Buitenland Buitenland

Buitenland

Verkiezingen

Ik las net het draadje van de verkiezingen en vroeg me of jullie nog van je Nederlandse stemrecht gebruik maken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Shonagh

Shonagh

28-05-2010 om 00:05 Topicstarter

Ik dus

niet, omdat we hebben geen plannen om terug naar NL te gaan. Maar het voelt niet goed, doordat ik ook niet (mag) stem(men) in de UK (alleen lokaal).

Nee

Heb geen band meer met NL behalve dat daar familie woont. Het is dat ik geen zin heb in de moeite van Britse nationaliteit aanvragen maar anders deed ik dat denk ik. Geen gezeur meer met paspoort bij de ambassade aanvragen etc.

Ik vind het ook niet eerlijk dat we alleen lokaal mogen stemmen, we betalen toch gewoon net als anderen belasting?

dc

dc

28-05-2010 om 09:48

Oops

was het wel van plan maar het enorme formulier om mijn adreswijziging door te geven, is nog niet ingevuld en opgestuurd.

Het zou fijn zijn als het wat makkelijker te regelen was!

Nope

heb het opgegeven, het wordt zo enorm ingewikkeld gemaakt!

Petal

Dat lokale stemmen door belastingbetalers zonder Nederlands paspoort is in Nederland toch een hot item? Ik geloof dat een geblindeerde meneer daar een beetje tegenin gaat.

krin

krin

29-05-2010 om 10:57

Dirksmama!

Wat een prachtige vertyping (of prachtige woordspeling): geblindeerd. Dat is dat geblondeerde meneertje ook wel, ja.

Dirksmama

Geen idee, ik verdiep me niet zo heel erg in de politiek, en al zeker niet de nederlandse .

Hoe zit dat dan? Mogen mensen zonder NL paspoort helemaal niet stemmen in NL, ook niet lokaal?

Ik wel

al is het maar om bepaalde partijen NIET aan de macht te krijgen. Ik stem wel partij, gebaseerd op programma, geen persoon, omdat ik de politici niet echt meer ken. Baal ook dat ik in UK niet mag stemmen

Verkiezingen

Omdat we vlak bij de grens wonen en ook in Nederland werken gaan we wel stemmen in Nederland. Beslissingen die in Nederland genomen worden kunnen directe consequenties hebben dus kan ik het niet laten liggen.

Groetjes,

Muppy

mirreke

mirreke

31-05-2010 om 13:31

Ik stem ook

Woon ook aan de grens, en ik wil de toenemende blindering helpen voorkomen. Maar ik baal ook dat ik hier (Duitsland) niet mag stemmen, alleen lokaal wel, want idd, ik werk hier en betaal hier belasting.
Hoe zit het eigenlijk precies met het Europese parlement. Mag ik daarvoor hier (dus in Duitsland) stemmen, of alleen als Nederlandse.

Mirreke

Hoi Mirreke, je kunt voor het Europese Parlement kiezen als je in Duitsland woont en Nederlands bent. Wil je in Duitsland kiezen en dus duitse vertegenwoordigers kiezen dan moet je even naar de gemeente om je daar te laten registeren. Je mag dan niet meer in Nederland en dus op Nederlandse vertegenwoordigers kiezen. Ik heb er nog voor gekozen om me in Nederland aan te melden omdat ik de Duitse partijen cq hun vertegenwoordigers (nog) niet kan inschatten.

Groetjes,

Muppy

Caroline

Caroline

07-06-2010 om 13:45

Brievenbus wordt stembus

Ja hoor, de brievenbus is inmiddels stembus geworden.
Maar het blijft lastig als je over de grens woont, er zijn zoveel dingen die niet meer belangrijk lijken.
Maar ja stemrecht is een zwaarbevochten recht, dus blijf ik stemmen waar ik ook woon. (nu in Duitsland)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.