Buitenland Buitenland

Buitenland

Gaan jullie naar koninginnedag in londen dit weekend?

Ik twijfel nog, mijn man kan niet mee en voor mijn zoon van 3 is er ook niet heel veel aan denk ik. Wel heb ik ontzettende zin in patat met satesaus en een kroket dus wie weet.

Wie is er van plan om te gaan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Edinburgh

Ik kreeg een uitnodiging om bij de consul in Edinburgh bitterballen en paling te komen eten, maar "helaas" zitten we dan in Rome ;o)

Poppy

Poppy

15-04-2010 om 22:45 Topicstarter

Oh bitterballen

Die zijn ook zo lekker! Goh ik lijk een echte junkfood fan maar al dat nederlandse spul mis ik toch wel. Jammer dat jullie het missen maar goed, Rome zal ook wel iets culinairs te bieden hebben

Ik ga denk ik toch maar, eerst naar het Science museum en dan op de terugweg nog even langs koninginnedag voor een kroket.

Petal (o.t)

Kwam ik vorige week met het vliegtuig terug uit NL, was mijn koffer niet meegekomen. En daar zaten behalve kaas, koffie en drop ook bevroren kroketten is. Die zijn toch de volgende dag maar weer in de vriezer gegaan, nog niet geproefd, maar weggooien kan altijd nog, toch ?

dc

dc

19-04-2010 om 20:43

Denk het niet

ik heb geeneens een uitnodiging gehad. Jullie wel?

Ik ben er nog maar kort, maar wel de ambassade laten weten dat ik hier nu woon. Hoe laat en waar precies is het?

ik heb een 4-jarige en 2-jarige. Is er een speelruimte ofzo voor de kinderen?

Poppy

Poppy

20-04-2010 om 08:40 Topicstarter

Oh je bent er nu? Hoe ging het allemaal?

De koninginnedag was vorige zaterdag trouwens, je hebt hem dus gemist. En het is georganiseerd door de ambassade (geloof ik?) maar verder vrij toegankelijk. Ik heb dus geen uitnodiging gekregen. Omdat ik weet dat het meestal mid april is heb ik even op internet gekeken http://www.holland.com/uk/ en zag daar de datum.

Er is muziek en eten en dat is het eigenlijk wel. Voor de kinderen was er Kids Corner waar er ballonnen gemaakt werden, ze geschminckt konden worden en iets konden maken met kleurtjes/lijm etc. Er was ook een voorstelling van Hans en Grietje (in het engels).

Mijn zoon van 3 had het prima naar zijn zin. Misschien volgend jaar een keer gaan?

dc

dc

20-04-2010 om 18:52

ok, ik zal het voor volgend jaar in de gaten houden.

Ik heb het hier tot nu toe prima naar m'n zin. We hebben besloten om de oudste pas in September weer op school te doen (inschrijving gedaan), dus ik ben lekker thuis met ze. Het is tot nu toe erg gezellig. Ik ga regelmatig met ze naar een family centre om te spelen en zodat ze engels op kunnen pikken, en verder komen hier veel buurtkinderen spelen, waar ze ook engels van leren.

En we hebben tot nu toe ook vrij aardig weer!

Petal,

Wat was er te eten ????

Poppy

Poppy

21-04-2010 om 20:27 Topicstarter

Shonagh

Haha, moest erg lachen om je vraag

Het was erg teleurstellend: geen SATESAUS! We was er patat met mayo en ketchup, frikandel en kroket. Ik geloof dat er een unox stand was maar die heb ik niet gezien. Poffertjes (4 pond per portie!!) Ach het was wel lekker maar op een of andere manier smaakte het toch niet zo. En je kon kaas of stroopwafels of speculaas kopen.

De keer dat het op de South Bank was stond er een oliebollenkraam, nu al 2 jaar niet meer

Mijn moeder komt binnenkort en ik heb haar al gevraagd om te kijken waar het kermis is en of ze een zak oliebollen mee kan nemen. En wij gaan dit jaar zelf met de auto dus dan kan ik lekker poffertjesmix/ontbijtkoek/ borrelnootjes meenemen.

Was het leuk in Rome?

Lekkerrrrr

Maar moet je dat kopen ?? Krijg je niet van het "knechtje van de keunegin". De happening in E'burgh is op 30 april en alleen voor "genodigden" dus ik was zeer vereerd. Maar als Rome niet doorgaat komende maandag, dan kunnen we nog gaan. Zelf bestel ik vaal spulletjes bij een online winkel, net Sinterklaas als de doos wordt bezorgd, oa satesaus dus :o)

Helemaal gemist

wist ook niet dat het zo vroeg is,maar goed, zoon had vrijdag buisjes gekregen, dus die had het waarshcijnlijk allemaal toch wat lawaaierig gevonden!

tip je me volgend jaar even, kunnen we elkaar eindelijk eens ontmoeten

Dc (ot)

Welkom! waar zit je precies?

Enne... kinderen gaan hier altijd pas de september na hun vierde verjaardag naar school..... (dus zelfs als je op 1 september 2009 5 werd, ga je toch pas in september 2010 naar school, soms wel lastig)
Maar geniet er nog maar even van, want het is op de meeste scholen gelijk flink doorwerken met leren lezen en schrijven, dus laat je 4-jarige nog maar even spelen!!

dc

dc

22-04-2010 om 22:22

Kroet (ot)

Dank je wel!

Ik zit nu in Oxford. Erg leuke buurt, en we hebben het erg naar onze zin. Waar zit jij precies? Is er iemand hier in de buurt?

Mijn oudste kan gelukkig al aardig lezen, want als hij dat allemaal gelijk moet behapstukken in het engels... Hij begint al een beetje engels te leren trouwens. De hele belangrijke dingen zoals "No don't!", "that's mine!" en "want to play?" krijgt hij er al vloeiend uit

Het eerste woord wat mijn net 2-jarige heeft opgepikt is vreemdgenoeg "keys". Wel raar, want dat woord kent hij nog niet in het frans of nederlands... "Mine" heeft hij ook al goed door.

Maar goed, ik ratel maar door, sorry voor de draadvervuiling!

Ach dc

draadje vervuilen: die koninginnedag is toch al afgelopen
Wij zitten vlak onder London, dus niet echt in de buurt.
Grappig he, dat dat zo snel gaat met kinderen! Ik vindt het wel boeiend. Ook wel prettig, want tegen de tijd dat hij nar school gaat heeft hij al een behoorlijke engelse basis. Heb je contact met kinderne in de buurt, zodat ze wat te spelen hebben?
Altijd wel plezierig.
kroet

Poppy

Poppy

26-04-2010 om 22:52 Topicstarter

Vervuil maar hoor

Ik woon ook onder Londen, iets verder dan kroet. Ik ken geloof ik niemand van dit forum die bij jou in de buurt woont.

Leuk dat er bij jullie veel buurtkinderen zijn. Hier is dat helemaal niet zo. Weet niet of dat aan onze straat ligt (gemiddelde leeftijd: 80 ofzo of aan de plaats of wat dan ook, maar het is wel jammer. Ik moet dus altijd met zoon naar een georganiseerde afspraak en meestal moet zoon dus spelen met de kinderen van mijn vriendinnen (waar hij het over het algemeen goed mee kan vinden, voor zover dat kan met 3-jarigen)

Heb jij al wat vriendinnen? Ik vond/vind dat echt lastig in Engeland. Weet nooit of de "oh we must meet up sometime" echt gemeend is of niet. Toen zoon geboren was heb ik via de National Childbirth Trust cursus een stel leuke vriendinnen gevonden.

dc

dc

29-04-2010 om 00:27

Kroet en petal more ot of course

Ik woon echt in een omgeving met veel kinderen. Ik had er laatst opeens 7 in huis!! (dus 9 in totaal)

Maar vanwege gedrag oudste (doet 5 jarig buurjongetje na, dat zich echt niet goed gedraagt), heb ik hem deze week "huisarrest" gegeven. Dus even geen buurtkinderen in huis, en hij niet bij hen. Maar ik ga bijna elke ochtend naar een family centre, waar ze met andere kinderen kunnen spelen. En voor jullie denken dat ik wel erg streng ben, hij is voor de grap met zijn fiets over z'n broertje gereden.... En later die dag heeft hij zand over z'n broertje gegooid (hoofd en gezicht). Hij vond beide acties "grappig". Ik niet.

Echte vriendinnen heb ik nog niet (dat duurt volgens mij altijd wel een tijdje, en vriendschap kun je niet forceren, dat groeit). Wel al mensen met wie ik omga. De lokale Vicar is een nederlandse, en superaardig, die is al langs geweest (op de fiets) voor koffie. En ik heb al 2 paar buren op bezoek gehad, en mijn naaste buurvrouw is echt heel leuk en daar heb ik morgen weer mee afgesproken (maar geen tijd, uh, handig).

Over het algemeen gaat het dus erg goed, alleen deze week minder. Man naar schotland voor werk de hele week (komt vrijdagavond laat thuis), en ik zwaar ziek sinds zondagavond. Maandag met hoge koorts en 2 kleine kinderen 45 minuten in wachtkamer gezeten, etc. Ik weet echt niet hoe ik maandag en dinsdag door ben gekomen. Op zo'n moment is het echt zwaar om geen sociaal netwerk te hebben...

Anyway, bedankt voor de interesse. Het is fijn om zo te kunnen spuien. Probeer over het algemeen voor mijn man toch wel stoer te doen (want die voelt zich schuldig mij steeds mee te slepen).

Ik open nog even een ander draadje voor een specifiekere vraag.

Poppy

Poppy

29-04-2010 om 09:24 Topicstarter

Leuk dc

Want niets is erger dan in een sociaal isolement en alleen maar je kinderen hebben. Als ik speelafspraakjes regel voor zoon is dat vrijwel met mijn vriendinnen, en gelukkig kunnen de kinderen het goed vinden. Maar hier hebben we helemaal geen kinderen in de straat die je ook ziet, er wonen er 2 en die zie je alleen in en uit de auto stappen zeg maar, niets geen gespeel op straat.

Ik kan me voorstellen dat je niet blij met je oudste was, alhoewel ik een week eigenlijk ook wel lang vind voor zijn leeftijd. Ik vind het ook lastig hoor, de dingen die ze van oudere kinderen oppikken die dus helemaal niet zo leuk zijn.

Succes deze week, nog 2 daagjes en je man is er weer. En dan een lang weekend he, met de maandag vrij hier. Het is lastig zonder sociaal netwerk. Ik heb wel vriendinnen maar omdat ze allemaal zelf 2 kinderen hebben help dat ook niet veel.

dc

dc

29-04-2010 om 16:06

Week

de week is tot en met vrijdag, dus valt wel mee. En gisteravond en vandaag heeft hij zich zo goed gedragen, dat ik waarschijnlijk al eerder zwicht

Mijn man gaat maandag trouwens gewoon werken, "want dan kan hij tenminste lekker doorwerken zonder steeds onderbroken te worden". Dus.

En jou vrienden kunnen met 2 kinderen niet op nog 2 kinderen passen? Heb ik echt wel gedaan hoor, in Frankrijk. En andersom heeft een vriendin ook wel eens voor beide gezorgd, na school, als we in organisatie penarie zaten. Maar goed, het is lastig te vragen als je niet hele goede vrienden bent. En dat mis ik toch echt wel nu.

Poppy

Poppy

30-04-2010 om 20:02 Topicstarter

Oh lekker dat je oudste weer in het gareel is.

Man die gaat werken op een vrije dag? Zou ik niet blij mee zijn

Mijn vriendinnen kunnen wel voor meer kinderen zorgen, het is meer dat de keren dat ik een oppas zou kunnen gebruiken (af en toe eens 's avonds van kdv ophalen en naar bed brengen bv) niet handig zijn want ze hebben hun eigen gezin. Overdag wisselen we echt wel eens kinderen uit.

Maar babyfoon bij de buren of zoals je nog wel eens hoort hier en daar gebeurt hier echt niet.

dc

dc

03-05-2010 om 19:59

Grumble

man was vorige week de hele week weg voor werk. (vertrokken toen ik meer dan 39 graden koorts had). Is vandaag gaan werken, en ligt nu in bed want hij is ozo ziek. (buikpijn).

Baal er inderdaad wel een beetje van.

En kun je voor 's avonds niet af en toe een student of zoiets regelen?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.