de doelgroep mensen met een bepaalde handicap. Weet niet meer precies wat.

Het groepje waarin hij destijds werkte heeft hier, alsof ze die handicap hadden, door het huis gescharreld om te ontdekken wat wel héél erg onhandig was, met de betreffende handicap. Daar zijn ze toen mee aan de slag gegaan.

Probeer je te verplaatsen in de jonge ouder. Ik denk dat het het handigst is om iets praktisch te bedenken. Een hulpmiddel om een tegenspartelend kind in een autostoeltje hijsen had mij ideaal geleken. Ik ben allang uit de peuters, maar mocht me verder iets te binnen schieten dan zal ik het hier nog posten.

Succes.

Handsfree sprekende agenda

wat mij wel handig lijkt is een agenda die niet alleen een piepje geeft, ter herinnering, maar een korte tekst uitspreekt, zodat je niet alles hoeft los te laten om de telefoon te bekijken omdat je de tekst niet kan horen.
- Over 15 minuten Pietje klaar met judo (bijvoorbeeld om 18.45 uur en je hebt nog tijd om weg te gaan, vooraf inprogrammeren)
- de aardappels zijn NU gaar (mijn moeder was soms zo bezig met sjoelen met ons dat we gebrande aardappels aten).
- Bloemkool halen (bijvoorbeeld om 17.30 als je op het punt staat naar huis te gaan van je werk en je komt langs de supermarkt.
- Luiers/formulieren/vaccinatieboekje/speelgoed voor de kinderopvang mee (bijvoorbeeld om 7.30 uur als je op het punt staat om naar werk en kinderopvang te gaan.
- Zwemgoed mee (7.30) voor Marietje
- Sportkleding mee voor Pietje
- Medicijnen Cato halen (15.00 uur op vrijdagmiddag).

Daarnaast keek ik toch wel vooraf in de agenda, maar vooral met 2 hele kleine kinderen ben je snel afgeleid en kun je een signaal wel gebruiken.

mijnnaamisbob

mijnnaamisbob

17-04-2018 om 11:17

Zeetakje

Hallo Zeetakje,

Dit hebben we als eerst gedaan, maar dit was blijkbaar niet de bedoeling. We zaten te brainstormen over de soorten problemen die 'jonge ouders' kunnen hebben, maar volgens onze leeraar moesten we dit aan onze doelgroep vragen en niet een eigen 'probleem' verzinnen. Ook zoals ik had eerder had vermeld moeten wij dit kunnen aantonen. Toch bedankt voor uw reactie.

mijnnaamisbob

mijnnaamisbob

17-04-2018 om 11:19

AnneJ

Dit is een interessante idee, bedankt voor uw feedback

Mijntje

Mijntje

17-04-2018 om 11:29

meedenken

Ik zou het zoeken in dingen die niet echt nodig zijn, maar leuk om over na te denken. Bedenk dat peuters wegloperig kunnen zijn, knoeien, zindelijk proberen te worden, leren opruimen (sorteren)
Bv Een soort doorzichtig windscherm die je over een vrolijk etende peuter die in het rond spettert kan zetten, zodat de muren schoon blijven.
Of bv een luier die bij het kleinste druppeltje een alarm laat afgaan, waarna je je peuter snel op het potje kan zetten (ik denk dat dit alsnog te laat is, maar in ieder geval stroomt de luier minder snel over en hoef je je kind niet helemaal uit te kleden om te zien of het al nodig is om te verschonen)
Succes!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.