Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Buitenland Buitenland

Buitenland

nog niet

nog niet

06-10-2008 om 16:04

Sites? [baan in het buitenland zoeken]

Man en ik (2 kinderen) zouden het geweldig vinden om voor een jaar in het buitenland te wonen. We denken vooral aan regio New York, regio London of Scandinavia. Man heeft eigen zaak, ik heb een parttime baan. Van daaruit geen kans om bijv. voor een jaar te worden uitgezonden. Bestaan er sites met buitenlandse banen voor een bepaalde periode?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marianne

Marianne

07-10-2008 om 09:42

Eures

Alleen binnen de EU, dat wel: http://ec.europa.eu/eures/home.jsp?lang=nl

In die regios

zoeken naar websites met lokale banen in jouw vakgebied, agencies in jouw vakgebied (die hebben ook vaak tijdelijke (temp) banen.
Overigens wel ERG verschillende regios! Scandinavie kan qua taal lastig zijn (weet niet hoe dat in jullie geval zit).
succes, laat even weten hoe het gaat!
kroet

nog niet

nog niet

09-10-2008 om 22:47

Zoeken

Bedankt voor zover. Ik ben veel aan het zoeken, maar voorsalsnog niets gevonden. Mijn vakgebied is nogal specifiek, maar ik zoek naarstig verder en zal ook iets breder gaan kijken.

Ja, de regio's zijn heel verschillend, maar trekken ons om verschillende redenen echt aan. Mbt Scandinavia: de taal is niet echt een probleem, althans ik spreek behoorlijk goed Zweeds.

Nog niet

Ik denk dat het toch verstandig is om eerst te bepalen waar je heen wil. Regio London (en regio New Yrok ongewtwijfeld ook, maar die ken ik niet) is ontzettend duur, dus dat is iets waar je wel even bij stil moet staan. Verder weet ik niet hoe oude je kinderen zijn, maar als ze naar school gaan is dat ook iets omeven uit te zoeken hoe dat in de verschillende landen in mekaar steekt. Ik woon zelf in de rgio London, dus als je daar meer over wilt weten hoor ik het wel!
succes met zoeken

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.