Buitenland Buitenland

Buitenland

+ Brunette +

+ Brunette +

20-04-2013 om 23:14

Van koningin naar koning, leeft het bij je kinderen?

Heb vorige week ofzo verteld dat de koningin van Nederland ermee ophoudt en dat haar zoon nu koning wordt. De reactie was flauwtjes. "Oh." Aangezien ik eerder republikein ben dan monarchist, ben ik er verder niet op doorgegaan.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
olijfje

olijfje

21-04-2013 om 15:23

Nou nee

Mijn zoon vroeg vriendelijk : mamma vindt je het erg als dat voor mij niet zo belangrijk is ? Nee, natuurlijk is dat geen punt. Hij is al een tijdlang meer bezig met zijn Griekse nationaliteit. Maar vindt het wel heel leuk om 's zomers een paar weken naar Nederland te gaan.

Maylise

Maylise

21-04-2013 om 16:24

Niet bij mij zelf.

Het leeft bij mij niet zo eigenlijk. Ik ben meer republikein dus heb ook weinig met het koningshuis. Ik zie al die oranje liefde met evenveel verbazing aan als ik dat zie bij het WK voetbal. Ik mis gewoon dat gevoel er voor. Heeft niks te maken met niet in Nederland wonen want ik heb dat gevoel nooit gehad.

Mijn jongste kinderen vinden het wel jammer dat ze er volgende week niet bij kunnen zijn. Niet omdat ze zo koningsgezind zijn maar het hele feestgebeuren lijkt hun wel erg leuk.

Mijn jongste dochter is er hier in huis het meest mee bezig. Zij wilde vorige week het interview met de aanstaande koning en zijn echtgenote graag zien want 'ik wil toch wel weten wat voor iemand het is.'

Ze balen enorm

We konden helaas niet zo lang in Nederland blijven, schema kon niet veranderd worden, de kinderen balen enorm.

Vervelendste is dat we hier geen BVN kunnen kijken en ook YouTube kan het internet niet aan. Er valt dus niets te zien. En om nou een dag heen en een dag terug te reizen om in de hoofdstad te gaan kijken s onhaalbaar (financieel en tijdswijs).

Op de ambassade?

Hallo Dirksmama, hier zelfde, geen BVN en via internet kan ik nog geen klein filmpje zien. Kinderen vinden het hier heel erg leuk allemaal en we gaan daarom kijken op de ambassade. Misschien kan dat bij jullie ook?

Nou...

Om er nou vier dagen voor van huis te zijn en bijna 23 miljoen alleen aan reiskosten (2300 euri) aan te spenderen gaat me ietsje te ver hoor!

Nee dat is geen goed idee...

Haha, dat gaat wel iets te ver inderdaad! Voor ons is het een uurtje rijden en er is ook een vrijmarkt voor de kinderen. Dat is goed te doen.
Laatste idee is misschien nog om radio te luisteren dat lukte bij ons wel bij de korte aankondiging van de koninging van haar aftreden. Maar of dat nou leuk is voor kinderen...
Er komt ook vast wel een DVD uit maar dan is de interesse waarschijnlijk alweer weg. Toch alvast een fijne kroningsdag toegewenst!

Ach radio...

Vroeger lukte internetradio nog wel, maar sinds het alleen nog maar 64 bits s is dat ook stukken lastiger geworden.

Bbc world

Dankzij de bbc konden we Beatrix live horen zeggen 'even wuiven nu'. We hebben de ondertekening en de eed in de nieuwe kerk live gezien. Helaas wel onderbroken door breaking news over doping in Spanje...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.