Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Taalstimulering: wat voor boekjes, liedjes, spelletjes

Hallo Mama's, Papa's

Vraagje voor de papa’s en mama’s met jonge kinderen!--
Ik studeer deeltijd logopedie en ben bezig met een folder over taalstimulering. Mijn vraag aan jullie is:
Wat is het favoriete voorleesboek en/of liedje van je kind(eren)?
Daarnaast ben ik benieuwd of jullie gebruik maken van educatieve applicaties of anders spelletjes. Zo ja, welke?

Laat het me weten! Alvast bedankt!

favorieten

favo boeken: kietel nooit een krokodil, held op sokken, gruffalo
liedjes: casper en emma (tijd om te gaan slapen, doe je oogjes dicht...)
taal-applicaties: Letterschool, Juf Jannie

Mijntje

Mijntje

17-11-2017 om 14:15

hier

Voor peuters is Berenjacht heel leuk. Verder uit het blote hoofd: Wie heeft er op mijn kop gepoept, Anton kan toveren, (al genoemdde Gruffalo, Kikker en Pad, Aadje piraatje.
Van een aantal prentenboeken zijn ook apps.
Op de site van Cinekid zijn de nieuwste leuke apps te vinden op een app: https://www.cinekid.nl/educatie/applab (niet zozeer met taal, maar wel leuk), voor taalverwerving is er de site http://www.logo-apps.nl

Taart

Ook heel geschikt zijn prentenboeken zonder tekst. Hier kun je zelf eindeloos gesprekjes uitlokken over wat er te zien is en wat er gebeurt.
Denk aan "Waar is de taart?" van Thé Tjong-Khing, de opvolgers "Picknick met taart" of "Verjaardag met taart".
Of de prachtige boeken van Charlotte Dematons. Er gebeurt van alles als je goed kijkt, je kunt ze ook als zoekboeken gebruiken:
"De gele ballon", of, zeker nu leuk: "Sinterklaas". "Fiets", ook van haar.
Of Monkie (Dieter Schubert).

En favoriet hier

Waren idd de Berenjacht, en ook: Stap maar op mijn bezemsteel. Precies de goede mix van eng en grappig, en een fijn lekker rijmend metrum.

Mijntje

Mijntje

17-11-2017 om 17:13

Anneque

Ja die boeken hebben wij ook. Prachtig. Van Waar is de Taart kwam ook nog een animatieserie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.