Buitenland Buitenland

Buitenland

zeer beschaamd

zeer beschaamd

15-05-2009 om 19:52

Vol ongeloof

ik dacht altijd dat nederlanders best "openminded" waren. Maar voor het eerst voel ik echte schaamte.
Wat kunnen nederlanders, die met elkaar op nog geen vierkante kilometer wonen, het elkaar toch onmogelijk maken.
Zelfs buiten nederland zijn er mensen die denken/ zeggen en menen dat nederlanders beter zijn en dat de mensen uit het land er eigenlijk niets te zeggen hebben.

Ik schaam me dat ik met dit soort mensen te maken heb.

Ik weet dat er afgelopen tijd een klein draadje is geweest waarom mensen wel of niet hun naam onder hun stukje zetten, ik weet wel waarom ik het niet doe.
Zelfbescherming.
Maar dit moest er echt even uit!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Angie

Angie

16-05-2009 om 02:55

Poeh, dit is niet helemaal te volgen voor mij, en ook niet herkenbaar, moet ik zeggen. Kun je iets meer uitleggen over wat je bedoelt en wat je dwarszit?

Angie

zeer beschaamd

zeer beschaamd

16-05-2009 om 09:24

Zeer korte uitleg

nederlanders ( hier, dus niet algemeen) die al jaren bij elkaar in het buitenland komen, durven te beweren dat het stukje grond wat ze bezitten ( gezamelijk) nederlands grondbezit is en dat anderen daar niets te zoeken hebben.
Er wordt zelfs de 1e wereldoorlog bijgehaald, die werd door de nederlanders verloren maar d

zeer beschaamd

zeer beschaamd

16-05-2009 om 09:30

Vervolg

de 1e wereld oorlog werd erbij gehaald, die hebben we verloren maar dit stuk land is van ons en " ze" mogen niet meer winnen.
Mensen die werken bij een organisatie die toezicht houdt op eerlijk verloop bij verkiezingen in het buitenland, die durven te zeggen dat dit stukje land niet bestuurd mag worden door "inlanders".

Dit gaat dus niet over een onontwikkeld land, maar europees. Mensen die dit verkondigen zijn hoog opgeleiden mensen.

Mensen die elkaar bijna met de dood bedreigen, mensen die hun huis niet achter durven te laten om boodschappen te doen.
lijkt wel mafia.
Mijn broek zakt hier vanaf.

nederlanders, medelanders , voor mij even niet.

Weet ook niet wat ik wilde bereiken met dit stukje, ik was/ ben alleen zo geschokt dat dit gebeurd is en dat dit met de dag erger wordt.

Is nog onduidelijk!

Het blijft onduidelijk wat je bedoeld. Daarbij was Nederland neutraal tijdens de 1e wereldoorlog, dus dat stukje begrijp ik al helemaal niet.
Daarnaast zijn Nederlanders niet anders dan andere mensen.
Ik krijg de indruk dat je het hebt over een elite-groepje Nederlanders in het buitenland. Sorry, maar die vind ik niet representatief voor de doorsnee Nederlander.
Ik ken hier een Nederland een kliekje amerikanen (expats) met een nogal hoog inkomen. Ik vind het vervelende mensen, de meeste dan niet allemaal hoor. Heb er niks mee maar ik ga er eigenlijk wel vanuit dat zij ook niet doorsnee-amerikaan zijn. Eerder juist het tegendeel. Het is eerder zo'n elite en geïsoleerd groep mensen die ipv de wereld om zich heen proberen te begrijpen hier op neer kijken omdat het anders is dan ze gewend zijn.

Verder zou ik dat 'openminded'van de nederlanders ook wel eens ter discussie willen stellen. Ik geloof er niet zo in. Nogmaals, nederlanders ijn ook maar gewoon mensen.

zeer beschaamd

zeer beschaamd

16-05-2009 om 15:12

Niet alle nederlanders

zijn hetzelfde en er zijn natuurlijk ook andere nationaliteiten die het zelfde doen.
Maar wat mij heeeel erg tegengevallen is dat deze groep mensen zijn die je al jaren kent en nu na 1 gebeurtenis een hele andere kant laten zien. Dan vooral de grootheidswaanzin, dit is een stuk nederland en anderen hebben hier niets te zoeken.
Ik vraag me dan af wat mensen dan drijft om een tweede huis te kopen in een ander land, maar eigenlijk op dit land en de mensen neerkijken.

Amba

Amba

18-05-2009 om 11:54

Ambassade

Alleen het grondgebied van een ambassade is "buitenlands" grondgebied binnen een land. Ja, en soms militaire bases e.d. Maar een stukje land dat je toevallig gekocht hebt in (zeg) Tsjechië, blijft toch echt Tsjechisch grondgebied hoor, al is het dan toevallig eigendom van een nederlander. Daarmee wordt het niet ineens een stukje Nederlands grondbeid. Dat zou me daar mooi zijn zeg! Wat een onzin van die "medelanders"!
Amba

Ook ik kan hier echt geen touw aan vastknopen

Waar gaat het over?
Neokolonisten?
Belastingontduikers in Brasschaat?
Boeren in Canada?
Oostblokgangers?
En wat doen ze dan?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.