Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Buitenland Buitenland

Buitenland

nichtje

nichtje

03-02-2011 om 12:37

Update - nicht kreta

Beste mensen,

het is alweer 2 maanden geleden, dat ik mijn 'noodkreet' hier plaatste over mijn nichtje op Kreta die wilde vluchten.
Voor wie het destijds volgde: ze is daar weg. Gevlucht met kinderen en ondergedoken (buiten Griekenland).

Er komt nu een hele moeilijke periode, maar de opluchting dat ze levend en wel weg zijn overheerst.

bedankt voor al jullie hulp en medeleven!
groeten,
nichtje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Primavera

Primavera

03-02-2011 om 17:25

Fijn dat je nog even van je laat horen

Hallo Nichtje,
Ik vind het heel fijn dat je ons nog even laat weten hoe het verder is gegaan. Veel sterkte voor je nichtje, hopelijk vindt ze ook een oplossing op lange termijn.
Groeten Primavera

dc

dc

03-02-2011 om 19:06

Fijn

Blij te horen! Sterkte voor haar de komende tijd.

Nichtje

Nichtje

04-02-2011 om 09:11

Ja...

Hoihoi,

Bedankt voor jullie reakties, fijn om die te lezen. Het is inderdaad heel pittig, voor haar, de kinderen en wat betreft de toekomst. Zeker de angst dat ex hierheen komt en het vinden van een veilige plek zijn nu de grootste dingen die spelen.
En straks natuurlijk de voogdij etc, maar goed dat zien we dan wel. Ze zijn daar weg, gezond en veilig en de rest zien we wel als het zover is.

groeten, nichtje

Thanx

Vr de update, gelukkig maar. Succes met het vervolg ook!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

06-02-2011 om 18:24

Juridisch gezien

Een rechter kijkt altijd naar het belang van de kinderen, niet alleen in Nederland maar ook bijvoorbeeld in Spanje (daar woon ik). Ik neem aan dat het in Griekenland niet veel anders zal zijn. Dus als je nichtje een nieuw bestaan improviseert en dat duurt een tijdje dan zullen haar kinderen niet naar de vader gestuurd worden.

Asa Torell

Asa Torell

07-02-2011 om 21:45

Kinderontvoering

Volgens mij wordt daarbij helemaal niet naar het belang van de kinderen gekeken. Die worden gewoon teruggestuurd naar de vader, omdat de moeder de fout in is gegaan (en vaak zelfs strafbaar is) door het kind weg te halen uit het land waarin het 'gezinsleven' zich afspeelde. Ik heb er al veel schrijnende verhalen over gelezen... je nichtje zou er volgens mij goed aan doen om heel goed te bedenken hoe ze dat probleem gaat tackelen.

makakos

makakos

08-02-2011 om 17:58

Hoe verder

Ik kan me voorstellen dat de opluchting groot is dat ze weg zijn. Maar hoe lang duurt die opluchting nog.

De manier waarop alles gegaan is heeft denk ik nog heel wat voeten in aarde want het gaat hier toch om kinderontvoering.

Je nichtje zal juridisch nog heel wat uit te vechten hebben. Heeft ze eigenlijk ooit wel aangifte gedaan van mishandeling, heeft ze bewijzen dat ze niet meer veilig was? En dan nog, houdt de vader meestal het recht om zijn kinderen te zien. Ik vrees dat geen enkel (EU) land haar zal kunnen steunen als de vader werk maakt van de zaak. Op dit moment is niet de vader degene die vervolgd zal gaan worden, maar je nichtje.

Het is een afschuwelijke situatie maar naar mijn mening heeft je nichtje een grote fout begaan door met de kinderen uit Griekenland te vertrekken zonder daar eerst juridische stappen te ondernemen.

Nichtje

Nichtje

08-02-2011 om 20:15

Reaktie

Beste mensen,

Bedankt voor jullie reakties. Even een korte reaktie mijnderzijds omdat ik nog op mijn werk zit maar ook omdat ik niet alles weet...

Mijn nicht heeft meermalen over de jaren heen aangifte gedaan danwel geprobeerd te doen. Dat laatste ging niet altijd omdat de 'agent" haar ook wel terug naar huis stuurde.
Ze heeft foto's van verwondingen, ziekenhuisopname's etc, voor zover dat wat uit zal maken, maar hij blijft (denk ik) ook een geval van kinderontvoering. En hoe dat verder afloopt weet ik natuurlijk niet. Naast een juridische strijd die zal losbarsten, en de gevolgen daarvan heeft ze de keuze gemaakt om te vluchten omdat ze haar leven en dat van de kinderen niet zeker was. En ik naast alles, vind ik het wel knap dat ze deze stap heeft durven nemen en na jaren uit de spiraal van angst en geweld is gegaan. Want dat is voor haar enorm moeilijk geweest, naast haar wetenschap dat haar kinderen nu hun vader, taal, omgeving etc zullen missen.

Naast de juridische kant zit er ook een menselijke kant aan en die zijde houdt haar nu het meeste bezig. Wie weet is er een oplossing waarbij het niet tot een rechtzaak komt, maar zover is het nog niet. En eerlijk gezegd weet ik het verder ook niet; wat te doen etc.

groet,
nichtje

makakos

makakos

09-02-2011 om 07:20

Heel veel sterkte

Ik wil je nichtje nogmaals heel veel sterkte wensen en ik kan me voorstellen hoe,ondanks alles, nu toch in eerste instantie heel opgelucht is dat ze weg is uit deze hel.

Voor de mensen die hier meelezen en zich bv weinig bij voor kunnen stellen bij het geen aangifte kunnen doen; Kretenzers zijn een heel bijzonder volk en houden elkaar vaak onder alle omstandigheden de hand boven het hoofd op een manier waar wij Nederlanders ons helemaal niets bij voor kunnen stellen.

Ik woon al jaren in Grland en ken een soortgelijke situatie van een Griekse vriendin uit Kreta die met een ambulance met hersenletsel afgevoerd moest worden en aan alle kanten ( en daarmee bedoel ik ook politie, ambulancepersoneel en zelfs ziekenhuispersoneel) onder druk werd gezet geen aangifte te doen en "toch niet haar huwelijk kapot te maken vanwege een zo'n lullige draai om haar oren" Haar man kwam van Kreta en zij niet........

Ook zij is er met haar kind vandoor gegaan naar Athene maar haar man heeft ondanks alle juridishe gevechten nog steeds het recht zijn zoontje te zien met alle nare gevolgen van dien.

Nogmaals heel veel sterkte en ik wens jullie van harte toe dat die man afstand doet van zijn kinderen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.