Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Buitenland Buitenland

Buitenland

Myp en gcse onderwijs?

heb een vraag voor degene die brits, engels onderwijs volgen in buitenland of NL

mijn 2 kinderen volgen gcse (brits onderwijs) in het buitenland dus. nu gaan ze MYP doen en ik heb eigenlijk niet zoveel info of dit nu zo anders is. gcse en myp zijn allebei middle school onderwijs maar het is mij niet zo duidelijk waarin dit zo verschilt. Behalve dat myp een voorbereiding kan zijn voor het IB. maarja dat kan het GCSE ook zijn in principe. is het moeilijker, makkelijker, breder, verdiept onderwijs of juist niet en wat zijn de voordelen en of nadelen van myp?

kan iemand mij verder helpen. het enige verschil wat ik nu weet is dat met CGSE meer vakken kan doen en MYP niet..

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
sumiya

sumiya

15-06-2009 om 16:16

Voorbereiding ib

Mijn dochter doet IB (in het buitenland ook). Nu heeft mijn dochter gewoon lokaal onderwijs gevolgt totaan IB, maar 2 andere van mijn kinderen doen CGSE als voorbereiding van IB, wat trouwens de meeste scholen hier in het land doen. Ik geloof dat er niet véél scholen zijn die ook MYP geven. Wat ik me kan voorstellen is dat het nog iets beter aansluit of IB, aangezien de meeste na CGSE toch A levels doen, wat volgens mijn dochter en vrienden véél makkelijker is, minder globaal en minder coursework. Het zware van IB is namelijk alle coursework wat ze buiten gewone leerstof moeten maken, daar gaan veel uren inzitten. Na de CGSE moet je inderdaad nog heel wat vakken laten vallen omdat je 3 high level vakken doet en 3 standard level.
Veel verder kan ik je dus niet helpen want ik heb alleen ervaring met verschil IB en A levels en weet dat A-levels ook goed aansluiten.
Sumiya

Mijn broertje

Heeft IGCSEs gedaan en toen IB. Sloot goed op elkaar aan. Voordeel van je GCSEs is dat het ook los van elkaar ergens voor staat. De punten die je behaalt op je GCSEs zijn op een Engelse universiteit niet onbelangrijk en mijn broer heeft bijvoorbeeld een GCSE Nederlands en Portugees maar geen IB Nederlands of Portugees gedaan maar dus wel een bewijs van kunnen ook al heeft hij het niet voor zijn IB gedaan. Terwijl ik geen GCSEs heb en dus helemaal geen kwalificatie heb in Nederlands of Portugees en het even goed spreek als mijn broer.

Het Middle Years Programme schijnt nog beter aan te sluiten maar toen ik en mijn broer die leeftijd hadden was dat net in ontwikkeling dus persoonlijk ken ik het niet.

Ik denk dat het uiteindelijk niet heel veel uitmaakt, het voordeel dat ik kan bedenken van GCSEs heb ik hierboven beschreven.

Beetje OT, A-levels zijn echt van veel minder niveau dan IB. En je doet meer vakken voor je IB en op een hoger niveau (sprak zij niet onbevooroordeeld

Mariel

maricarmen

maricarmen

16-06-2009 om 00:39 Topicstarter

Verschil?

Het is namelijk dat wij naar Nederland verhuizen en in Nederland wordt geen gcse of igcse meer gedaan. alleen maar MYP. ik heb veel negatieve zaken gelezen van het teachers forum op tes.co.uk

Ik vraag mij af of het vergelijkbaar is met elkaar.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.